Nagyon grandiózus terveket vázolt fel az egyik vezető fejlesztő az elkövetkező évekre a platformról.
Egyelőre rengeteg kérdőjel övezi a Google Stadiát több szempontból is. Ilyen technológia létezik már egy ideje, azonban egyik sem volt igazán sikeres és ilyen ambiciózus vállalkozásnak sem igazán nevezhetőek. A legnagyobb probléma az egésszel az internetes kapcsolat miatt van, hiszen mivel egy szerverről van az egész streamelve és oda is kell menni a nálunk kiadott parancsnak, ezért egészen nagy latency figyelhető meg a jelenlegi rendszereknél. Miben lesz más a Stadia?
Great article on the design process for the @GoogleStadia #stadia controllerhttps://t.co/f3mjEqgVTA
— Phil Harrison (@MrPhilHarrison) 2019. október 9.
A Stadia egyik fő fejlesztője Madj Bakar szerint egy-két év múlva gyorsabb lehet mint a jelenleg használt helyi eszközök. Pár trükköt használva sebességben megverheti a vele azonos generációjú társait, mindegy azok milyen erősek is. Ennél grandiózusabb a próbálkozás alig ha lehet, ugyanis arra törekszenek, hogy a legfőbb játék platformot sikerüljön elkészíteniük. Az egész az amerikai óriás által fejlesztett “negative latency” technológiának köszönhető, amely bufferel és megpróbálja előre eltalálni, hogy mi is lesz a következő mozzanatunk. Ez természetesen nem egy hókusz-pókusz, hanem egy nagyon komoly algoritmuson alapul.
Igen, jól hallottátok a Google már ott jár, hogy a rendszer megpróbálja előre jelezni a játékbeli tevékenységünket. Nagyon várjuk már, hogy megjelenjen Magyarországon is a Stadia és végre normális körülmények között ki lehessen próbálni a “csodaplatform”-ot. Ti mit gondoltok a Google próbálkozásáról?
Szólj hozzá!