Kevesebb, mint három évvel azután, hogy 2018-ban az AT&T megvásárolta 85 milliárd dollárét a Discovery vállalattól a Warner Bros. és az HBO Max anyavállalatát (Time Warner), most lemond az ambícióval teli tervéről, hogy a világ egyik legnagyobb szórakoztatóiparát építi fel. Tegnap jött a hír, hogy újra egyesülni fog a WarnerMedia és a Discovery.
A tegnap megjelent sajtóközleményben az állt, hogy a Discoveryvel közösen egy önálló globális szórakoztatóipari vállalatot hoznak létre. Ez azt jelenti, hogy az AT&T mintegy 43 milliárd dollárt kap ezért az alkuért, és többségi tulajdont kapnak az új vállalat vezetésében, vagyis az új cégcsoport részvényeinek 71%-át birtokolná a telekommunikációs cégóriás. Az új, egyelőre névtelen cég azon fog dolgozni a jövőben, hogy portfóliójukat olyan exkluzív tartalommal töltsék fel, ami csábító lesz az új és meglévő előfizetők számára egyaránt, beleértve az HBO Max és a nemrég indított Discovery+ streamingszolgálatásokat. Ez megint csak kérdéseket vet fel, hogy milyen formában fogják egyesíteni a szolgáltatások tartalmait, feltéve ha mixelésről van szó, nem pedig a Disney+ és a Hulu mintáját követnék, vagyis azt, hogy mindkét szolgáltatás a Disney kezében van, de mégis egymástól elkülönülnek.
Az összefonódás mindkét félnek előnyös lehet. Egyfelől a WarnerMedia tulajdonában több tévétársaság is van, köztük a forrásként megjelölt CNN is, vagy TBS, a TNT, az ID, a HGTV, a Cartoon Network, az Animal Planat, a Food Network és természetesen az HBO csatorna is, így ezek még több exkluzív tartalommal várják a fogyasztókat, a telekommunikációs cég oldaláról pedig törleszteni tudják az évek alatt felhalmozódott adósság egy részét is.
Csak kérdések maradtak a tegnapi bejelentés után, hogy milyen formában fog összeforrni a két szolgáltatás, de a CNN cikkéből kiderült, hogy David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója áll majd az új cég élére, miközben Jason Kilar marad a WarnerMedia vezetői székében. Ezzel a lépéssel szeretnék elkerülni a cégen belüli feszültséget.
Szólj hozzá!