Főoldal Játékok A Microsoft azért vásárolhatta fel a Bethesdát, hogy a Starfield ne legyen PlayStation exkluzív
Játékok

A Microsoft azért vásárolhatta fel a Bethesdát, hogy a Starfield ne legyen PlayStation exkluzív

A Microsoft látta, hogy a Sony fizetett a Starfield PlayStation exkluzivitásáért, ezért drasztikusabb lépéseket tett ellene.

656
Starfield

Az Xbox Game Studios vezérigazgatója, Phil Spencer elárulta, hogy a ZeniMax Media felvásárlásának egyik fő oka az volt, hogy a Starfield ne legyen PlayStation exkluzív cím. Spencer az FTC vs Microsoft per birósági tárgyalásán beszélt arról, hogy Sony rendszeresen fizet a versenytársaknak azért, hogy „kihagyják a platformukat”. A Microsoft pedig úgy érezte, hogy ezért birtokolnia kell a Bethesdát, hogy versenyképes maradhasson.

Amikor felvásároltuk a ZeniMaxot, ennek az egyik mozgatórugója az volt, hogy a Sony már üzletet kötött a Deathloop és a Ghostwire játékokra… a Bethesdának fizetett azért, hogy ne szállítsa ezeket a játékokat Xboxra. Amikor hallottuk, hogy a Starfield potenciálisan szintén kihagyja az Xboxot, nem kerülhetünk olyan helyzetbe, mint egy harmadik helyezett konzol, ahol még jobban lemaradunk a tartalom birtoklásával, így biztosítanunk kellett a tartalmat, hogy életképesek maradjunk az üzletben.

– mondta Spencer.

A Microsoft 7,5 milliárd dollárért vette meg a teljes ZeniMax Mediát 2020-ban, amely az anyavállalata a The Elder Scrolls és Fallout játékokat készítő Bethesda Softworksnek, a Doom szérián dolgozó id Softwarenek és számos más stúdiónak is. A felvásárlás bejelentése után az olyan már készülő Bethesda Softworks játékok, mint a Deathloop és a Ghostwire: Tokyo megjelenhettek Xbox-ra is a PlayStation mellett. Azonban az akvizíció lezártát követően Microsoft Xbox exkluzívvá tette Bethesda játékait, így a Redfall és az idén szeptemberben megjelenő Starfield is csak PC-re és Xbox konzolokra készültek. Nem rég azt is megerősítették, hogy a készülő új Indiana Jones játék is csak PC-re és Xbox-ra jön. A tárgyaláson Spencert a The Elder Scrolls VI Xbox exkluzivitásáról is faggatták, de azt nem erősítette meg, tekintve, hogy a játék még öt évig nem várható.

Phil Spencer vallomásának nagy részében a Sonyt agresszív és ellenséges versenytársnak festette le.

Minden alkalommal, amikor egy játékot szállítunk a PlayStationre… A Sony elveszi a bevétel 30 százalékát, amit a platformjukon csinálunk, majd ezt a pénzt más bevételek mellett arra használják, hogy olyan dolgokat tegyenek, amivel megpróbálják csökkenteni az Xbox túlélését a piacon. Megpróbálunk versenyezni, de ahogy mondtam, az elmúlt 20 évben nem sikerült ezt hatékonyan megtennünk.

– mondta az Xbox Games Studios vezérigazgatója.

A Bethesda felvásárlása és az Activision Blizzard megszerzésére tett kísérlet Spencer szerint egy módja annak, hogy felvegyék a versenyt a Sonyval. A Microsoftnak ez sok pénzt megér, hiszen 68,7 milliárd dollárt adnának az Activision Blizzardért.

ws xbox 210101 120641
Szerző
Faragó Dániel

Gamer, videójátékos újságíró és Star Wars rajongó. Akkor került kapcsolatba a játékokkal, amikor először a kezébe adták a Rogue Squadront és a Tomb Raidert. 2019-ben kezdett el videójátékokról írni a Ziro.hu portálján. Jelenleg a Rebo.hu főszerkesztő helyettese és a Wide Screen gaming szerkesztője

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...

Elden Ring
BREAKINGJátékok

A Sony felvásárolhatja az Elden Ring fejlesztőjét

Újabb népszerű videójáték és fejlesztő lehet PlayStation exkluzív?

Lego Horizon Adventures
Játéktesztek

Lego Horizon Adventures teszt

Megéri az árát a legósított Horizon Zero Dawn?

PlayStation 5 Pro
PlayStation

Ezek a játékok kapnak frissítést a PlayStation 5 Pro konzolhoz

Több mint 50 játékot optimalizálnak az új PlayStation 5-re.