Az új Pixar animációs rajzfilm, a Lelki ismeretek karácsonykor debütál a Disney+ streamingszolgáltatón, s a jelek szerint ez lehet az új irány a mikiegeres cég számára. A Mulan élőszereplős feldolgozással tettek egy próbát, hiszen ez volt az első PVOD tartalom, azaz olyan műsor, amit csak felárért kaptak meg a fogyasztók a havidíjon felül. Sok országban a mozikban is bemutatták a filmet, de úgy tűnik, bejött a Disney számítása, s a streaming mellett tette le voksát.
A koronavírus-járványnak köszönhetően az igények megváltoztak. Függetlenül attól, hogy mikor lesz széles körben elérhető vakcina, nagy bajba kerültek a filmstúdiók és a mozik is. A szokások teljesen megváltoztak, sokan az otthoni szórakozást választják, ami részben annak is betudható, hogy sok mozit még nem nyitottak meg. A mérleg nyelve egyre inkább átbillen a digitális platform felé, s ezt igazolják a Disney döntései. A cég a streaming felé hajlik, hiszen az új alkotásoknál már nem költenek milliókat a filmszínházas megjelenésekre, helyette Disney+ megjelenést kapnak. Így nem kell több tíz millió dollárt elkölteni reklámra, poszterekre és még osztozkodni sem kell a bevételből, minden marad a zsebben.
Miután október 10-én a Disney kijelölte az új irányt, amit a jövőben követni szeretnének, Bob Chapek elnök-vezérigazgató is nyilatkozott a CNBC csatornának október 12-én:
Amit meg akarunk tenni az, hogy a közönség egy csoportjára hagyjuk a választást, akik képesek objektíven látni. [Szeretnénk] meghozni az optimális döntést a vállalat számára, szemben azzal, hogy előre meghatározzák, hogy egy filmet filmszínházaknak vagy egy tévéműsort az ABC csatornának szánnak.
Bob Chapek
A bejelentés után a vállalat részvényei 5,4 százalékkal növekedtek, majd Chapek arra is kitért, hogy miért hozták meg ezt a döntést, hogy a streaming mellett állnak ki.
[A fogyasztók] terelnek minket abba az irányba a vásárlási döntéseik alapján. Jelenleg pénztárcájukkal nagyon erősen a Disney+ streamingszolgáltatóra tették le voksukat. Amit tenni akarunk az, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a fogyasztók által választott utat követjük-e.
A befektetők is azt szerették volna, ha a Disney nagyobb hangsúlyt fektet a streaming platformra, hiszen perpillanat a filmszínházi tevékenység halott: a mozik zárva tartanak és a nagy bemutatókat elhalasztották. Nyilvánvalóan, az egyik tényező hozza magával a másikat, de a mostani körülmények között sajnos változásra nem készülhetünk, hiszen a járvány rekordokat dönt, és félnek az emberek.
Ugyanakkor sok olyan fogyasztó van, aki biztonságban, komfortosan és kényelemben szeretné átélni a filmek által nyújtott élményt saját otthonában.
Ezt a kijelentést igazolja az is, hogy a Disney+ előfizetőinek száma rohamosan emelkedik, már több mint 60,5 millió előfizetője van a platformnak, pedig még egy éves sincs a szolgáltatás. A sorok között olvasva úgy tűnik, hogy a Disney egy hibrid megoldással áll elő a jövőben, megadják a lehetőséget azok előtt, akik inkább otthon szeretnék megnézni a filmet, de lehetőséget biztosít azok számára is, akik inkább beülnének a mozikba, hogy szélesvásznon legyenek részesei az élménynek. A legnagyobb gond ezzel csak az, hogy ezzel a döntéssel halálra lesz ítélve a legtöbb mozi. Észak-Amerika második legnagyobb mozihálózata már így is bezárta az összes mozit ideiglenesen, és pletykák szerint az AMC Theatre is feléli az összes félretett pénzét év végére.
Szólj hozzá!