Főoldal Játékok Xbox Mesterséges intelligenciával könnyítené az Xbox a játékfejlesztést
Xbox

Mesterséges intelligenciával könnyítené az Xbox a játékfejlesztést

A Microsoft új partneri megállapodásával új mesterséges intelligencia eszközöket használhatnak az Xbox fejlesztői a játékaikhoz.

495
Xbox Inworld AI
Forrás: Microsoft

November 6-án jelentette be a Microsoft, hogy partneri megállapodást kötöttek az Inworld AI céggel, hogy új fejlesztői eszközökkel támogassák az Xbox Games Studios fejlesztőit. A több évre szóló megállapodással az Inworld fejlett mesterséges intelligenciát használó eszközöket biztosít az Xbox számára főként karakterkészítéshez, dialógusokhoz, történetíráshoz és küldetések megalkotásához.

Az Xboxnál hiszünk abban, hogy a jobb eszközökkel az alkotók még rendkívülibb játékokat készíthetnek. Ez a partnerség összehozza: Az Inworld szakértelmét a generatív mesterséges intelligencia-modellekkel történő karakterfejlesztésben, a Microsoft élvonalbeli felhőalapú mesterséges intelligencia megoldásait, beleértve az Azure OpenAI szolgáltatást, a Microsoft Research technikai meglátásait a játék jövőjéről, valamint a Team Xbox erősségeit a minden fejlesztő számára elérhető és felelős alkotói eszközök forradalmasításában. – magyarázza Haiyan Zhang, az Xbox játékipari mesterséges intelligenciáért felelős vezérigazgatója.

Haiyan Zhang

A Microsoft már előrehaladott a mesterséges intelligenciában, hiszen 2023 januárjában 10 milliárd dollárt fektettek a ChatGPT-be, amelyet azóta integráltak a Bing keresőbe és más szoftvereikbe, szolgáltatásukba. Az Inworld AI multiplatformos mesterséges intelligencia eszközkészlete magában foglalja a forgatókönyvek és párbeszédek mesterséges intelligencia-tervezési segédprogramját, valamint a játékokba integrálható, történetek, küldetések és párbeszédek dinamikus generálására használható mesterséges intelligencia-karakter motorját. Az Inworld olyan NPC-ken dolgozik, amelyek a játékos kérdéseire reagálnak, hasonlóan ahhoz, ahogyan a ChatGPT vagy a Bing Chat válaszol a kérdésekre. Ezek a mesterséges intelligenciával létrehozott és vezérelt NPC-k egyedi hangon válaszolhatnak, és komplex párbeszédfákat vagy személyre szabott dinamikus történeteket tartalmazhatnak a játékban. Az Inworld technológiája narrációra is használható, így az RPG-kben a társak figyelmeztethetnek az előttünk álló ellenségekre is akár.

A mesterséges intelligencia eszközeinek alkalmazása nem új keletű a videójátékiparban. Már korábban is számos megoldás volt arra, hogy proceduláris generálással gyorsítsák meg a tartalmak előállítását vagy textúrák megfestését is segítették mesterséges intelligenciával ezzel is könnyítve a fejlesztők munkáját és jelentősen lerövidítve a fejlesztés idejét, költségeit. A Microsoft kiemelte, hogy ezeket opcionális eszközként kínálják az Xbox belsős stúdióinak és nem kötelező használniuk. A redmondi vállalt egyfajta segédeszközként kezeli az Inworld AI megoldásait, hasonlóan a Microsoft 365 és Copilot eszközeikhez.

Szeretnénk segíteni, hogy a fejlesztők könnyebben megvalósíthassák elképzeléseiket, új dolgokat próbálhassanak ki, feszegessék a mai játékok határait, és kísérletezzenek a játékmenet, a játékosok kapcsolatának javítása érdekében. Együttműködni és innoválni fogunk a játékfejlesztőkkel az Xbox stúdiókon belül, valamint a harmadik féltől származó stúdiókkal, miközben olyan eszközöket fejlesztünk, amelyek megfelelnek az igényeiknek, és új lehetőségeket inspirálnak a jövőbeli játékok számára.

Haiyan Zhang

A The Finals fejlesztője, az Embark Studios nemrég az IGN-nek adott nyilatkozatában azzal védekezett az AI-generált hangok használata ellen, hogy „színészek nélküli játékokat készíteni nem cél”. A generatív mesterséges intelligencia bármilyen alkalmazása olyan kreatív területeken, mint a játéktervezés vagy a szinkronszínészet már így is sok kritikát kiváltott és többek között ezért is robbant ki idén a hollywoodi színészek (SAG-AFTRA) sztrájkja, amely nem csak a filmek, hanem a játékiparban dolgozó színészeket is érintette.

A mesterséges intelligencia kizsákmányoló felhasználása és az elmaradt bérek között a videójátékokban dolgozók sok olyan problémával szembesülnek, mint a film- és televíziós ágazatban dolgozók. – mondta Ray Rodriguez, a SAG-AFTRA szerződésekkel foglalkozó vezetője.

Ray Rodriguez
SAG-AFTRA
Szerző
Faragó Dániel

Gamer, videójátékos újságíró és Star Wars rajongó. Akkor került kapcsolatba a játékokkal, amikor először a kezébe adták a Rogue Squadront és a Tomb Raidert. 2019-ben kezdett el videójátékokról írni a Ziro.hu portálján. Jelenleg a Rebo.hu főszerkesztő helyettese és a Wide Screen gaming szerkesztője

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...