Már csak napok választanak el attól, hogy az Activision Blizzard bekerüljön az Xbox Game Studios családba. A Microsoft még 2022 januárjában jelentette be, hogy 68,7 milliárd dollárért felvásárolná az Activision Blizzardot, azaz a Call of Duty, a World of Warcraft és a Diablo játékok fejlesztőjét, kiadóját. Az ügylet azóta húzódik. Több versenyhivatal is megpróbálta blokkolni peres úton, de a Microsoft sikeresen megegyezett az európai, az amerikai (FTC) és a brit (CMA) hivatallal is. Közel 50 országban már jóváhagyták a felvásárlást, a szerződéskötés határideje pedig október 18-a.
Az Activision és a Microsoft már szorgosan készülnek az egyesülésre. A The Verge megtudta és közölte október 6-i cikkében, hogy akár már október 13-án megköthetik a szerződést, attól függően, hogy a CMA milyen gyorsan dönt. Ezt jelzi, hogy az Activision Blizzard váratlanul október 9-én posztolta ki hivatalos X profilján, hogy a játékaik akár már jövőre bekerülhetnek az Xbox Game Pass szolgáltatásba.
A poszt röviden arról szól, hogy a mennyire örülnek a november 10-én érkező Call of Duty: Modern Warfare III játékot övező várakozásnak. Eközben ők továbbra is együtt dolgoznak a Microsofttal az üzlet hatósági jóváhagyásán. Mivel sok megkeresést kaptak arra vonatkozóan mi a helyzet a Game Pass-szal ők erre most szeretnének reagálni. Idén még nem tervezik, hogy a Diablo IV vagy a Modern Warfare III bekerülnének a szolgáltatásba, de ha októberben sikerül megkötniük a szerződést a Microsofttal, akkor várhatóan 2024 folyamán megkezdhetik a játékok felvételét a Game Passba.
Már korábban is voltak jelei annak, hogy az Activision Blizzard elkezdett felkészülni a Game Passra. Még júliusban szivárogtak ki marketing anyagok arról, hogy a Diablo IV Game Passba kerülhet, illetve több régi Xbox 360-ra megjelent Call of Duty játék online szervereit javították ki és tették újra játszhatóvá mai Xbox konzolokra is. Korábban több kritikát kapott az Xbox Game Pass, a PlayStation korábbi vezetője, Jim Ryan szerint a játékkiadók nem szeretik a Microsoft szolgáltatását, mert az „értékcsökkentő” a piacra és a játékaikra nézve. Ennek ellenére a Game Pass az Xbox legsikeresebb üzletága és piacvezető az előfizetéses játékkatalógusok terén is, jócskán maga mögé szorítva a PlayStation Plus, EA Play vagy Ubisoft+ szolgáltatásokat. Ha minden jól megy, akkor egy éven belül a Game Pass előfizetők hozzáférhetnek az Activision Blizzard játékaihoz.
Szólj hozzá!