A tesztek alapján még nem történt meg az őrségváltás.
Tegnap estére befutottak a Google játéksztrímelő megoldásának első hivatalos értékelései és amint az várható volt, a technológia lenyűgöző, azonban a mögötte álló szolgáltatás már hagy némi kívánnivalót maga után.
Ugye el tudjátok képzelni mennyire jó lenne platformoktól függetlenül bárhol játszani a kedvenc címeinkkel? Nem törődve a specifikációkkal, konzolvásárlásokkal, csak az adott játékkínálatban kell elmerülni.
Jól hangzik? Hát egyelőre nem tökéletes a megvalósítás. Akadnak, nem éppen megnyugtató történések a release körül, többek között az egyik húzó cím, a Doom megjelenése át lett tolva jövő évre, a telefonra való sztrímelés sem megy még, kivéve a Google zászlóshajóján a Pixel-en (800 az alapkiadás és 900 dolláros árcédula az XL verzió esetében, azért nem teszi átlag telefonná). Van achievement lista, de még nem érhető el. És ami talán a legsúlyosabb hiba, hogy noha vezeték nélküli a controller, ez csak a Chromecast Ultrával együtt működik, telefonon bizony csak kábelen tud kommunikálni a szolgáltatás. A review kit-et használók egyöntetűen megjegyzik, hogy a D-pad és ravaszok sem az igaziak, mondjuk ez az első képekről is látszódott.
A tesztelők nem bántak kesztyűs kézzel a Stadia-val, elég sokan komoly stressz teszteknek vetették alá a szolgáltatást, amikben majd mi is használni fogjuk. Mert ugye nem mindig lesz adott, az az ideális helyzet amikor otthon ülünk és a Chromecast-tel vezetékes internetet dézsmálunk. A Stadia-val jellemzően a köztéri és mekis wifi hálózatot fogjuk csapolni. Az eddig megjelent értékelések, pozitívan harsogják hogy amíg az alapfeltételek adottak voltak, addig a stream-elt játékok többnyire lagmentesen, élvezhetőnek bizonyultak, így a Google üdvöskéje kiállta az életszerű helyzetek próbáját és teszi az alapfeladatát. Bár azt hozzá kell tenni, hogy a beígért 4K-t és 60 FPS páros még messze nem adott, itt kompromisszumokat kell tenni.
A Google egyébként pánikszerűen 22-re emelte a launch-nál elérhető játékok számát a már bejelentett 12-ről, melyekről korábban már írtunk. Valószínűleg nem kis részben köszönhető ez a Microsoft múlt heti bejelentésének. Itt megleshetitek a teljes listát:
- Assassin’s Creed Odyssey
- Attack on Titan: Final Battle 2
- Destiny 2: The Collection (available in Stadia Pro)
- Farming Simulator 2019
- Final Fantasy XV
- Football Manager 2020
- Grid 2019
- Gylt
- Just Dance 2020
- Kine
- Metro Exodus
- Mortal Kombat 11
- NBA 2K20
- Rage 2
- Rise of the Tomb Raider
- Red Dead Redemption 2
- Samurai Shodown (available in Stadia Pro)
- Shadow of the Tomb Raider
- Thumper
- Tomb Raider 2013
- Trials Rising
- Wolfenstein: Youngblood
Ez a hirtelen bejelentés vajon előre vetíti azt, amitől olyan sokan féltünk a Google-lel kapcsolatban? Az egész egy ambíciózus projekt lenne csak és ez az innovatív óriáscég úgy van vele, hogy menjen csak minden a maga útján, egyszer csak kiforrja magát?
Akármi is legyen a helyzet az eddigi infók szerint a Stadia nem hozza száz százalékosan a Google által beígérteket, a gamer társadalom manapság nem túl megbocsájtó, igen könnyen ki eshetnek abból a körből, melybe olyan nagy reményekkel vágytak, melyet igyekeztek megreformálni.
Összességében úgy tűnik tehát sikerülhet megugrani a kitűzött célt és elhozni a nagyüzemi sztrímelésre építő eszközt a gamerek világába, de a szolgáltatás maximális potenciáljára sajnos még várnunk kell.
Az a néhány hiba, ami a launch során jelentkezik, könnyen orvosolható. Bármikor érkezhetnek új címek, használhatóak lesznek más konzolok controllerjei, így aggodalomra talán nincs okunk és tovább javulnak a szórakoztatásunkra tett erőfeszítések, a Stadia pedig eljut a publikus béta állapotból abba a kiforrott státuszba ahol lennie kell.
Szólj hozzá!