A God of War televíziós adaptációja egyre komolyabb projektnek tűnik az Amazonnál, ugyanis a streamingóriás egyből két évadot is berendelt. Ezt maga Ronald D. Moore, a sorozat új showrunnere árulta el egy friss interjúban. Bár a projekt már egy ideje fejlesztés alatt áll, úgy tűnik, a produkció végre lendületet kapott – annak ellenére, hogy a vezető író elismerte, hogy nem igazán ért a videójátékokhoz.
Röviden:
- Az Amazon egyből két évadot is berendelt a God of War-sorozatból.
- A sorozat fejlesztése 2022-ben kezdődött, de az eredeti írók kiszálltak a projektből.
- Moore beismerte, hogy nem tud játszani a játékokkal, mert számára túl bonyolult a modern kontrollerhasználat.
Ronald D. Moore az új showrunner – de nem gamer
A God of War című sorozatot először 2022-ben jelentették be, amikor az Amazon, a Sony és a PlayStation Productions együttműködésre lépett, hogy a legendás játékot televíziós formába öntsék. Az eredeti írócsapat, Mark Fergus, Hawk Ostby és Rafe Judkins azonban 2024-ben kilépett a projektből, így Ronald D. Moore kapta meg a vezető szerepet a sorozat fejlesztésében.
Moore nem ismeretlen a nagy költségvetésű tévésorozatok világában, hiszen ő állt a Csillagközi romboló (2004–2009), az Outlander és a For All Mankind mögött, emellett több tucat epizódot írt a Star Trek: Az új nemzedék, Voyager és Deep Space Nine című sorozatokhoz is. Ugyanakkor ez lesz az első fantasy projektje, mivel karrierje nagy részét a sci-fi műfajban töltötte.
Bár szakmai tapasztalata megkérdőjelezhetetlen, Moore a The Sackhoff Show podcastban bevallotta, hogy nem igazán játszik videojátékokkal – és amikor megpróbálta, nem sok sikerrel járt.
„A 80-as évek óta nem játszottam videójátékokkal” – mondta Moore. „Tettem egy próbát a God of Warral, de egyszerűen nem tudtam eligazodni a kontrollereken. ‘Nyomd meg az R1-et’ – De melyik az R1? Ó, már meg is haltam!”
Mit jelent ez a sorozatra nézve?
Bár Moore nyilvánvalóan nem a God of War rajongója, ez nem feltétlenül rossz jel a sorozatra nézve. A showrunneri tapasztalatát tekintve várhatóan egy komoly, történetközpontú adaptáció fog készülni, amely nemcsak a játék rajongóit, hanem a szélesebb közönséget is megcélozza.
Ugyanakkor kérdéses, hogy mennyire marad hű a forrásanyaghoz, mivel a videójátékok ismeretének hiánya azt jelentheti, hogy a történet jelentős módosításokon megy keresztül. Egyelőre nincs információ arról, hogy a játékokhoz hűen Kratos a skandináv vagy a görög mitológiában játszódó történetét dolgozza-e fel az első évad.
Az Amazon a Fallout hatalmas sikere után minden bizonnyal felgyorsítja a God of War fejlesztését. Bár még nem jelentették be a szereplőgárdát vagy a premier dátumát, valószínűleg hamarosan érkeznek a castinghírek és további részletek.
A következő hónapokban remélhetőleg kiderül, hogy ki alakítja majd Kratost, és milyen irányba viszik a történetet. Egy biztos: az Amazon nagy téttel játszik, és mindent megtesz azért, hogy a God of War legyen a következő nagy videójáték-adaptációs siker.

Szólj hozzá!