Játéktesztek

TESZT: Cyberpunk 2077

Kegyetlen kiberváros.

684
cyberpunk11172

Nehéz az év egyik legjobban várt, legnagyobb port kavart játékáról tesztet írni. Hatalmasak az elvárások, a játékot számtalanszor csúsztatták el, többlet időt generálva a még minőségibb munka eléréséhez. Szerencsémre a szerkesztőségből rám esett a választás a CD Projekt Red legújabb alkotásának vizsgálatára. Ezt a feladatot igyekeztem a lehető legjobban elvégezni. Mivel a konzolos tesztpéldányt, mint szinte mindenki a világon, csak a megjelenés előtti napon kaptuk kézhez, ezért csak mostanra tudtam átfogó képet alkotni a cuccról. Előre leszögezném, hogy elfogult vagyok a stílus iránt. Ennek ellenére próbálok objektíven és csak a tényeket figyelembe véve értékelni a CD Projekt Red alkotását.

Cyberpunk 2077 screen09

A történet szerint Night City-ben, egy hatalmas amerikai városban fogunk kalandozni, nem meglepő módon 2077-ben. Az országot és a várost is kemény háború dúlta, az ezutáni felvirágzás korába csöppenünk V nevezetű főhősünkkel. Aki háromféle karrierúton indulhat meg, a hőn vágyott siker és az azzal járó javak felé. Annak függvényében, hogy a három eredet közül melyiket választjuk befolyásolhatjuk a játék első néhány óráját. Ez megalapozza számunkra a bevezetést ebbe az igen tekintélyes méretű metropoliszba, amit a robotika és a bűnözés ural. Hamar szembesülni fogunk a bemutatott társadalom romlottságával annak legalacsonyabb és legmagasabb szintjén is. Ezt kellő részletességgel fogjuk megtapasztalni a cirka 25-30 órás kampány során. Melyen felül ott lesz még tengernyi szórakoztató és legalább ennyire elmésen felépített mellékküldetés.

Cyberpunk 2077 screen08

A főtörténet végét azonban tudjuk befolyásolni a meghozott döntéseinkkel és a karakterekhez való viszonyunkkal. Melyeket leginkább a mellékküldetésekben tudunk tovább mélyíteni vagy bonyolítani. Ha minden igaz, az öt lehetséges befejezés mellett van még kettő titkos is, mely azért ad egy bizonyos szavatosságot a cuccnak. A teszt elkészítésekor jelenleg 34 órát fektettem Night City-be, de állítólag a teljes végigjátszás 60-70 óra is lehet vérmérséklettől függően. A tesztben látható képek pedig saját készítésűek és szerkesztéstől mentesek.

Cyberpunk 2077 screen05

A játékmenet rendkívül összetett. Igazából a legjobban úgy tudnám leírni, hogy a készítők összeszedtek minden hasonló témájú játékból valami nagyszerűt és a végterméket átnyújtanák nekünk. Mert van itt minden, mint például remek, nagyszabású amerikai város és környezete, mint a GTAV-ben, vagy remek lootrendszer, ami akár a Fallout 4-ből is kiléphetett volna, de van itt emlékturkálás a Remember Me-ből is. Azonban ahogy azt minden fórumon elmondom, az ilyen „lopások” nem tekinthetők bűnnek. Jó elemeket használtak fel és szerencsére azokat jól is használták fel.

Cyberpunk 2077 screen06

A Cyberpunk egyik legerősebb élménye a narratíva mellett a gamefeel, ami egyszerűen szuper. Egyszerűen jó érzés bármit csinálni a játékban. Konkrétan az eddig beleölt idő alatt csak és kizárólag egy alkalommal gyorsutaztam. Akkor is csak azért, hogy teszteljem az a folyamat generál-e valamilyen hibát – szerencsére nem generált. Minden klappol, a vezetésen felül, remek a fegyverek viselkedése. Jól átgondolt és jövedelmező a fejlődési rendszer, bár elsőre kicsit bonyolultnak tűnhet. És mindemellett a város egyszerűen lenyűgözően van felépítve, valószínűleg minden sci-fi rajongó nedves álma vált most valóra.

A korábbi Cloudpunk tesztem során gyakran gondoltam rá, hogy vajon milyen szinten fogják tudni megvalósítani, amit ígértek a CD Project Redes arcok. Ugye azóta pedig már sokan tudjátok, hogy van baj, nem is kicsi. A korai, szinte egytől egyig teljes pontszámos nagy értékelések a játék PC verziójáról szóltak. Feltehetőleg komolyabb vasak által meghajtva és valószínűleg ez az élmény meg is éri a 10 pontot, de konzolon már kevésbé volt ilyen fényes a helyzet. Az alap konzolok, tehát a revízió előttiek bizony keményen küzdenek a játékkal. Ezért úgy gondolom nem volt éppen fair dolog a készítők részéről ilyen állapotban kiadni a játékot. Talán kevésbé lett volna kínos még egy halasztás.

Cyberpunk 2077 screen07

Valószínűleg utólag ők is így gondolták, mivel mára hivatalos közleményben biztosítják az elégedetlen játékosokat a vételár visszatérítéséről. A türelmesebbeknek pedig beígértek egy javítást januárra és egyet februárra. Amik elmondásuk alapján normálisan játszható állapotba hozzák a játékot még a leggyengébb konzolos hardvereken is. Persze nagy grafikai javulást ne várjatok, ettől ugyanúgy nem fog a gyengébb hardveren 4K-ban futni. Ám valószínűleg egy, a kényesebb vevőknek is elfogadható külsőt kaphat, többnyire stabilan.

Cyberpunk 2077 screen02

Engedjétek meg, hogy az objektivitást kiegészítsem némi valós világszemlélettel is, mert ami a játék körül megy, az már kezd nevetségessé válni. Ugye senki sem gondolta, hogy azonos élményt fogunk kapni egy első kiadású Xbox One-on vagy PS4-en, mint egy új generációs konzolon, ne adj Isten egy GeForce 3080-on? Itt azért 7 éves technológiáról beszélünk. Természetesen mindenkit megértek, aki fel van háborodva az említett vasakon kapott élménytől. De azért szögezzük le, hogy a day one patch és az azóta megjelent 1.0.4.0 verziószámú frissítés is sokat javított az élmenyen. Valószínűleg lesz még a közeljövőben számos egyéb javítás is, ami talán olyan élménnyé teszi a többség számára a cuccot, mint amilyennek szánták. Annak, aki 4K-ban szeretné élvezni a játékot, valószínűleg még sokat kell várnia. Aki azonban egy picit félre tudja tenni a bugok és glitchek cunamiját, egy páratlan élményben lesz része.

A fentiek ellenére azonban kell hoznom egy ítéletet. A teszt során egy Xbox One X-en volt alkalmam nyüstölni a szoftvert. Így arról fogok pontszámot alkotni, amit ott és azon a hardveren tapasztaltam. Mely az 1.0.4.0-ás frissítés megjelenéséig is játszható volt. Nem volt kellően stabil a képfrissítés és néha beakadt, bugok és glitchek sorakoztak. Alkalmanként még egy-egy crash is előfordult, de igazi gamebreaking hibával nem találkoztam. A fent említett frissítés pedig olyan szinten rendbe rakta az élményt, mely simán felhozta az elmúlt két évben megjelent, szinte bármely multiplatform cím szintjére. Ezen felül ugye ott van a zseniális sztori, a nagyszerű város, melynek egyszerűen minden elemét fel akarom fedezni. És az amúgy tisztességes látvány, ezt az egészet pedig megszórták egy igazán adrenalinpumpáló soundtrackkel.

Cyberpunk 2077 screen03

Egy dolgot azonban még kiemelnék így a teszt vége felé, még pedig azt, hogy olyan szintű lore épült a Cyberpunk 2077 köré, amit sok nagyívű franchise is megirigyelne, komoly háttérbeli motivációkkal és reálisnak ható történelmi eseményekkel. Egy szóval a világ megkreálása igazán zseniális, párját ritkító alkotás. Mivel a játék magyar feliratot is kapott ajánlom mindenkinek, ha magától nem tenné, hogy vegye a fáradtságot és olvassa el a rengeteg feljegyzést, mert tényleg megéri. Teljesen más megvilágításba kerülnek majd bizonyos események, az ilyen plusz információk ismeretében.

A Cyberpunk 2077 egy szuper játék, de sajnos kellett volna neki még egy combosabb eltolás, hogy a sokak által elvárt minőséget tudja letenni az asztalra. Ezt azonban a CD Projekt Red nem merte bevállalni, így egy kicsit gyengébb grafikai minőség, instabilitás, rengeteg bug és glitch jutott az első napos játékosoknak. Ezeket a problémákat azonban a lengyel brigád ismeri és teljes erejével próbálja foltozni. Amint ezen problémák megoldódnak valószínűleg megkapjuk a 10/10-es élményt ami kívánunk. Addig viszont be kell érni a zseniális próbálkozással, ami azt hiszem a kompromisszumokra képes játékosoknak így is erősen meg fogja dobbantani a szívét, mert a hibák ellenére egy nagyon komoly és tartalmas játékot kapunk a Cyberpunk 2077 képében.

Szerző
Fonyódi Dávid

Nappal tisztességes családapaként funkcionálok, de altatás után előveszem a controllerem, hogy kialvatlanra játszhassam magam.

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...