Egyáltalán nincs jó helyzetben a Warner Bros. videójátékos divíziója. Ugyan 2023-ban óriási siker volt a Hogwarts Legacy, 2024-ben már hatalmasat bukott a Suicide Squad játék és a többi online multipalyer címük. A vállalatnál azonban ennél nagyobb a fejetlenség és úgy tűnik ez kihatással van a készülő játékokra és a stúdiókra. A hírek szerint az új Wonder Woman játékot három év fejlesztés után tavaly teljesen újrakezdték és egyáltalán nem biztos, hogy valaha el is készül.
Röviden:
- Hatalmas bukásokat szenvedett el a WB Games.
- A Wonder Woman játékot újrakezdték, nem tudni, hogy elkészül-e.
- Emellett töröltek számos ígéretes projektet és ezt a stúdiók is megsínylették.
Jason Schreier, a Bloomberg bennfentes szerzője írta meg február 7-i cikkében, hogy mi a helyzet a Warner Bros. Gamesszel. David Zaslav, a Warner Bros. Discovery vezérigazgatója, még tavaly novemberben közölte, hogy átalakítják a WB Gamest, miután a bevételek jócskán alulmúlták az elvárásokat. A Suicide Squad: Kill the Justice League hatalmasat bukott, a játékosok és a kritikusok sem szerették a Batham Arkham univerzumban játszódó játékot az Öngyilkos osztagról. Emellett a szintén live service, online multiplayer Harry Potter: Quidditch Champions és a küzdőjáték MultiVersus is megbukott. A Warner Bros. Games ezzel közel 300 millió dolláros mínuszt könyvelt el 2024-ben.
Januárban le is váltották a WB Games vezetőjét David Haddadot, aki évtizedek óta volt a cég élén. Schreier forrásai szerint Haddad vezetéséből hiányzott a vízió, ő maga sem volt egy videójátékos, inkább egy üzletember. 2013-ban került a WB Games élére, amely alatt maga a vállalat is számos átalakításon ment keresztül. Először az AT&T Inc. telekommunikációs óriás vette meg a Warnert, majd a Warner Bros és a Discovery is egyesültek. Ezek az átalakítások természetesen kihatással voltak a WB Gamesre és a fejlesztőstúdiókra is és ezt a készülő projektek is megsínylették.
A Bloomberg forrásai szerint Haddad abban is vétett, hogy ahelyett, hogy a vállalat jól bevált franchise-zait és játékait vitték volna tovább, elkezdték ész nélkül hajszolni a live service trendet.
A Warner Bros. Games eleve nagyon jó filmes franchise-zokon ül az anyavállalatnak köszönhetően. Náluk van a DC Comics, a Harry Potter, A Gyűrűk Ura, a Trónok harca, a Lego játékok és a Mortal Kombat is. A cikk szerint ezek már önmagukban elégnek kellene lenniük, hogy felvegyék a versenyt olyan videójáték óriásokkal, mint pl.: az EA vagy a Take-Two. Filmes stúdióként a Warner Bros. egyedi is, hogy még ekkora videójátékos divíziót működtet. A Disney például már rég felhagyott a saját játékfejlesztéssel és inkább kiszervezik más stúdióknak a franchise-zaikat, ahogy ezt tették a Marvel, a Star Wars vagy az Avatar esetében az utóbbi évtizedben. Egy időben még a Microsoft is szemet vetett a WB Gamesre, ám végül nem vásárolták fel őket.
Haddad helyét JB Perrette vette át, aki már bele is fogott az átalakításokba, de ennek eredményeire még éveket várhatunk.
„2025-ben azonnal visszatérünk a nyereségességhez” – mondta Perrette. „A következő két-három évben nem fogjuk elérni azt a nyereségességet, amit szeretnénk. Két-három évbe fog telni, amíg újra felépülünk, visszaállunk arra a szintre, ahol szeretnénk lenni, de a visszaállás azonnali, ami a veszteségesből a nyereségességbe való visszatérést illeti.”
Ebben a káoszban a stúdióik jártak a legrosszabbul, amelyre részletesen kitért a Bloomberg cikke. Lássuk sorban őket.
Monolith Productions
A stúdió korábban olyan sikerjátékokról híresült el, mint a 2014-es Middle-earth: Shadow of Mordor és a 2017-es Middle-earth: Shadow of War. Utóbbi után egy teljesen új franchise fejlesztésébe fogtak, amelyhez a korábban kifejlesztett Nemesis-rendszert használták fel, amelyben a játékos döntései alakítják a történetet. A Warner vezetése viszont szerette volna, ha a játék valamelyik népszerű franchise-hoz kötődik, mint a DC vagy a Trónok harca. Így három év fejlesztés után törölték a projektet. Ennek hatására a stúdió vezető Kevin Stephens és számos veterán kilépett és az EA-hez mentek át. Ott most új stúdiójukban egy új Fekete Párduc játékon dolgoznak.
A megmaradtak belefogtak az új Wonder Woman játék fejlesztésébe, amelyet 2021-ben jelentettek be. A játékról azóta sem hallottunk semmit. A Bloomberg szerint a fejlesztést tavaly teljesen újrakezdték, így az elmúlt három év eredményei a kukában végezték. A projekt már most felemésztett 100 millió dollárt és ha hihetünk a pletykáknak, jelen állás szerint egyáltalán nem biztos, hogy el is készül.
WB Games Montreal

A montréali csapat 2013-ban adta ki a Batman: Arkham Origins játékot, de besegítettek a többi stúdió projektjeibe is. Haddad látva a GTA Online és a Destiny sikerét egy hasonlóan sikeres live service játékot szeretett volna. Így született meg a 2022-es Gotham Knights, amely nagyon vegyes fogadtatásban részerült, végül bukásnak bizonyult. A csapat utána próbált még új ötleteket eladni a Warnernek. Először egy Constantine játékon gondolkoztak, amely Keanu Reeves 2005-ös filmjén alapult volna, de mikor felvezették a költségvetést a projekt a tervező asztalon elhalt. Utána egy Flash játékot terveztek, ám az nagyon hamar dugába dőlt, mikor 2023-ban megbukott a mozikban a Flash – A Villám című film.
Rocksteady Studios

A Batman Arkham trilógiát jegyző méltán elismert csapat közel egy évtizeden keresztül dolgozott a Suicide Squad játékon, amely végül óriási bukás lett tavaly. A szervereket már le is kapcsolták idén januárban és ezzel a játék pályafutása is véget ért kevesebb, mint egy év alatt. A hírek szerint azóta már egy új Batman játékon dolgoznak, de erre még éveket is várhatunk.
Avalanche Software

Furcsa mód az egyedüli sikerjátéka a WB Gamesnek a 2023-as Hogwarts Legacy lett. Bár a játék megjelenését beárnyékolta a Harry Potter szerzője, JK Rowling körül kialakult botrány, a játékra ez mit sem hatott. 34 millió példányban kelt el és már hivatalosan is dolgoznak a második részen. A pletykák szerint a Warnert ez a játék győzte meg, hogy még érdemes foglalkozni a varázslóvilággal, így készül az új Harry Potter sorozat is az HBO-ra.
Szólj hozzá!