Még szeptember elején értesültünk arról, hogy a Russo testvérek és a Marvel Studios tárgyalnak egy új filmről, de a hírek szerint megrekedtek a tárgyalások, miután Scarlett Johansson beperelte a Disneyt, s a stúdió hozzáállása elbizonytalanította a rendezőket. Nemcsak a színészek, de még a rendezők is – hacsak nem máshogy állapodnak meg arról – azután kapják a fizetést, hogyan teljesít egy film a mozik kasszáinál. A Bosszúállók: Végjáték rendezői eddig nem reagáltak a hírre, a napokban azonban Joe Russo felhozta a témát.
Scarlett Johansson és a Disney jogi csatája közepette kaptunk hírt arról, hogy a Russo fivérek a visszatérésükről egyeztetnek a stúdióval. A megbeszélések azonban megfeneklettek, miután a Fekete Özvegy párhuzamos terjesztése jogi vitát váltott ki a Disney és Scarlett Johansson között. A filmet egyszerre mutatták be a mozikban és online Premier Access formában, s ez vitatott szituációt szült a felek között. Úgy néz ki, hogy Joe és Anthony Russo sem vette nézte jó szemmel a Disney döntését, és a rendezők bizonytalanságnak adtak hangot, hogy a filmet hogyan fogják forgalmazni, és hogyan fogják őket kompenzálni.
Azóta a Disney és Scarlett Johansson peren kívül rendezte a dolgokat, és meggyőződésünk, hogy a Russo testvérekkel is leülnek majd megbeszélni a dolgokat. A stúdió nem lehet olyan ostoba, hogy a sikere után elszalasszon egy olyan lehetőséget, hogy a Bosszúállók franchise legsikeresebb rendezői ne térjenek vissza és csináljanak egy új filmet a Marvelnek.
A Variety meginterjúvolta Joe Russót, és arról kérdezték, hogy hol tartanak a tárgyalások a visszatérésről. Russo nagyon diplomatikus választ adott, nem szerette volna kommentálni a hírt, ugyanis állítása szerint “nem lenne helyénvaló kommentálni egy megállapodást, ha még a közepén lennénk”, de azért egy keveset mondott Johansson és a Disney jogi csatájáról.
Örülök, hogy a per lezárult. Úgy gondolom, hogy a történtek egy jelentős változásra utalnak. Az állásfoglalás sokat elmond a tiszteletről a művészek számára, akik ezen az ingoványos talajon lépdelnek előre.
Nagy a feszültség, ahogyan sok más iparágban is, mert sok a zavaró tényező. Az emberek idegei inognak, és nehéz megjósolni, hogy mi fog történni, vagy hová tart bármi is. A vállalatok jelenleg pánikolnak, mert szerintem a stúdiók fele el fog tűnni a következő 5-10 évben, és a játék drámaian megváltozott.
Vannak olyan tartalomgyártók, akik bármelyik stúdiót képesek túllicitálni, és ez számukra csak kerekítési hibához vezethet, mert egy billió dolláros cégekről van szó. Ilyet még soha nem láttunk az üzletágban.
Joe Russo
Ha az elmúlt hónapokat vesszük alapul, akkor a hollywoodi blockbusterek esetében a jövőt nem az online és a streaming bemutatók jelentik, de a körülmények folyamatosan változnak. Akár a kisebb filmek jövőjéről beszélünk, akár a mozikban vetített filmeknél az időablak rövidüléséről, egyszerűen nem lehet semmibe venni a COVID-19 jelentős és hosszútávú hatásait erre az üzletágra.
Szólj hozzá!