Már nem kell sokat aludnunk, hogy belevethessük magunkat a Ubisoft új nyitott világú játékába, amely Star Wars Outlaws címen jön augusztus végén. Ugyan a nyitott világú akció-kaland műfaj mára a Ubisoft védjegye, az nem jelenti azt, hogy más címekből is ne vennének át ötleteket. A játék kreatív rendezője elmondta, hogy az egyik fő inspirációjuk a PlayStation egyik legjobb exkluzív címe volt, illetve a Ubisoft más hasonló játékai.
A Star Wars Outlaws kreatív rendezője, Julian Gerighty beszélt erről a GamesRadar+ portáljának. A lap szerzője felvetette, hogy az Outlaws sokban hasonlít a Rockstar Games nagy sikerű Red Dead Redemption western játékaira, de Gerighty egy másik játékot nevezett meg inspirációként.
„Ez szuper érdekes, mert a legnagyobb inspirációm a Ghost of Tsushima volt, ami inkább egy Kuroszava-féle ihletés, mint sem a western, amely egy John Ford-féle inspiráció volt George Lucas számára” – mondta a kreatív rendező.
Való igaz, hogy George Lucas számára egyszerre volt inspiráció a klasszikus amerikai western és Kuroszava Akira kultikus szamurájfilmjei is, amikor a Star Warst megalkotta. A Sucker Punch PlayStation exkluzív játéka remekül keltette életre videójátékos formában Kuroszava filmjeit. A Ghost of Tsushima egy gyönyörű és nagyon hangulatos szamurájos akció-kalandjáték volt, amelyben szabadon járhattuk be és fedezhettük fel a címben szereplő szigetet. Gerighty azt is elmondta, hogy ugyan ő is nagyon szerette a Red Dead Redemption játékokat, de számára a Ghost of Tsushima jelentette az igazán nagy inspirációt, amikor az Star Wars Outlawst csinálták. Szerinte a játékos igazán elmerülhetett ebben a szamuráj fantasyban, ahol a történet, a karakter, a világ és a játékmenet tökéletesen illeszkednek egymáshoz.
Ám nem csak a Sony PlayStation játékai adtak ötleteket a Massive Entertainment fejlesztőinek. Gerighty korábban elmondta a GamesRadarnak, hogy a Ubisoft sikerjátéka az Assassin’s Creed Odyssey is sokat jelentett nekik. A nyitott világú orgyilkos széria ezen részében az ókori Görögországban kalandozhattunk spártai harcosként. Egy hatalmas korabeli görög térkép állt rendelkezésre, ahol a játékos szabadon bejárhatta, felfedezhette a világot gyalog, lóháton, vagy a tengeren hajózva is. Nem mellesleg két jól kidolgozott karakter, Kassandra vagy Alexios által élhettük bele magunkat a történetbe. Korábban azt is elmondták, hogy a Star Wars Outlaws egyes bolygóinak bejárható területe nagyjából akkorák lesznek, mint az egyes zónák az Assassin’s Creed Odysseyben, vagyis itt kisebb térképeket kaphatunk, de változatos világokat a messzi-messzi galaxisból. A kreatív rendező viszont sokszor felhívta telefonon az Odyssey-t fejlesztő Ubisoft Québec csapatát, hogy árulják a titkaikat, hogyan csinálták annak idején ezt az Assassin’s Creed játékot.
A Star Wars Outlaws egy hangulatos nyitott világú játéknak ígérkezik, amelyben a csibész Kay Vess és kis csapata oldalán vehetjük fel a harcot a galaxis alvilági szindikátusaival. A játék augusztus 30-án jön PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re.
Szólj hozzá!