Harrison Ford és Tom Cruise filmhősei nehezen tartanak lépést a korral és a versenytársakkal a kasszáknál. A Disney nyár elején mutatta be Indiana Jones és a sors tárcsáját, a Paramount pedig júliusban a Mission: Impossible Leszámolás – Első Részt, és a Variety beszámolója szerint 100 millió dolláros veszteséggel számolhatnak fejenként a stúdiók.
Az Indiana Jones 5. hat héttel a június végi premier után 375 millió dollárt, míg a Mission: Impossible 7. öt héttel a mozikba kerülése után 523 millió dollárt hozott. Mindkét film több pénzt termelt a kasszáknál, mint amennyibe a gyártásuk került, de arra már nem volt elég a bevétel, hogy a marketingköltségek is kijöjjenek a box office bevételből, azaz bizonyos tekintetben, ezek a filmek megbuktak.
Mindkét film pénzügyeit ismerő források a Variety-nek elmondták, hogy az elkészítésük nagyjából 300 millió dollárba fájt a stúdióknak, és körülbelül 100 millió dollárt költöttek marketingre, így ezek voltak a legdrágább produkciók a stúdióknál. Bár ez a meccs még nincs lejátszva, mivel az említett két film további bevételekre tehet szert a digitális és a streaming szolgáltatások útján, szóval ha jól sakkoznak, akár nyereségesek is lehetnek.
A filmipar egésze még mindig nem lábalt ki teljesen a COVID-19 járványból, ami arra kényszerítette a mozikat, hogy bezárjanak, így a filmstúdiók kénytelenek voltak elhalasztani a filmjeik bemutatóit, vagy más utat választottak, például a nagy népszerűségnek örvendő streaming platformokat választották filmjeik megjelentetésére. Ez sok film költségvetését is megnövelte, mivel a késleltetés sok esetben megnövelte a reklámköltséget is, hiszen a filmek többször és hosszabb ideig kellett reklámozni, amivel nem számolt egyik stúdió se. Ráadásul egyre több fogyasztó szokott hozzá az otthoni filmnézéshez.
Miközben a Lucasfilm és a Paramount produkció veszteséggel zártak eddig, addig óriásit megy a Barbie és az Oppenheimer. A két filmet egyszerre mutatták be július 21-én, előbbi már több mint 1 milliárd dollárt keresett világszerte, utóbbi pedig közel 650 millió dollárt gyűjtött össze globálisan. Mindkét film népszerűsége az egekben, és ez megpecsételte Ethan Hunt és csapatának sorsát a kasszáknál, ugyanis a Mission: Impossible-franchise legújabb része alig másfél héttel előttük nyitott.
Szólj hozzá!