2020 márciusában érkezik és előzmény lesz.
A hét nagy híre egy pletyka volt, mely szerint új Half-Life játék érkezhet. Aztán a Valve hivatalosan is elismerte a dolgot. Hogy a szivárgás mennyire siettette a dolgot, azt nem tudni (a szóbeszéd szerint a The Game Awardson kívánták volna bejelenteni), de most itt van, valós, minden igaz volt: 2020-ban érkezik a Half-Life: Alyx.
A játék az első és a második rész közt játszódik majd, és ahogy a cím is sejteti, az utóbbiban debütált Alyx Vance lesz a főszereplő. Édesapjával egy ellenállást vezetnek (hol máshol, mint City 17-ben) a földet sanyargató titokzatos idegen faj, a ‘The Combine’ ellen, a cél pedig nem kevesebb, mint az emberiség jövőjének megmentése. Az első trailer máris lenyűgöző és nagyon is beszédes: nem csak egy picike spin-offot kapunk, hanem egy teljes értékű AAA Half-Life epizódot. A feketeleves, hogy csak VR-ban.
A játékon már évek óta dolgoznak teljes titokban egy mostanára több mint 50 főt számláló fejlesztőcsapattal, akik mind-mind tapasztalt veterán szakemberek. Nem mindenki Half-Life háttérrel került a brigádba, érkeztek emberek a Portal projektről, vagy cégen kívülről Campo Santoból (Firewatch).
Ezek az emberek már számos prototípuson dolgoztak a Valve berkein belül, mire eljutottak idáig, s noha egyik sem látta meg a napvilágot, mind remek tapasztalat volt az engine fejlesztéséhez, meg hogy eljussanak a mostani projekthez. Nagyjából 2016-ban kezdett körvonalazódni a játék, mikor a The Lab megjelent a HTC Vive-ra. Akkor mindenki azt kérdezte, hogy hol a nagy VR projekt, amit mindenki játszani akar.
A Valve-os srácok felvették a kesztyűt és elkezdtek egy nagy VR játékon dolgozni, ekkor azonban még nem tudták mi lesz az. Mindenféle ósdi Half-Life és Counter-Strike asseteket pakoltak bele a projektbe mindegy alapon, ugyanis rengeteg játék mechanikát és ötletet próbálgattak, nem a látvány volt a lényeg. A Half-Life setting csak később került képbe, mikor a kísérletezgetés közben minden más ötletet kizártak. Például hiába szerettek volna Portal világba VR játékot illeszteni, annak gyors mozgásai, a teleportálgatások valószínűleg mindenkinél rosszullétet triggereltek volna.
Maradt három fontos kérdés. Miért előzmény? A válasz az, hogy ők elsősorban egy VR játékot kezdtek el fejleszteni, és az ötletek voltak meg hamarabb. Rengeteg dolgot a már meglévő Half-Life univerzumra és annak eszközeire, környezetére építettek fel, így nem akarták, hogy az erőforrások a folytatásra és újításokra menjenek el. Továbbá egy Half-Life 3 miatti több mint egy évtizedes nyomás se tett volna jót a csapatnak.
Miért csak VR? Egyrészt eleve így indult a projekt, továbbá olyan megoldásokat és szituációkat sikerült már beletervezni, mire meglett a setting, hogy azt már nagyon nehéz, sőt szinte lehetetlen volna sima egér+billentyűzet kombóra átgyúrni. Cserébe viszont minden Steam VR platformra jön, nem csak az Indexre, az egyetlen feltétel a track controllerek megléte, az összetettebb mozdulatok, feladatok miatt.
S akkor a millió dolláros kérdés a végére: mikor lesz Half-Life 3? A válasz az, hogy nem tudni. Először most szeretnék látni, hogy a Half-Life: Alyx milyen sikereket ér el, és majd utána döntenek a franchise további sorsáról. Mindezek (és sok más) amúgy a Geoff Keighley féle dokumentumfilmből derülnek ki, melyet direkt a bejelentés tiszteletére forgattak a Valve főhadiszállásán, Seattle-ben. Keighley már az előző részekről is készített hasonlót, így erről is fog, az is jövőre érkezik és részletesen bemutatja majd a fejlesztés hátterét. Akárhogy is lesz, a filmecskében elhangzik egy biztató, ‘a technológia készen áll’ mondat a folytatással kapcsolatban.
Szólj hozzá!