Felfedte magát a Half-Life: Alyx

2020 márciusában érkezik és előzmény lesz.

2020 márciusában érkezik és előzmény lesz.

A hét nagy híre egy pletyka volt, mely szerint új Half-Life játék érkezhet. Aztán a Valve hivatalosan is elismerte a dolgot. Hogy a szivárgás mennyire siettette a dolgot, azt nem tudni (a szóbeszéd szerint a The Game Awardson kívánták volna bejelenteni), de most itt van, valós, minden igaz volt: 2020-ban érkezik a Half-Life: Alyx.

A játék az első és a második rész közt játszódik majd, és ahogy a cím is sejteti, az utóbbiban debütált Alyx Vance lesz a főszereplő. Édesapjával egy ellenállást vezetnek (hol máshol, mint City 17-ben) a földet sanyargató titokzatos idegen faj, a ‘The Combine’ ellen, a cél pedig nem kevesebb, mint az emberiség jövőjének megmentése. Az első trailer máris lenyűgöző és nagyon is beszédes: nem csak egy picike spin-offot kapunk, hanem egy teljes értékű AAA Half-Life epizódot. A feketeleves, hogy csak VR-ban.

A játékon már évek óta dolgoznak teljes titokban egy mostanára több mint 50 főt számláló fejlesztőcsapattal, akik mind-mind tapasztalt veterán szakemberek. Nem mindenki Half-Life háttérrel került a brigádba, érkeztek emberek a Portal projektről, vagy cégen kívülről Campo Santoból (Firewatch).

Ezek az emberek már számos prototípuson dolgoztak a Valve berkein belül, mire eljutottak idáig, s noha egyik sem látta meg a napvilágot, mind remek tapasztalat volt az engine fejlesztéséhez, meg hogy eljussanak a mostani projekthez. Nagyjából 2016-ban kezdett körvonalazódni a játék, mikor a The Lab megjelent a HTC Vive-ra. Akkor mindenki azt kérdezte, hogy hol a nagy VR projekt, amit mindenki játszani akar.

A Valve-os srácok felvették a kesztyűt és elkezdtek egy nagy VR játékon dolgozni, ekkor azonban még nem tudták mi lesz az. Mindenféle ósdi Half-Life és Counter-Strike asseteket pakoltak bele a projektbe mindegy alapon, ugyanis rengeteg játék mechanikát és ötletet próbálgattak, nem a látvány volt a lényeg. A Half-Life setting csak később került képbe, mikor a kísérletezgetés közben minden más ötletet kizártak. Például hiába szerettek volna Portal világba VR játékot illeszteni, annak gyors mozgásai, a teleportálgatások valószínűleg mindenkinél rosszullétet triggereltek volna.

Maradt három fontos kérdés. Miért előzmény? A válasz az, hogy ők elsősorban egy VR játékot kezdtek el fejleszteni, és az ötletek voltak meg hamarabb. Rengeteg dolgot a már meglévő Half-Life univerzumra és annak eszközeire, környezetére építettek fel, így nem akarták, hogy az erőforrások a folytatásra és újításokra menjenek el. Továbbá egy Half-Life 3 miatti több mint egy évtizedes nyomás se tett volna jót a csapatnak.

Miért csak VR? Egyrészt eleve így indult a projekt, továbbá olyan megoldásokat és szituációkat sikerült már beletervezni, mire meglett a setting, hogy azt már nagyon nehéz, sőt szinte lehetetlen volna sima egér+billentyűzet kombóra átgyúrni. Cserébe viszont minden Steam VR platformra jön, nem csak az Indexre, az egyetlen feltétel a track controllerek megléte, az összetettebb mozdulatok, feladatok miatt.

S akkor a millió dolláros kérdés a végére: mikor lesz Half-Life 3? A válasz az, hogy nem tudni. Először most szeretnék látni, hogy a Half-Life: Alyx milyen sikereket ér el, és majd utána döntenek a franchise további sorsáról. Mindezek (és sok más) amúgy a Geoff Keighley féle dokumentumfilmből derülnek ki, melyet direkt a bejelentés tiszteletére forgattak a Valve főhadiszállásán, Seattle-ben. Keighley már az előző részekről is készített hasonlót, így erről is fog, az is jövőre érkezik és részletesen bemutatja majd a fejlesztés hátterét. Akárhogy is lesz, a filmecskében elhangzik egy biztató, ‘a technológia készen áll’ mondat a folytatással kapcsolatban.

Total
2
Shares
Previous Article
Rey

Kylo Ren kudarcát az is bizonyítja, hogy Rey érdemelte ki Luke Skywalker fénykardját

Next Article
Az Igazság Ligája

Joss Whedon hihetetlen mértékben írta át Az Igazság Ligája forgatókönyvét

Related Posts