Az Öt éjjel Freddy Pizzázójában múlt héten került bemutatásra a mozikban. Az Universal Pictures és a Blumhouse videójáték alapján készült horroradaptációja több rekordot is megdöntött a nyitóhétvégén. A film 78 millió dolláros amerikai bevétellel kezdett, és további 52 millió dollárral gyarapította a bevételt a nemzetközi kasszákból, ezzel a globális összbevétel 130 millió dollárra rúgott.
A Variety beszámolója szerint a jegyeladások különösen azért ennyire lenyűgözőek, mert a filmet egyszerre mutatták be a mozikban és online, a Peacock streamingszolgáltatón pénteken az Államokban. Ezt a hibrid megoldást alkalmazták korábban a nagysikerű Halloween két folytatásánál, és most ez az adaptáció jegyeladásban máris megdöntött egy korábbi rekordot.
Világszerte a Gyilkos Halloween 133 millió dollárt hozott a kasszáknál, míg A Halloween véget ér 104 millió dollárt hozott a mozikban. Az Öt éjjel Freddy Pizzázójában című filmnek azonban mindössze három napra volt szüksége, hogy túlszárnyalja ezt a számomt, és nem sok kell, hogy A Halloween véget ér rekordját is beérje. Ezzel a csodálatos nyitóhétvégével ezt lett a Blumhouse eddigi legnagyobb bevételű filmje globálisan.
“Annyira szórakoztató, amikor működik. Nagyon köszönjük mindenkinek, hogy türelmesek voltatok velünk [az Öt éjjel Freddy Pizzázójában esetében]. Azt akartuk, hogy a rajongóknak is jó legyen. Csak erre koncentráltunk” – írta a Blumhouse alapítója, Jason Blum az X/Twitteren a kasszasiker fényében. “És most már hivatalos. Minden idők legnagyobb Blumhouse nyitófilmje”.
Emellett az Öt éjjel Freddy Pizzázójában az év legnagyobb horrordebütálása mind a tengerentúlon, mind a nemzetközi jegyeladásokban. A Blumhouse új filmje olyanokat előzött meg, mint például a Sikoly VI. (44,4 millió dollár) és Az apáca II. (32 millió dollár). Emellett a második legnagyobb nyitóhétvégét produkálta videojáték-adaptációként, a Super Mario Bros.: A film 146,3 millió dolláros bevétele mögött.
A horrorfilm mögött a második helyen Taylor Swift koncertfilmjére 14,7M dollár értékben fogyott a legtöbb jegy a kasszáknál – amivel az amerikai bevétel már 149,3M dollárra nőtt, illetve nemzetközileg 203 millió dollárra -, míg Martin Scorsese Megfojtott virágok jegyeladásban már csak a harmadik helyen zárt 9 millió dolláros értékesítéssel. Az Oscar-esélyes film amerikai bevétele ezzel 40,6 millió dollár, a nemzetközi piacon pedig 88 millió dollár értékben adtak el jegyet az oszázs nemzet kizsákmányolását bemutató történelmi filmre.
Szólj hozzá!