Úgy egy évvel ezelőtt jelentette be az HBO, hogy a nagysikerű The Last of Us című videojátékból adaptációt készít, s sorozat formájában fogják elmesélni az első rész történéseit. Év elején már kaptuk a hírt, hogy Az Úr sötét anyagai és a Trónok harca című sorozatokból ismerős Bella Ramsey kapta Ellie szerepét, míg a The Mandalorian sztárja, Pedro Pascal kapta Joel szerepét. Nem olyan rég pedig az is kiderült, hogy a Terminátor: Sötét végzetből a REV-9-es robotot alakító Gabriel Luna fogja életre kelteni Joel testvérét, Tommyt.
Mint azt sokan tudják, a videojátékot eredetileg egy filmmel akarták feldolgozni a filmvásznon. Már a projekten dolgoztak, amikor leállították a munkát, ám eddig csak találgatni tudtunk, miért törölték. Most a Script Apart podcast műsorban kérdezték a Naughty Dog producerét, hogy miért tettek le arról, hogy film készüljön a valaha volt egyik legnagyobb játékról.
Amikor a filmes változaton dolgoztam, a gondolkozás és a jegyzetek nagy része arról szólt, hogy hogyan tehetnénk nagyobbá a filmet? Hogyan nagyobbá a díszletet?
Neil Druckmann
Hogy ki miatt úszott el a projekt, nem nevezte meg, ám Druckmann leszögezte, hogy maga a megközelítéssel volt baj. Mivel egy videojátékról beszélünk, és a kiváló történet mellett rengeteg kalanddal és harccal rendelkezik a játékmenet. De a sztori aspektusa – ami lényegében bármelyik film vagy televíziós adaptáció alapja – visszafogottabb, mint egy hollywoodi blockbuster, és ebben nagy segítséget jelent számukra, hogy egy sorozatadaptációt készítenek.
A The Last of Us esetében azt a megközelítést alkalmaztuk, hogy ‘csináljunk ezt úgy, mint egy indie filmet’. Úgy álljuk hozzá, mint egy indie filmes csapat, a forgatás módja pedig az, hogy milyen kicsi és meghitt érzés rajta dolgozni. És ezzel a sorozattal még jobban beleszólhatunk, mert nem kell annyi akciósorozat, mint a játékban. A játékban vannak bizonyos mechanikák a tempó érdekében. Ezeket a mechanikákat időnként bele kell venned, elegendő harcra van szükséged ezek gyakorlására. És mindezt [a tévésorozat esetében] kidobhatod, mert most egy másik közegben vagyunk. Játsszunk ennek a médiumnak az erősségeivel.
A filmes ötlet még 2014-ben, a játék bemutatóját követően kapott szárnyra a Screen Gems és a Sony vezetésével, a forgatókönyvön már akkor Druckmann dolgozott, amellett még produceri feladatokat is ellátott Sam Raimi oldalán. De gondok adódtak a filmmel kapcsolatban 2016-ra, és leállították a gyártást, azonban ha elkészült volna, akkor valószínűleg a Trónok harca sztárja, Maisie Williams kapta volna Ellie szerepét.
Szólj hozzá!