Az Xbox Game Studios vezérigazgatója, Phil Spencer elárulta, hogy a ZeniMax Media felvásárlásának egyik fő oka az volt, hogy a Starfield ne legyen PlayStation exkluzív cím. Spencer az FTC vs Microsoft per birósági tárgyalásán beszélt arról, hogy Sony rendszeresen fizet a versenytársaknak azért, hogy „kihagyják a platformukat”. A Microsoft pedig úgy érezte, hogy ezért birtokolnia kell a Bethesdát, hogy versenyképes maradhasson.
Amikor felvásároltuk a ZeniMaxot, ennek az egyik mozgatórugója az volt, hogy a Sony már üzletet kötött a Deathloop és a Ghostwire játékokra… a Bethesdának fizetett azért, hogy ne szállítsa ezeket a játékokat Xboxra. Amikor hallottuk, hogy a Starfield potenciálisan szintén kihagyja az Xboxot, nem kerülhetünk olyan helyzetbe, mint egy harmadik helyezett konzol, ahol még jobban lemaradunk a tartalom birtoklásával, így biztosítanunk kellett a tartalmat, hogy életképesek maradjunk az üzletben.
– mondta Spencer.
A Microsoft 7,5 milliárd dollárért vette meg a teljes ZeniMax Mediát 2020-ban, amely az anyavállalata a The Elder Scrolls és Fallout játékokat készítő Bethesda Softworksnek, a Doom szérián dolgozó id Softwarenek és számos más stúdiónak is. A felvásárlás bejelentése után az olyan már készülő Bethesda Softworks játékok, mint a Deathloop és a Ghostwire: Tokyo megjelenhettek Xbox-ra is a PlayStation mellett. Azonban az akvizíció lezártát követően Microsoft Xbox exkluzívvá tette Bethesda játékait, így a Redfall és az idén szeptemberben megjelenő Starfield is csak PC-re és Xbox konzolokra készültek. Nem rég azt is megerősítették, hogy a készülő új Indiana Jones játék is csak PC-re és Xbox-ra jön. A tárgyaláson Spencert a The Elder Scrolls VI Xbox exkluzivitásáról is faggatták, de azt nem erősítette meg, tekintve, hogy a játék még öt évig nem várható.
Phil Spencer vallomásának nagy részében a Sonyt agresszív és ellenséges versenytársnak festette le.
Minden alkalommal, amikor egy játékot szállítunk a PlayStationre… A Sony elveszi a bevétel 30 százalékát, amit a platformjukon csinálunk, majd ezt a pénzt más bevételek mellett arra használják, hogy olyan dolgokat tegyenek, amivel megpróbálják csökkenteni az Xbox túlélését a piacon. Megpróbálunk versenyezni, de ahogy mondtam, az elmúlt 20 évben nem sikerült ezt hatékonyan megtennünk.
– mondta az Xbox Games Studios vezérigazgatója.
A Bethesda felvásárlása és az Activision Blizzard megszerzésére tett kísérlet Spencer szerint egy módja annak, hogy felvegyék a versenyt a Sonyval. A Microsoftnak ez sok pénzt megér, hiszen 68,7 milliárd dollárt adnának az Activision Blizzardért.
Szólj hozzá!