2022 végén jelentette be az Amazon Games és a Tomb Raider franchise-t ápoló és fejlesztő Crystal Dynamics, hogy egy új játékot készítenek közösen. A huszonnyolc éves széria eddig két rebootot élt meg, a legutóbbi rész, a Shadow of the Tomb Raider 2018-ban jelent meg. Az új Tomb Raiderről egyelőre keveset tudunk, csak annyit árultak el hivatalosan, hogy Unreal Engine 5-tel fejlesztik. Azonban a legújabb pletykák szerint a játékmenet más lesz, mint az eddigiek és akár nyitott világú (open world) akció-kalandjáték is lehet.
A pletykát egy bizonyos V Scooper nevű iparági szivárogtató hozta le május 3-i X posztjában. A bennfentes szerint a következő Tomb Raider helyszíne India lesz, egy nyitott világú cím lehet, amelyben szabadon használhatunk motorkerékpárt és ejtőernyőt, amelyekkel úgy járhatjuk be a térképet ahogy akarjuk. A belengetett játékmenet erősen meríthet a Just Cause szériából. A korábbi játékokban is számos járművet irányíthattunk, de az csak bizonyos pályákon, meghatározott utakon volt lehetséges. Ugyan a Shadow of the Tomb Raider már jóval nagyobb, nyitott terekkel operált, de megmaradt a megszokott lineáris kalandnak. Egy open world dizájn jelentősen megváltoztatná az eddig megszokott játékot. Nem ez lenne az első alkalom, hogy Indiában kalandozunk, hiszen az 1998-as Tomb Raider III első négy küldetése is ott játszódott.
A scooper ennyivel nem állt le és május 4-én újra posztolt. Állítása szerint a játék története arról szól majd, hogy egy természeti katasztrófa sújtja Észak-India területeit, amely során rábukkannak az I. e. 3. századi uralkodó, Asóka császár elveszett városának romjaira. Lara valamilyen fontos ereklyét kutatna, miközben stratégiai versenyt fut egy bizonyos Fosztogatók Társaságával (Society of Raiders), akik ugyancsak ezt a kincset keresik. Ezt a társaságot maga Lara Croft személye és tevékenysége ihlette, így sok közös lesz bennük és a sírrabló hősnőben. Ez ugyancsak lehetőséget ad majd egy új játékelemnek, amely során csapattársakat és stratégiailag fontos szövetségeket toborozhatunk, illetve a széria történetében először nem halálos harcmódokat is bevethetünk. Korábban már volt példa a szériában NPC társakra, de azok nem különösebben változtattak a játékon.
Amennyiben a fenti pletykák igazak, úgy a Tomb Raider alapjaiban változhat meg, ami a játékmenetet és a dizájnt illeti. A Crystal Dynamics 2006 óta ápolja a Tomb Raidert. A legutóbbi Survivor-trilógia is sokat változtatott, újított a játékmeneten vagy a narratíván. Egy fiatal, tinédzser Lara történetét mesélték el, hogyan válik a régi játékokból ismert sírrabló, akció hősnővé. A Shadow of the Tomb Raider vége már felvezette az eredeti 1996-os kalandot. Azonban a pletykált indiai helyszín és a játékelemek valami egészen új történetről árulkodnak. Az új játék megjelenési dátuma még nem ismert. A Crystal Dynamics csapata és a Tomb Raider franchise jelenleg a volt Embracer csoport utódszervezete, a Middle-earth Enterprises & Friends alá tartozik. Az Amazonnal több médiumra kiterjedő megállapodást kötöttek, amelybe egy új játéktrilógia, élőszereplős film, TV sorozat és animációs művek is beletartoznak. A legutóbbi film 2018-ban jelent meg Alicia Vikanderrel a főszerepben, nem tudni, hogy ő még visszatérhet-e a szerepbe.
1 Hozzászólás