Wide Screen
Image default
Gamer

JÁTÉKTESZT: F1 2019

Sikerült fejlődnie a Codemasters-nek a tavalyi évhez képest? Tesztünkből megláthatjátok.

A Codemaster tudja, hogy mitől döglik a légy. Ezek a fránya britek képesek megtenni, hogy évente megvetetik velünk az aktuális Formula 1 szezont virtuális formában, mindezt úgy, hogy elégedett vásárlók tömegei és dicshimnuszokat zengő szaksajtó skandálja a nevüket szakadatlan. Lehet, hogy kicsit túlzásba estem, de az biztos, hogy megint képesek voltak kisebb-nagyobb finomításokkal és néhány plusz tartalommal megpakolni az F1 2019-et, aminek az eredménye ismét instant elégedettség.

A menürendszer minimalista, de szerethető, átlátható, viszont fantáziának híján van, láttunk már ilyet bőven. Talán a legutóbbi Forza is ezt a paneles, fülekre bontott struktúrát használta. Merüljünk is el azonnal a karrier mód rejtelmeiben, amit mocskosul rafinált módon ismét profibbá, élvezetesebbé tettek. Az egész egy sokkal pilóta közelibb, a döntéseinken, cselekedeteinken alapuló őrület, ami beleviszi a játékost a cirkusz mocskos világába, ugyanis immár az F2 széria is a játék részét képezi, ahol feltörekvő versenyzőként kell bizonyítanunk. Az F2-es szezon utolsó három futama során kell bizonyítanunk rátermettségünket, lojalitásunkat, csapatközpontúságunkat. A futamok során és az azt követő nyilatkozatokban adott válaszaink határozzák majd meg a jellemünket, amivel a legfelsőbb osztályba léphetünk, és kiválaszthatjuk kedvenc F1-es csapatunkat.

Elképesztően hangulatosak lettek ezek a tétre menő küzdelmek, egyből azzal indulunk, hogy beszarik a verdánkon a turbó és a csapatunk jelzi, hogy mögöttünk gyorsabb lehetne a csapattársunk. Nyikhaj lágyszívű tacskóként átengedhetjük a pozíciót és taktikusabban, törhetünk a cél felé, vagy kivillanthatjuk a fogunk fehérjét és telibeszarhatjuk a csapatutasításokat, meg a csapattársunkat is megfingathatjuk és betolhatjuk előtte a verdát pofátlan módon. Naná, hogy az utóbbit fogjuk választani, legalább itt lehet az ember egy nagyképű bunkó tahó, ha már az életben úri emberek vagyunk. Az átvezető animációk szintén hangulatosan, ahogy a győzelemre hajtó triumvirátus hisztizik az istállók között a pedokban, kicsit azért még fejleszthetnének a karakterek életszerűségén, ha a jövőben is terveznek ilyen remek sztori mód szerű tartalmakat a játékhoz. Bízom benne, hogy terveznek, ugyanis kifejezetten jól működik a koncepció, én egy egész szezont végig tolnék ilyen megkoreografált körülmények között, egy teljesen más, könnyedebb és adrenalinba pácolt hangulata van a versenyeknek. Héj Codemaster! Sztori módot az F1 2020-ba!

A karrier mód egyébként a megszokott mederben hömpölyög már előre, miután kiválasztottuk az F1-es csapatunkat, esetleg arra érdemes odafigyelni, hogy a top csapatok esetén a pole-pozíció és a dobogó környéke lesz a csapattól elvárt szint, így nagyon nem lesznek elégedettek, ha a középmezőnyben kavirnyászunk. Viszont elvitathatatlan, hogy mennyire profi még mindig ez a karrier mód. Még mindig élvezetes a csapat által megadott feladatok teljesítése a szabadedzések során, és az így szerzett fejlesztési pontok megfontolt elköltése, vagy a gumikkal és az alkatrészekkel való sakkozás. Hiányzik azért innen is az F2-es szezonban tapasztalt sztori központú kakaskodás, de a rengeteg mikromenedzsment kezelése és a minijátékszerű feladatok le tudják kötni az embert. A különböző klasszikus elemekre felépített meghívásos futamok ügyesen dobják fel a kicsit már savanyúan komoly F1-es lékkört, így megint csak hosszú hónapokra lekötheti a rajongókat az F1 2019.

Az újdonságok sorág gazdagítja még a játékba integrált átigazolási rendszer, mely az idény közben egyszer és természetesen a szezon végén teszi lehetővé, hogy a pilóták más csapatot választhassanak. A többjátékos lehetőségek és az e-sport törekvések ezúttal még kiegészültek azzal a lehetőséggel, hogy egy hivatalos F1 guruk (Ross Brawn és Pat Symonds) által tervezett autót a kedvünk szerint festhetünk és matricázhatunk fel, így személyre szabott verdával verhetjük el a haverokat. Ezeket a díszítő elemeket játékban szerzett jutalmakból és mikrotranzakciók révén valódi pénzért is megszerezhetjük.

Ráadásul tartalom területén nem fullad ki ennyiben az F1 2019, ugyanis kapunk egy halom kupát, a legkülönfélébb összeállításokkal és feltételekkel, melyek megnyerése nem kevés időt fog igényelni, ráadásul még a 2018-as F2-es szezon mellett beígérték a 2019-es érkezését is, valamint régmúlt idők nagy csatájának újraélésére is lesz módunk a Senna vs. Prost menüpontot választva. Valahogy nem lett annyira meghatározó ez a lehetőség, mint amennyire promózta a Codemaster, kicsit több feszültséget, több izgalmat, több tűzijátékot vártam ettől a lehetőségtől egy egyszerű klasszikus futamnál. Anniversary Edition vásárlói pedig megkapják még a 2010-es Ferrari F10 és a McLaren MP4-25 modelleket is további játszadozásra.

Grafikailag óriási előrelépés nem volt tapasztalható, látványosak a futamok előtti felvételek a pálya környékéről, melyek még többet láttatnak az adott helyszínből, de az igazán értékelhető változás a fényhatások, fényeffektek és a bevilágítás területén található. Az éjszakai pályák lenyűgözően festenek a lámpák fényében, de az időjárás okozta fény-árnyék játékok is a vizualitás előnyére váltak. A sztori központosuló elképzelés hatására több közjátékban lehet részünk, melyek az átlagos szintet éppen hogy csak súrolják, a karakterek animációi elfogadhatóak, azonban az életszerűségükön lenne még finomítani való. Sőt a boxutcában egyenesen szörnyű arcokkal futhatunk össze egy-egy győzelem után az örömködés közepette, meg akadnak kicsit alulexponált sötét jelenetek is. Összességében azonban kellemes az audiovizuális megvalósítás (egy esős futam még most is képes lenyűgözni az embert), mai szemmel el lehet fogadni, de a jövőbe tekintve van még benne tér a fejlődéshez.

VÉGSZÓ

Hát látszik, hogy a Codemasters már egy rutinos csapat, meg tudják oldani, hogy évente kiadnak egy játékszériát, és sosem tudjuk igazán azt mondani, hogy pofátlan lehúzás lenne, mert valamilyen finomságokkal mindig képesek lekenyerezni a rajongókat (mondjuk azért van, hogy rezeg a léc). A 2018-as alkotásuk kifejezetten jól sikerült, azonban egy árnyalatnyival sikerült még tovább lépniük, így az F1 2019-et nyugodt szívvel tudjuk ajánlani minden fanatikus rajongónak (a kocajátékosok azért megvárhatnak egy leárazást, ha meg van nekik a tavalyi epizód).

8.5

Történet

7.9/10

Szereplők

7.8/10

Játékmenet

8.8/10

Hangulat

9.2/10

Grafika

8.7/10

PRO

  • Remek fizika és vezethetőség
  • F2-es szezon, klasszikus autók, saját verda készítésének lehetősége
  • Show elemekben gazdagabb karrier mód
  • A mestersége intelligencia olykor okosan,…

KONTRA

  • …olykor pedig meglepően ostobán képes viselkedni.
  • a törésmodellezés még fejlődhetne

Még több a témában...

Megjelent a eFootball PES 2020

Héja Szabolcs

Kellemetlen hírek a Halo Infinite háza tájáról

Héja Szabolcs

A harmadik x-be lépett a Sega Genesis

Héja Szabolcs

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Elfogad Tovább