Idén decemberben érkezik az Indiana Jones and the Great Circle videójáték PC-re és Xbox Series konzolokra. A Bethesda és a MachineGames akció-kalandjátéka egy új történetet mesél el kedvenc régészprofesszorunk életéből, amely a filmek közé illeszkedik. A fejlesztők igyekeznek a lehető legautentikusabb Indiana Jones történetet létrehozni, így folyamatosan együttműködtek a Lucasfilmmel. Ám nem csak velük, hanem a széria két atyját is bevonták a fejlesztésbe.
A The Guardian portálján jelent meg egy interjú szeptember 17-én, amelyben a MachineGames vezető fejlesztői osztottak meg érdekes infókat a közelgő szoftverről. Ahogy már korábban is felfedték, az Indiana Jones and the Great Circle 1937-ben játszódik, időben egy évvel Az elveszett frigyláda fosztogatói után, de még az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag előtt. Indy a történet elején még Connecticutban van, hogy onnan aztán világ körüli kalandra menjen, amelyben bejárja a Vatikánt, Sanghajt, a Himaláját és Thaiföldet is. A kreatív rendező, Axel Torvenius szerint végig szorosan együttműködtek a Lucasfilmmel, akik minden támogatták őket.
„Heti rendszerességgel találkozunk a Lucasfilmmel. A hangtól kezdve [a] dizájnig, a narratíváig, a művészetig… felbecsülhetetlen értékű forrásnak bizonyultak. Ők az Indiana Jones és minden, ami hozzá tartozik, szakértői. Még az archívumukhoz is hozzáférhettünk … nagyon régi és ritka anyagokhoz, Az elveszett frigyláda fosztogatóinak korai látványterveihez, ritka fotókhoz a díszletekről.” – mondta a kreatív rendező.
A játék egy belső nézetes akció-kalandjáték lesz. Egy lineáris, filmszerű történettel, amelyet különböző mellékküldetések, fejtörők és feladványok színesítenek majd. A puzzle elemek felidézik majd a LucasArts régi kalandjátékait is a fő dizájner, Jens Andersson szerint. A stúdiótól nem idegen a második világháborús műfaj, hiszen korábban ők csinálták a Wolfenstein szériát, amelyben náci zombikra lehetett lövöldözni. Ha zombikkal nem is, de nácikkal igenis találkozik majd hősünk, illetve más megmagyarázhatatlan természetfeletti dolgokkal is, ahogy azt a filmekből megszokhattuk.
A Bethesda agytrösztje, Todd Howard (The Elder Scrolls, Fallout, Starfield) is aktívan részt vett a játék fejlesztésében, Indy hangját pedig a The Last of Us játékok Joel Millereként ismert Troy Baker adja majd. Andersson szerint nemcsak őket vonták be a fejlesztésbe, hanem az Indiana Jones filmek eredeti alkotóit is, vagyis Steve Spielberg és George Lucas is adtak tanácsokat a fejlesztőknek.
Folyamatosan részt vettek a munkában. Az egész projekt során rendszeresen tájékoztattuk őket a fejleményekről.
Spielberg és Lucas készítették együtt az első négy Indiana Jones filmet, Lucas találta ki a történetet, míg Spielberg dolga volt a rendezés. A páros azonban ebben a minőségben már nem tért vissza a régészkalandhoz a 2023-as Indiana Jones és a sors tárcsájánál. Azt a filmet James Mangold rendezte és sajnálatos módon hatalmasat bukott a mozipénztáraknál. A franchise-nak azonban videójátékos formájában még van jövője. Az Indiana Jones and the Great Circle december 9-én érkezik PC-re, Xbox Series X/S konzolokra és a Game Pass előfizetőknek. PlayStation 5-re pedig 2025 elején várható.
Szólj hozzá!