Főoldal Filmek Túlságosan akcióközpontú a The Last of Us, ezért bukott meg a filmes adaptáció ötlete
Filmek

Túlságosan akcióközpontú a The Last of Us, ezért bukott meg a filmes adaptáció ötlete

Helyette sorozatban mesélik el Ellie és Joel történetét.

333
The Last of Us

Úgy egy évvel ezelőtt jelentette be az HBO, hogy a nagysikerű The Last of Us című videojátékból adaptációt készít, s sorozat formájában fogják elmesélni az első rész történéseit. Év elején már kaptuk a hírt, hogy Az Úr sötét anyagai és a Trónok harca című sorozatokból ismerős Bella Ramsey kapta Ellie szerepét, míg a The Mandalorian sztárja, Pedro Pascal kapta Joel szerepét. Nem olyan rég pedig az is kiderült, hogy a Terminátor: Sötét végzetből a REV-9-es robotot alakító Gabriel Luna fogja életre kelteni Joel testvérét, Tommyt.

Mint azt sokan tudják, a videojátékot eredetileg egy filmmel akarták feldolgozni a filmvásznon. Már a projekten dolgoztak, amikor leállították a munkát, ám eddig csak találgatni tudtunk, miért törölték. Most a Script Apart podcast műsorban kérdezték a Naughty Dog producerét, hogy miért tettek le arról, hogy film készüljön a valaha volt egyik legnagyobb játékról.

Amikor a filmes változaton dolgoztam, a gondolkozás és a jegyzetek nagy része arról szólt, hogy hogyan tehetnénk nagyobbá a filmet? Hogyan nagyobbá a díszletet?

Neil Druckmann

Hogy ki miatt úszott el a projekt, nem nevezte meg, ám Druckmann leszögezte, hogy maga a megközelítéssel volt baj. Mivel egy videojátékról beszélünk, és a kiváló történet mellett rengeteg kalanddal és harccal rendelkezik a játékmenet. De a sztori aspektusa – ami lényegében bármelyik film vagy televíziós adaptáció alapja – visszafogottabb, mint egy hollywoodi blockbuster, és ebben nagy segítséget jelent számukra, hogy egy sorozatadaptációt készítenek.

A The Last of Us esetében azt a megközelítést alkalmaztuk, hogy ‘csináljunk ezt úgy, mint egy indie filmet’. Úgy álljuk hozzá, mint egy indie filmes csapat, a forgatás módja pedig az, hogy milyen kicsi és meghitt érzés rajta dolgozni. És ezzel a sorozattal még jobban beleszólhatunk, mert nem kell annyi akciósorozat, mint a játékban. A játékban vannak bizonyos mechanikák a tempó érdekében. Ezeket a mechanikákat időnként bele kell venned, elegendő harcra van szükséged ezek gyakorlására. És mindezt [a tévésorozat esetében] kidobhatod, mert most egy másik közegben vagyunk. Játsszunk ennek a médiumnak az erősségeivel.

A filmes ötlet még 2014-ben, a játék bemutatóját követően kapott szárnyra a Screen Gems és a Sony vezetésével, a forgatókönyvön már akkor Druckmann dolgozott, amellett még produceri feladatokat is ellátott Sam Raimi oldalán. De gondok adódtak a filmmel kapcsolatban 2016-ra, és leállították a gyártást, azonban ha elkészült volna, akkor valószínűleg a Trónok harca sztárja, Maisie Williams kapta volna Ellie szerepét.

The Last of Us
Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

Naughty Dog
PlayStation

Min dolgozik a Naughty Dog?

Vajon új The Last of Us, Uncharted vagy valami teljesen új készülhet?

The Last of Us Part II
Játéktesztek

The Last of Us Part II Remastered teszt

Tartalmas feljavított kiadást kapott a The Last of Us Part II.