A Ubisoft idei nagy őszi játéka lesz az Assassin’s Creed Shadows, amely a nagy múltú és közkedvelt orgyilkos széria legújabb része. A rajongók által oly áhított feudális Japánban, a szamurájok és sinobik korába kalauzolja el a játékost. Azonban már a májusi leleplezése óta nagy port kavart a főszereplő afrikai szamuráj, Jaszuke személye és a játék egyes elemeinek vélt vagy megkérdőjelezhető történelmi hűsége. A játékosok között elég komoly kritikákra talált, amely eljutott a japán politikusok és történészek fülébe is, már-már nemzeti ügyet generálva. A Ubisoft pedig igyekszik élét venni a kialakult helyzetnek. Egy nyilvános közleményben kértek bocsánatot a megsértett rajongóktól és próbálták megmagyarázni a kreatív döntéseiket a játékkal kapcsolatban.
Július 23-án jelent meg a Ubisoft hivatalos oldalán egy hosszabb nyilatkozat az Assassin’s Creed Shadows játékot fejlesztő Ubisoft Québec csapatától. A szöveg bevezetőjében kitérnek arra, hogy az Assassin’s Creed tizenhét éves pályafutása alatt megannyi történelmi korba és helyszínre látogathattunk el a játékok és más médiumok segítségével. A feudális Japán egy régóta várt rajongói álom volt. Azt elárulták, hogy az Assassin’s Creed Shadows májusi bemutatója óta rengeteg pozitív visszajelzést kaptak, de egyúttal sok kritikát is, amire most reagálnának.
„Jelentős erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy a feudális Japán valósághű és tiszteletteljes bemutatását biztosítsuk. Azonban soha nem állt szándékunkban, hogy az Assassin’s Creed-játékok, beleértve az Assassin’s Creed Shadows-t is, a történelem vagy a történelmi karakterek tényszerű ábrázolásaként jelenjenek meg. Ehelyett az a célunk, hogy kíváncsiságot ébresszünk, és arra ösztönözzük a játékosokat, hogy fedezzék fel és tudjanak meg többet azokról a történelmi helyszínekről, amelyek inspirálnak minket. Az Assassin’s Creed Shadows mindenekelőtt egy szórakoztató videójátéknak készült, amely egy a feudális Japánban játszódó, lenyűgöző történelmi fikciót mesél el.”
A csapat azt is elárulta, hogy a korábbi játékokhoz hasonlóan itt is széleskörűen együttműködtek külsős tanácsadókkal, történészekkel, kutatókkal, beleértve a helyi Ubisoft Japan stúdiót is. Azt érzékelték, bizonyos elemek nem nyerték el a japán játékosok tetszését.
„E folyamatos erőfeszítések ellenére elismerjük, hogy a promóciós anyagaink néhány eleme aggodalmat keltett a japán közösségben. Ezért őszintén elnézést kérünk. Az eddig bemutatott játékanyagok mindegyike fejlesztés alatt áll, és a játék a megjelenésig folyamatosan fejlődni fog. A kapott építő jellegű kritikák alapján folytatjuk erőfeszítéseinket, amíg a játékot a kezedbe nem adjuk – és még azon túl is.”
Az Assassin’s Creed Shadows fejlesztői tehát meghallották a játékot ért kritikákat, ezért most nyilvánosan bocsánatot is kértek és megígérték, hogy a megjelenésig még javítanak rajta. Korábban többen nehezményezték, hogy a játék promóciós anyagaiban nem megfelelőek a japán feliratok, a korabeli jelképek, motívumok és hasonlók. Ezeket még kijavíthatják a novemberi megjelenésig. Ráadásul az eddig látott játékmenet videók sem a kész terméket mutatták, hanem egy korai, még félkész változatot.
Ami a főszereplő Jaszuke személyét illeti. A Ubisoft Québec fejlesztői bár törekedtek a történelmi hitelességre, azt azért leszögezték, hogy az Assassin’s Creed mindig is egy fiktív széria volt, amelyeket valós történelmi események és személyek ihlettek. A sorozat már a kezdetektől fogva fantáziaelemeket épített be történelmi dolgokba, így nyújtva egy szórakoztató és magával ragadó élményt, amely sikeressé tette a szériát. Jaszuke az első főszereplő a széria történetében, aki valós történelmi személyen alapult, korábban minden irányítható főszereplő fiktív volt, csak a mellékszereplő NPC-k voltak valós történelmi alakok.
„Jaszuke ábrázolása a játékunkban ezt illusztrálja. Egyedülálló és titokzatos élete ideális jelöltet jelentett egy Assassin’s Creed-történet elmesélésére, amelynek hátterében a feudális Japán áll. Bár Jaszuke az Assassin’s Creed Shadows-ban szamurájként van ábrázolva, elismerjük, hogy ez vita tárgya. Ezt gondosan beleszőttük a narratívába, és a másik főszereplőnkkel, a japán sinobival, Naoe-val, aki ugyanolyan fontos a játékban, a kettős főszereplőnk különböző játékstílusokat biztosít a játékosoknak.”
Jaszuke személye körüli balhé sokkal inkább a szélsőséges politikai ideológiák szerint zajlik, amely nagyobb jelentőséget tulajdonít annak, mint ami. Közben pedig elfedi azt, hogy a játék technikailag egy nagy előrelépés lesz a korábbi részekhez képest, hiszen ez teljesen az új konzolokra készült és az Anvil grafikus motort is sokat fejlesztették hozzá. Láthatóan egy újfajta irányt képvisel a játék, hiszen két teljesen eltérő harcstílust képviselő irányítható főszereplőt kap, egészen új elemekkel teszi izgalmassá a harcokat és a széria védjegyévé vált lopakodást. Egyszóval a Ubisoft mert kockáztatni és nem a jól bevált akció-RPG vagy hagyományos lopakodós vonalat vitte tovább, amelyek oly népszerűek voltak a legutóbbi Assassin’s Creed Valhalla és Assassin’s Creed Mirage játékoknál. Ahhoz, hogy a játékról teljes képet tudjunk kialakítani érdemes megvárni a végleges változatot. Az Assassin’s Creed Shadows november 15-én érkezik PC-re, PS5-re, Xbox Series X/S-re és macOS eszközökre.
Szólj hozzá!