TESZT: Cyberpunk 2077

Kegyetlen kiberváros.

Nehéz az év egyik legjobban várt, legnagyobb port kavart játékáról tesztet írni. Hatalmasak az elvárások, a játékot számtalanszor csúsztatták el, többlet időt generálva a még minőségibb munka eléréséhez. Szerencsémre a szerkesztőségből rám esett a választás a CD Projekt Red legújabb alkotásának vizsgálatára. Ezt a feladatot igyekeztem a lehető legjobban elvégezni. Mivel a konzolos tesztpéldányt, mint szinte mindenki a világon, csak a megjelenés előtti napon kaptuk kézhez, ezért csak mostanra tudtam átfogó képet alkotni a cuccról. Előre leszögezném, hogy elfogult vagyok a stílus iránt. Ennek ellenére próbálok objektíven és csak a tényeket figyelembe véve értékelni a CD Projekt Red alkotását.

A történet szerint Night City-ben, egy hatalmas amerikai városban fogunk kalandozni, nem meglepő módon 2077-ben. Az országot és a várost is kemény háború dúlta, az ezutáni felvirágzás korába csöppenünk V nevezetű főhősünkkel. Aki háromféle karrierúton indulhat meg, a hőn vágyott siker és az azzal járó javak felé. Annak függvényében, hogy a három eredet közül melyiket választjuk befolyásolhatjuk a játék első néhány óráját. Ez megalapozza számunkra a bevezetést ebbe az igen tekintélyes méretű metropoliszba, amit a robotika és a bűnözés ural. Hamar szembesülni fogunk a bemutatott társadalom romlottságával annak legalacsonyabb és legmagasabb szintjén is. Ezt kellő részletességgel fogjuk megtapasztalni a cirka 25-30 órás kampány során. Melyen felül ott lesz még tengernyi szórakoztató és legalább ennyire elmésen felépített mellékküldetés.

A főtörténet végét azonban tudjuk befolyásolni a meghozott döntéseinkkel és a karakterekhez való viszonyunkkal. Melyeket leginkább a mellékküldetésekben tudunk tovább mélyíteni vagy bonyolítani. Ha minden igaz, az öt lehetséges befejezés mellett van még kettő titkos is, mely azért ad egy bizonyos szavatosságot a cuccnak. A teszt elkészítésekor jelenleg 34 órát fektettem Night City-be, de állítólag a teljes végigjátszás 60-70 óra is lehet vérmérséklettől függően. A tesztben látható képek pedig saját készítésűek és szerkesztéstől mentesek.

A játékmenet rendkívül összetett. Igazából a legjobban úgy tudnám leírni, hogy a készítők összeszedtek minden hasonló témájú játékból valami nagyszerűt és a végterméket átnyújtanák nekünk. Mert van itt minden, mint például remek, nagyszabású amerikai város és környezete, mint a GTAV-ben, vagy remek lootrendszer, ami akár a Fallout 4-ből is kiléphetett volna, de van itt emlékturkálás a Remember Me-ből is. Azonban ahogy azt minden fórumon elmondom, az ilyen „lopások” nem tekinthetők bűnnek. Jó elemeket használtak fel és szerencsére azokat jól is használták fel.

A Cyberpunk egyik legerősebb élménye a narratíva mellett a gamefeel, ami egyszerűen szuper. Egyszerűen jó érzés bármit csinálni a játékban. Konkrétan az eddig beleölt idő alatt csak és kizárólag egy alkalommal gyorsutaztam. Akkor is csak azért, hogy teszteljem az a folyamat generál-e valamilyen hibát – szerencsére nem generált. Minden klappol, a vezetésen felül, remek a fegyverek viselkedése. Jól átgondolt és jövedelmező a fejlődési rendszer, bár elsőre kicsit bonyolultnak tűnhet. És mindemellett a város egyszerűen lenyűgözően van felépítve, valószínűleg minden sci-fi rajongó nedves álma vált most valóra.

A korábbi Cloudpunk tesztem során gyakran gondoltam rá, hogy vajon milyen szinten fogják tudni megvalósítani, amit ígértek a CD Project Redes arcok. Ugye azóta pedig már sokan tudjátok, hogy van baj, nem is kicsi. A korai, szinte egytől egyig teljes pontszámos nagy értékelések a játék PC verziójáról szóltak. Feltehetőleg komolyabb vasak által meghajtva és valószínűleg ez az élmény meg is éri a 10 pontot, de konzolon már kevésbé volt ilyen fényes a helyzet. Az alap konzolok, tehát a revízió előttiek bizony keményen küzdenek a játékkal. Ezért úgy gondolom nem volt éppen fair dolog a készítők részéről ilyen állapotban kiadni a játékot. Talán kevésbé lett volna kínos még egy halasztás.

Valószínűleg utólag ők is így gondolták, mivel mára hivatalos közleményben biztosítják az elégedetlen játékosokat a vételár visszatérítéséről. A türelmesebbeknek pedig beígértek egy javítást januárra és egyet februárra. Amik elmondásuk alapján normálisan játszható állapotba hozzák a játékot még a leggyengébb konzolos hardvereken is. Persze nagy grafikai javulást ne várjatok, ettől ugyanúgy nem fog a gyengébb hardveren 4K-ban futni. Ám valószínűleg egy, a kényesebb vevőknek is elfogadható külsőt kaphat, többnyire stabilan.

Engedjétek meg, hogy az objektivitást kiegészítsem némi valós világszemlélettel is, mert ami a játék körül megy, az már kezd nevetségessé válni. Ugye senki sem gondolta, hogy azonos élményt fogunk kapni egy első kiadású Xbox One-on vagy PS4-en, mint egy új generációs konzolon, ne adj Isten egy GeForce 3080-on? Itt azért 7 éves technológiáról beszélünk. Természetesen mindenkit megértek, aki fel van háborodva az említett vasakon kapott élménytől. De azért szögezzük le, hogy a day one patch és az azóta megjelent 1.0.4.0 verziószámú frissítés is sokat javított az élmenyen. Valószínűleg lesz még a közeljövőben számos egyéb javítás is, ami talán olyan élménnyé teszi a többség számára a cuccot, mint amilyennek szánták. Annak, aki 4K-ban szeretné élvezni a játékot, valószínűleg még sokat kell várnia. Aki azonban egy picit félre tudja tenni a bugok és glitchek cunamiját, egy páratlan élményben lesz része.

A fentiek ellenére azonban kell hoznom egy ítéletet. A teszt során egy Xbox One X-en volt alkalmam nyüstölni a szoftvert. Így arról fogok pontszámot alkotni, amit ott és azon a hardveren tapasztaltam. Mely az 1.0.4.0-ás frissítés megjelenéséig is játszható volt. Nem volt kellően stabil a képfrissítés és néha beakadt, bugok és glitchek sorakoztak. Alkalmanként még egy-egy crash is előfordult, de igazi gamebreaking hibával nem találkoztam. A fent említett frissítés pedig olyan szinten rendbe rakta az élményt, mely simán felhozta az elmúlt két évben megjelent, szinte bármely multiplatform cím szintjére. Ezen felül ugye ott van a zseniális sztori, a nagyszerű város, melynek egyszerűen minden elemét fel akarom fedezni. És az amúgy tisztességes látvány, ezt az egészet pedig megszórták egy igazán adrenalinpumpáló soundtrackkel.

Egy dolgot azonban még kiemelnék így a teszt vége felé, még pedig azt, hogy olyan szintű lore épült a Cyberpunk 2077 köré, amit sok nagyívű franchise is megirigyelne, komoly háttérbeli motivációkkal és reálisnak ható történelmi eseményekkel. Egy szóval a világ megkreálása igazán zseniális, párját ritkító alkotás. Mivel a játék magyar feliratot is kapott ajánlom mindenkinek, ha magától nem tenné, hogy vegye a fáradtságot és olvassa el a rengeteg feljegyzést, mert tényleg megéri. Teljesen más megvilágításba kerülnek majd bizonyos események, az ilyen plusz információk ismeretében.

VÉGSZÓ

A Cyberpunk 2077 egy szuper játék, de sajnos kellett volna neki még egy combosabb eltolás, hogy a sokak által elvárt minőséget tudja letenni az asztalra. Ezt azonban a CD Projekt Red nem merte bevállalni, így egy kicsit gyengébb grafikai minőség, instabilitás, rengeteg bug és glitch jutott az első napos játékosoknak. Ezeket a problémákat azonban a lengyel brigád ismeri és teljes erejével próbálja foltozni. Amint ezen problémák megoldódnak valószínűleg megkapjuk a 10/10-es élményt ami kívánunk. Addig viszont be kell érni a zseniális próbálkozással, ami azt hiszem a kompromisszumokra képes játékosoknak így is erősen meg fogja dobbantani a szívét, mert a hibák ellenére egy nagyon komoly és tartalmas játékot kapunk a Cyberpunk 2077 képében.

Total
0
Shares
Previous Article
Quintessa Swindell

A nembináris Quintessa Swindell kapta Ciklon szerepét a Black Adam-filmben

Next Article
Penge

Még a Marvel Kapitány 2. és A galaxis őrzői vol. 3. előtt jöhet az új Penge?

Related Posts

Ne maradj le a hírekről, kövess minket a Facebook-on is!