Image default
BRÉKING Tech

JÁTÉKTESZT: Red Dead Redemption 2

2010 után visszatérünk a vadnyugatra, ugyanis elkészült a Red Dead Redemption franchise második része egyelőre csak Xbox One és PlayStation 4 konzolokra.

Vadnyugati móka Rockstar módra

Ha az utóbbi évek Rockstar játékaira gondolunk, olyan remekművek juthatnak eszünkbe mint a GTA 4 és a minden rekordot megdöntő GTA 5. Ez a sorozat hozta meg a rockstar games-nek a megérdemelt sikert. Nico Bellic kalandja után azonban újabb nagy fába vágták a fejszéjüket. 2010-ben megjelent a másik szerelemgyermekük, a “vadnyugati gta”, Red Dead Redemption. Hatalmas sikert aratott mindenki körében, még úgy is, hogy csak konzolra jelent meg. Az akkori Xbox 360 és PS 3-as konzolokon zseniálisan mutatott és olyan történetet/szereplőket mutatott fel ami szinte egyedi volt. Minden szempontból főnyeremény volt az a játék.

Lóháton a vadonban

Előzetesen is a RDR2 HATALMAS. Az első rész után 8 évvel jelent meg, érződik a rengeteg belerakott munkaóra, és a rajongás a videojátékok iránt. A térkép nem kiemelkedően nagy, láttunk már ilyet a Withcer 3-tól vagy akár a nemrég megjelent AC Odysseytől is. Kidolgozottsága azonban szinte példátlan. Lesz itt minden csontig hatoló hideg, derékig érő hó melyben megmarad a látványosan a nyomunk. Sivatag ahol meg kell küzdeni a túlélésért, sőt találkozhatunk mocsaras vidékkel is amely rendkívül feldobja az egész játék hangulatát. A környezet dinamikus és élő. Néha elkap egy-egy vihar és érződik, hogy a mi marcona főszereplőnknek jobb helye lenne ilyenkor egy házban, fedett helyen mint a vadonban ezen körülmények között. Az utazás nagyrészt lóval történik, ez a játék egyik fontos motívuma. Vigyáznunk kell a lovunkra, mert akár meg is sebesülhet és akkor két dolgot tehetünk csupán… Az egyikhez szükség van felélesztő szérumra, a másikhoz elég egy puska, akkor nézhetünk új hátas után. A paripánkon kívül két utazási lehetőség van, az egyik a modern technikai világ csodáinak használása ( pl vonat), a másik a gyorsutazás. Az utóbbi igencsak limitált a játékban, maximum néha használjuk és inkább lovagolunk helyette a vadonban…

Interakció!, Interakció?, Interakció!

Milyen jól is tesszük ezt.. A világ körülöttünk él-lélegzik-mozog. Amit a Rockstar környezettervezés szempontjából letett az asztalra az zseniális és egyedi. Telis-tele van történésekkel. Az egyik pillanatban egy hölgyet mentünk meg aki a ló alá szorult még a másikban ránk támad egy farkasfalka, a harmadikban meg egy rivális banda követ éppen el vonatrablást. A lovaglás itt nem csupán unalmas utazási mód, a játék egyik alappillére. Megéri azt a plusz 1-2 órát lelovagolni. Itt térnék vissza rá, hogy a játék hatalmas. A kampány olyan 50 órát ölel fel, telis-tele izgalommal. Hosszú, de ezt az időt nem úgy éljük meg mint az AC Odysseyben , ahol a játék közepétől elkezdett vontatottan “tartalmas” lenni az egész. Érződött a tervezésen, hogy a fejlődésgyorsítókért kiált, melyet a storeban lehet megvenni. NA A ROCKSTAR NEM CSINÁLTA EZT. Hosszú, de izgalmasan tartalmas. Csutakolni kell a lovat, tisztítani a fegyvert igény szerint fodrászhoz járni, ruhát venni, esetleg fürdeni…

Who f@ck is VAN DER LINDE?!

A fő(hősünk) Arthur Morgan. A zárójeles rész annak köszönhető, hogy az interakcióink fogják eldönteni miképpen tekintenek ránk a vadnyugaton. Befejezhetjük jófiúképp is, de lehet akár egy könyörtelen gyilkológép is Arthur a történetben. Minden rajtunk múlik. Arthur a Van der Linde banda tagja, “főnöke” Dutch Van der Linde, akivel barátok. A karakterek megjelenítése, szinkronjaik, történetük, interakciók szintén zseniálisak. Az ember tényleg a vadnyugaton érzi magát. Dutch karaktere a játékban létfontosságú, viszont megjelenik a Red Dead első részéből ismert John Marston is, akivel Arthur nincs a legjobb viszonyban.

A történet elmesélésébe nem mennék bele, de lesz itt vonateltérítéstől vadászaton és társunk kiszabadításán át bankrablásig minden. A történet mesélése elsőrangú, ebben segít a grafika amely egyszerűen GRANDIÓZUS. Ilyen szép textúrái, ilyen élő környezete talán egyik játéknak sem volt még. Kapunk egy jól kidolgozott, eléggé eltalált és kellőképpen realisztikus hitboxot is. Ahol eltaláljuk az ellenfelünket ott fogja, fáj neki, nem tud lábra állni..

Fenékig!

VERDIKT

A Rockstar nem szokott rossz játékot kiadni, rászánják azt az időt ami szükséges a jó produktum elkészítéséhez, de ez még tőlük is zseniális. Talán eldőlt az év játékának kérdése, mindenképpen megérdemli a jó szavakat és dicséreteket.

Arthur Morgan kalandja zseniális, lebilincselő, kihozza a mostani konzolgenerációból azt amit csak bír. Azt hiszem már csak egy lényeges dolog maradt ki, értékelni ezt a remekművet. Meghatározó singleplayer élmény, amihez később érkezik majd multiplayer is. PC-re ugyan egyelőre nem elérhető, viszont az Xbox One/PS4 verzió több mint remekre sikerült! Szép kezdeményezés manapság az egyjátékos kampányra fordítani az időt, többségében ilyet csak a PS4 exkluzív játékoktól látunk. A Red Dead Redemptionnak talán ezzel a résszel sikerült kinőnie a “vadnyugati gta” jelző alól. Hibákat lehetne keresni, például ps4 pro-n is néha reccsen a “gépezet”, lassan tölt be, továbbá cheat módban nem lehet menteni. Ezek olyan apró megingások amelyektől az összerakott egészhez képest el lehet tekinteni.

10

Történet

10.0/10

Karakterek

10.0/10

Játékmenet

10.0/10

Hangulat

10.0/10

Látvány

10.0/10

PRO

  • Lenyűgöző grafika
  • Hangulatos
  • Pazar játékmenet
  • Kiváló karakterek

KONTRA

  • Nem lehet megunni

Még több a témában...

Az általunk legjobban várt játékok novemberben

Héja Szabolcs

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Elfogad Tovább