007 - Nincs idő meghalni

Streamingháború dúl a 007 – Nincs idő meghalni bemutatásáért, és ennek megint csak a mozik isszák meg a levét

A streamingháború elkezdődött, az új 007 – Nincs idő meghalni bemutatásáért.

Egy friss jelentés szerint több streamingszolgáltató is bejelentkezett az MGM stúdiónál a 007 – Nincs idő meghalni terjesztési jogaiért, vagyis hogy a filmet közvetlenül digitális formában mutassák be, nem pedig a mozikban. A James Bond franchise jubileumi része eredetileg idén tavasszal jött volna ki a mozikban. Az áprilisi premiert előbb novemberre tolták, majd néhány hete újabb fél évvel csúsztatták el a bemutatót, így csak 2021 tavaszán válthatunk jegyet Daniel Craig utolsó 007-es kalandjára.

De lehet, hogy nem kell addig várnunk a filmre, mert a legújabb pletykák szerint számos szolgáltató versenyben van a filmért, hogy megvásárolják a jogot a stúdiótól, s VOD-formában elérthetővé tegyék a várva-várt folytatást. De még mielőtt beleülnénk ebbe a hintába, fontos leszögezni, hogy ezek csupán pletykák, nem hivatalos információk. Ennek ellenére úgy tudni, hogy a Netflix és az Apple TV+ is versenyben van a jogokért. Nem közöltek számokat az ügyletről, de állítólag „hatalmas összeggel” keresték meg a stúdiót, ráadásul még nyomást is gyakorolnak, mondván hogy fontolják meg az ajánlatot, mert a mozik bizonytalan jövő előtt állnak az Egyesült Államokban és a világ több országában is. Semmilyen garancia nincs arra, hogy 2021 elején kinyitnak majd a mozik. A Warner Bros. éppen a napokban nyilatkozott a Tenet bemutatójával kapcsolatban, hogy mennyire nincsenek megelégedve a számokkal.

A Netflix és az Apple egyaránt vastag bukszával rendelkezik, nem jelent gondot egyiknek sem nagyobb összegeket kicsengetni, a kérdés itt inkább az, hogy elég mélyen a zsebükbe nyúltak-e, amikor ajánlatot tettek az MGM stúdiónak, vagy a stúdió annyira makacs, hogy a végsőkig kitart a mozik mellett. Mivel részleteket nem tudunk, és hivatalosan sem erősítették meg, valószínűleg csak az amerikai bemutatóról megy az egyeztetés. Ezt a tényt szem előtt tartva egy gyors matekot lefolytatva kijön, hogy mennyivel jobban megérné a stúdiónak, ha online mutatnák be a filmet. A 007 – Skyfall volt az eddigi legsikeresebb Bond-film az USA-ban, 304 millió dollárt hozott, összesen pedig 1,1 milliárd dollárt. Azonban a stúdió nagyjából ennek csak a felét tette zsebre, a többit a mozik és a kiadók vágták zsebre, és arról még nem is beszélve, mennyi pénzt költöttek a marketingre. A stúdió dönthet úgy, hogy a tengerentúlon digitálisan, a világ több pontján pedig a mozikban mutatják be a filmet.

Bárhogy is döntsön a stúdió, az biztos, hogy a jövőben sokkal fontosabb szerepet kapnak a streamingszolgáltatók, hiszen az emberek az elmúlt bő fél évben teljesen rákaptak az online fogyasztható tartalmakra, és a kényelemre. Még ha ki is nyitnak a mozik, sokan nem szeretnének letenni erről a kényelemről, s inkább otthon, biztonságban akarják megnézni az új filmeket.

Total
3
Shares
Previous Article
Meg - Az őscápa

Ben Wheatley kezébe adták a Meg – Az őscápa 2. rész dirigálását

Next Article

Újabb dögös részlet érkezett a Marvel's Spider-Man: Miles Moralesből

Related Posts
Wide Screen YouTube