Kevesebb mint három hét és itt az Assassin’s Creed Shadows. Az orgyilkos széria legújabb része végre a rajongók által is oly áhított szamurájok és nindzsák korába kalauzolja el a játékost. A Ubisoft kreatív rendezője elmondta, hogy azért vártak ennyit ennek a megvalósításával, mert korábban nem állt rendelkezésre olyan technológia, amellyel a lehető legélethűbben tudták volna életre kelteni a 16. századi Japánt.
Röviden:
- A kreatív rendező szerint a technológiai fejlettség hátráltatta az Assassin’s Creed Shadows létrejöttét.
- Az eddig látottak alapján az új játék komoly előrelépés a korábbi részekhez képest.
- Kiderült, hogy konzolon, milyen felbontások lesznek elérhetők.
Az Assassin’s Creed Shadows kreatív rendezője, Jonathan Dumont beszélgetett a japán videójátékokra szakosodott Genki nevű YouTuberrel. Dumont elmondta, hogy ugyan látták már korábban is mekkora az igény a rajongók felől egy szamurájos Assassin’s Creed játékra, de egészen mostanáig vártak vele, hogy technológia elérjen a megfelelő fejlettségi szintre. A jelenlegi konzolgeneráció és az Assassin’s Creed játékokat működtető Anvil motor fejlettsége, továbbá egy jó történet kellett hozzá, hogy a játék összeálljon. Dumont szerint, Japán számára most jött el a megfelelő idő, mert a csapat nagyon akarta ezt és ez egy valóra vált álom is volt a számukra.
Az eddig látottak alapján az Assassin’s Creed Shadows komoly előrelépés a széria korábbi részeihez képest. Dinamikusan változó évszakok, részletgazdag környezet és nagy felbontású textúrák. Modernebb ray tracingelt fény-árnyékok, rombolható környezet, kúszás és még folytathatnánk mennyi újdonság kerül bele az új orgyilkosos nyitott világú szoftverbe.
A kreatív rendező azt is elmondta, hogy a játék kampánya nem lesz olyan hosszú, mint az Assassin’s Creed Valhalla esetében. Nagyjából 30-40 órás fő sztorira számíthatunk, de a mellékküldetésekkel, gyűjtögetésekkel ez kitolható 80 vagy annál több órás játékidőre is. A fejlesztők szeretnének New Game+ és más hasonló, a játékosok által igényelt módokat is bevezetni a jövőben. Az Assassin’s Creed Shadows ezenkívül rengeteg minijátékkal, egyéb küldetésekkel, vagy NPC-k toborzásával akarja színesíteni a játékot. Azt is elmondta, hogy a fő sztori egy új modern korban játszódó Animus történettel érkezik, amely lefekteti a jövőbeli Assassin’s Creed játékok fő irányát is.
A csapat érzékelte a sajtó és a játékosok felől érkező kritikákat, online vitákat és igyekeztek megfogadni az építő kritikákat, de most tényleg arra koncentrálnak, hogy egy kiemelkedő játékot hozzanak létre. Ugyanakkor szeretnék a japán rajongóknak is megmutatni, hogy mekkora munkát tettek a szoftverbe. A történelem mellett, olyan filmekből inspirálódtak, mint Takashi Miike 13 Assassins című filmje, Masato Harada-féle Szekigaharai csata, a Zatoichi franchise és természetesen Kuroszava Akira filmklasszikusai.
Dumont kitért a konzolos változatokra is. PS5-ön és Xbox Series X-en Performance módban 60 fps, míg Quality módban 30 fps lesz. A PS5 pro kap külön Enhanced grafikai beállítást, az Xbox Series S specifikációt pedig még később fedik fel. Az Assassin’s Creed Shadows március 20-án jön PC-n, PS5-ön, Xbox Series X/S-en és Apple macOS készülékeken.

Szólj hozzá!