Még 2021 végén jelentette be hivatalosan a Ubisoft, hogy elkészítik az eredeti Tom Clancy’s Splinter Cell játék felújított, remake változatát. A projektről azóta sokat nem hallottunk, ám a fejlesztő Ubisoft Toronto honlapján közzétett állásajánlatok alapján úgy tűnik, hogy olyan forgatókönyvírót kerestek, aki a modern közönség számára újraírja és aktualizálja a 2002-es játék történetét.
A Splinter Cell Remake játékról legutóbb 2022-ben nyilatkoztak a Ubisoft Toronto fejlesztői, illetve látványterveket osztottak meg. Az első játék húsz éves évfordulóján beszéltek arról, hogy miként alkotják újra ezt a klasszikus játékot. A 2002-ben megjelent Splinter Cell akkoriban forradalmi videójáték volt, amely újradefiniálta a lopakodós, külső nézetes akció-játékok műfaját. A játékos Sam Fisher, az NSA titkos akciócsoportjának ügynökét irányíthatta és különböző fiktív küldetésekben vehetett részt. A játékban nagyon hangsúlyos volt a lopakodás, a lesből támadás, mindez fény-árnyék effektekkel és jól kidolgozott NPC-kel megfűszerezve. Fisher egy azóta ikonikussá vált háromszemű zöld éjjellátóval lopakodott a sötétben, mélyen az ellenséges területeken.
A játék grafikailag mára jelentősen elavult, így megérett az újradolgozásra. A Ubisoft Toronto csapata a Snowdrop motorra fejleszti a remake-et, amelyet a Massive Entertainment fejlesztett ki a Tom Clancy’s The Division játékokhoz és ugyancsak használták az Avatar: Frontiers of Pandora és a közelgő Star Wars Outlaws játékokhoz is. A Snowdrop modern ray tracing technológiájával képesek lesznek közel fotorealisztikus fény-árnyékokat, tükröződéseket alkotni, amelyek nagyon fontosak lehetnek az új Splinter Cell játékmenetében. A Ubisoft Toronto számára nem ismeretlen a franchise, hiszen első játékuk épp a Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist volt 2013-ban, amely a legutóbbi rész is a szériában. A csapat azóta a Watch Dogs Legion, a Far Cry 6, a Star Wars Outlaws és a nemrég megjelent XDefiant játékokon is dolgozott a Ubisoftnál.
A cég oldalán korábban elérhető volt egy forgatókönyvíró álláspályázat a projekthez. Olyan írót kerestek, aki a narratív csapattal együttműködve újraírja és frissíti a mai közönség igényei számára az első játék történetét. Nehéz megmondani, hogy ez pontosan mit takar. Az első Splinter Cell egy fiktív konfliktusról szólt, amely Grúzia és Azerbajdzsán között robbant ki, de a háttérben orosz és kínai szálak is húzódtak. Elképzelhető, hogy a mai politikai környezethez igazítják ezt a kitalált történetet, vagy egyes karakterek esetében lesz sokkal diverzebb a játék. Azt azonban leszögezték, hogy úgy nyúlnak a játékhoz, hogy megmaradjon az eredeti Splinter Cell témája és szellemisége. Erről most még csak találgatni tudunk. A fejlesztő közösségi médiás profilját már láthatóan a Splinter Cell Remake játékhoz tematizálta. Így elég valószínű, hogy hamarosan többet is megtudhatunk a projektről, leghamarabb június 10-i Ubisoft Forward show keretében.
Szólj hozzá!