Nyilvánvaló, hogy a koronavírus-járvány miatt az élet már nem lesz a régi, számos dolog megváltozik a jövőben, és ezt a filmek sem kerülhetik el, ahogy láttunk rá példát tavasszal. A Universal Pictures úgy döntött, hogy a helyzet ellenére sem halasztják el a Trollok a világ körül bemutatóját, s VOD formában, azaz a filmet közvetlenül a világhálón teszik elérhetővé. Ez a modell nagyobb sikert hozott, mint az első rész, amit a mozikban láttunk, de itt szögeznénk le egy fontos különbséget, hogy ehhez az is kellett, hogy a járvány otthon tartsa a családokat, és minél többen fizessenek elő a streamingszolgáltatókra.
A COVID-19 mindent megváltoztatott, a szokásokat és már Hollywood sem lesz a régi. Észak-Amerika legnagyobb mozi hálózata, az AMC Theatre nem vette jó néven a Universal döntését, ellenzik a digitális platformot, ami az ő részükről érthető, hiszen ez a mozik végét jelentené. A Deadline cikkéből kiderült, hogy Robert Fishman elemző szerint a jövőben még szorosabb lesz az időablak a mozi és a digitális megjelenés között.
Mindeddig több stúdió is a PVOD vagy más formula időablakának az eltolása mellett volt, azonban még inkább a stúdiók javára tolódik el a hatalmi egyensúly, s ezzel együtt csökkenti a mozik a beleszólását, mivel az eset után nem valószínű, hogy több stúdiót is bojkottálnának.
Robert Fishman
Fishman megjegyzi továbbá, hogy a szokásos 90 napos időablak nagyon „sötét időszak” a mozi és az otthoni bemutató között, és már közel sem nevezhető sikeresnek, a stúdiók pedig nem engedhetik meg ezt maguknak a későbbiekre való tekintettel. Ez alapjaiban változtatja meg a premierek fogalmának értelmezését. A jövőben sokkal előbb nézhetjük majd újra kedvenceinket az otthon melegében, kényelmesen a kanapén ülve.
![A Wall Street elemzői szerint a 90 napos mozi ablak is változni fog a COVID-19 után 6 AMC Theatres](https://widescreen.hu/wp-content/uploads/2020/05/amc-theatre-1024x658.webp)
Szólj hozzá!