A rajongók időnként hajlamosak erős szavakkal jellemezni George Lucas előzménytrilógiáját a klasszikus, eredeti három rész után, hogy ezek az új filmek már nem is a rajongóknak, hanem a rendező magának forgatta. Van benne igazság, ám talán még akkor sem annyira rossz a helyzet, mint a Disney érában készült folytatástrilógia esetében, hiszen Rian Johnson neve szinte már egy szitokszónak számít a messzi-messzi galaxisban, pedig ő csak a Lucasfilm akaratát teljesítette.
Nem jobb a helyzet a legendás Skywalker legenda utolsó részénél sem, hiszen a Star Wars: Skywalker kora az egyik legrosszabb pontszámot kapta, és egyik előzménytrilógia rész sem kapott ilyen alacsony pontszámot, mint a IX. rész. Bár nem a folytatásokról volt szó, hanem a korábbi filmek kerültek szóba, amikor is Johnson védelmébe vette az előzménytrilógia három részét, és egyenesen zseniálisként írta le őket.
…egy gyönyörű hét órás filmet készített a gyerekek számára, ami arról szól, hogy a hatalom és a veszteség félelme hogyan csinál a jó emberekből fasisztákat, és mindezt úgy csinálta, hogy tengernyi technikai változást bemutatott a modernkori filmkészítésben az elmúlt harminc évből.
Rian Johnson
És milyen igaza van Johnson-nak, hiszen Lucas nagyszerűen használta a kék és zöld háttereket a forgatásokon, nem egy olyan forgatási képet láttunk, ahol szó szerint kékbe borult minden egy jelenet felvételére. Legutóbb Ewan McGregor is megjegyezte, hogy mennyire nehéz volt így forgatni, s már nagyon várja, hogy a The Mandalorian új eszközével mennyire élvezetesebb lesz filmezni az Obi-Wan Kenobi-sorozatot. Másfelől pedig nagyon erős gondolatmenetet követett Lucas, amikor Anakin Skywalker történetét elmesélte, hogyan állt át a Sötét oldalra, még akkor is, ha a kivitelezésben voltak hibák.
Szólj hozzá!