A Mennydörgők* és az Egy Minecraft film vezetik a hétvégi jegybevételi listát világszerte, de míg az utóbbi tovább menetel a 900 millió dolláros határ felé, a Marvel új szuperhősfilmje kissé csalódást keltő számokat produkált az első hétvégén. A film nemcsak az előzetes várakozások alatt teljesített, de az Amerika kapitány: Szép új világ is erősebben nyitott. Ennek ellenére a pozitív nézői visszajelzések reményt adhatnak a hosszabb távú sikerre.
Röviden:
- A Mennydörgők* 162,1 millió dolláros globális nyitással indított, ebből 76 milliót Észak-Amerikában gyűjtött.
- A film kevesebb nézőt vonzott, mint az új Amerika kapitány-film, de a visszajelzések erősek: 94%-os közönségpontszám és A– CinemaScore.
- A Disney bízik a film hosszú távú sikerében, főleg a pozitív szájhagyomány és az ünnepi szezon miatt.
Nem robbant akkorát, mint várták
A Mennydörgők* Észak-Amerikában 76 millió dollárt hozott, világszinten pedig 162,1 milliónál állt meg a nyitóhétvégén – alig maradva el az előzetes becslésektől, de érezhetően gyengébben nyitva, mint az Amerika kapitány: Szép új világ, amely 88,8 millióval startolt az amerikai piacon. A film 4330 észak-amerikai moziban debütált, és a legtöbb nagyobb nemzetközi piacon az első helyen nyitott – így például Kínában (10,4 millió), az Egyesült Királyságban (7,7 millió) és Mexikóban (7,3 millió).
Érdekesség, hogy nemzetközileg még így is felülmúlta több korábbi MCU-film nyitását: 45%-kal erősebben nyitott, mint a Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája, 13%-kal jobban, mint az első A Hangya, és 7%-kal verte a Galaxis Őrzői első részét – ezek az adatok inflációval korrigálva és Kína nélkül értendők.
A nézők szeretik – csak kevesebben mentek el megnézni
A film közönsége fiatalabb volt, mint az átlag MCU-nézőé: a nézők 62%-a 35 év alatti volt. Az A– CinemaScore és a 94%-os Rotten Tomatoes közönségértékelés kifejezetten erősnek számít, és a PostTrak felmérése szerint a nézők 74%-a „határozottan ajánlaná” a filmet. IMAX-ben 8,6 millió dollárt termelt, ami az amerikai bevétel 11,3%-a. A becslések szerint 4,7 millióan váltottak jegyet a filmre a nyitóhétvégén – nagyjából egymillióval kevesebben, mint az új Amerika Kapitányra.
A Disney 75 millió dolláros globális kampányt tolt a film mögé, olyan partnerekkel, mint a Harley-Davidson, az Arizona Iced Tea vagy a Tide. A stúdió szerint a jó közönségreakciók és a közelgő ünnepi időszak (anyák napja, nyári szünet) segíthetik a film hosszabb távú szereplését.
Bár a Mennydörgők nyitása nem volt kiugró, az eddigi visszajelzések alapján nem zárható ki, hogy a film végül stabil sikert arat – és akár újabb csapatfilmek előtt is megnyithatja az utat az MCU-ban.

Szólj hozzá!