A Ubisoft még 2022 szeptemberében leplezte le a készülő, új Assassin’s Creed projekteket. A tavalyi Assassin’s Creed Mirage után, a következő két nagy játék már az Assassin’s Creed Infinity nevű közös platform keretében érkezik a francia játékfejlesztőtől. Az egyiken a Ubisoft Québec csapata dolgozik Assassin’s Creed Codename Red címen, amely egy nyitott világú szamurájos kaland lesz, akció-RPG stílusban és várhatóan 2024 őszén érkezik. A másik már egy jóval titokzatosabb projekt, amelyen a széria fő csapata, a Ubisoft Montréal dolgozik Assassin’s Creed Codename Hexe munkacímen. A játékról akkor csak egy ízelítő előzetest kaptunk, azonban most új részletek szivárogtak ki.
Marc-Alexis Côté, a franchise alelnöke és executive producere 2022-ben csak annyit árult el róla, hogy egy merőben új játék lesz a szériában, szakítanak az eddigi szerepjátékos stílussal és a boszorkányüldözésekről szól majd, a 16.századi Német-római Birodalomban. A producer akkor így fogalmazott a projektről az IGN-nek:
Amit megerősíthetek, hogy a [Hexe] nem egy RPG. Amikor azt mondom, hogy ez egy más típusú játék, azt akarom, hogy az emberek túllépjenek az Origins, az Odyssey és a Valhalla elvárásain. Ezek mind a mi RPG-dizájnunk egy-egy iterációja, nem igaz? De a Hexe és a Red más utakon járnak. Azt hiszem, ez az Infinity megközelítés lehetővé teszi számunkra, hogy különböző méretű, különböző élményeket is nyújtsunk. Nem kell mindennek 150 órás RPG-nek lennie, igaz? Hogy több változatosságot hozzunk a helyszínekbe, amelyeket meglátogatunk, és abba, ahogyan ezeket az időszakokat ábrázoljuk.
Marc-Alexis Côté
Az Insider Gaming jóvoltából most újabb részletek láttak napvilágot erről a projektről. Tom Henderson bennfentes, április 23-ai cikkében a játék korai változatáról hozott infókat. Henderson belsős anyagokba tekintett bele, amelyek szerint a játék főhőse egy Elsa nevű nő lesz, akit 16. századi német katonák üldöznek majd. A nőnek természetfeletti képességei lesznek, amelyekkel képes lehet a macskákat is befolyásolni. Ilyenkor a játékos a macskákat is irányíthatja, hogy elterelje az ellenség figyelmét. Az Insider Gamingnek eljuttatott felvételek alapján az új Assassin’s Creed játékban sötét és komor korabeli városi környezet lesz. A cikk szerint, a Codename Hexe kap egy félelem rendszert is, valami hasonlót az Assassin’s Creed Syndicate játék Jack The Ripper DLC-jéhez. A játékmenet tehát komolyabban alapozik a főszereplő különleges képességeire, továbbá elhagyják a hatalmas nyitott világú RPG-t és egy lineárisabb sztori központú kalandot hozhatnak el.
Az Assassin’s Creed Codename Hexe valami egészen újfajta cím lehet a népszerű lopakodós szériában. Az Assassin’s Creed részek mindig erősen merítettek a történelmi korokból, tényekből, amelyeket saját fiktív cselekményükkel, karaktereikkel meséltek el. A 16. századi boszorkányüldözések becslések szerint több tízezer nőt érintettek Európa szerte. Az inkvizíció fő kézikönyve a Malleus maleficarum volt, amely magyarul Boszorkánypörölyt, míg németül Hexenhammert jelent. A projekt cím is az utóbbira utalhat. Azonban a játék fejlesztése még korai fázisban jár, a pletykák szerint 2026-ban jelenhet meg. Reméljük hamarosan többet is elárulnak róla hivatalosan. Leghamarabb erre június 10-ei Ubisoft Forwardon kerülhet sor.
1 Hozzászólás