Szeptember 25-én, a State of Play shown leplezte le a Sony a Ghost of Yotei játékot, amely 2025-ben jön PS5-re. A nagy sikerű Ghost of Tsushima folytatása nem csak a címében tér el, hanem új korban, új helyen és egy új, Atsu nevű női főszereplővel mesél el egy másik történetet ebben a világban. A történelmi ihletésű szamurájos akció-kalandjáték második része egy régóta várt bejelentés volt, azonban nem minden játékos tetszését nyerte el az új főszereplő és ennek hangot is adtak a közösségi médiában. A PlayStation volt elnök-vezérigazgatója pedig erre keményen reagált is.
A játékot fejlesztő Sucker Punch csapata a PlayStation.Blog oldalán megjelent cikkében a következőkkel magyarázta a Ghost of Yotei új főszereplőjét és korszakát.
„Emellett folytatni akartuk az innovációt. Hogy valami frisset, de mégis ismerőset alkossunk, túlmutattunk Jin Sakai történetén és Tsushima szigetén, és a szellem ötletére helyeztük a hangsúlyt. A Sucker Punchnál szeretjük az eredeti történeteket, és szerettük volna felfedezni, hogy mit jelenthet egy új hős, aki Szellem-maszkot viseli, és egy új legendát fedez fel. Ez vezetett el minket a Ghost of Yoteihez: egy új főszereplő, egy új történet kibontakozása és Japán egy új régiójának felfedezése” – írta Andrew Goldfarb, a Sucker Punch Productions vezető kommunikációs menedzsere.
A fejlesztő világosan leírta, hogy milyen kreatív döntés vezetett az új főszereplőhöz és korszakhoz. A játékosok többsége alapvetően jól fogadta a váltást, de többen ezt élesen kritizálták a közösségi médiában. A legtöbben azon akadtak ki, hogy úgymond megint a női főhőst „erőltetik” szemben a férfival, amely újabban gyakori kritika videójátékok és filmek esetében is.
Shawn Layden, aki 2007 és 2019 között volt a Sony Interactive Entertainment elnöke, majd vezérigazgatója ezt nem hagyta szó nélkül. Az egyik kritizálóra reagált az X-en, ahol röviden kifejtette, hogy mi a probléma ezekkel a „kritikákkal”.
1. Ez egy játék. Szórakozás. Egy történet, amelyben egy alkotókból álló csapat hisz. Ezt akarják létrehozni.
2. Ez egy játék. Ha nem tetszik, ne vedd meg. Sőt, miért nem csinálod meg te magad a játékot, amit szeretnél?
A PlayStation volt vezetője egyértelműen kiállt a Sucker Punch új játéka és víziója mellett. Layden már korábban élesen kritizálta a mostani játékipari trendeket. 2019-es távozása után a korábbi vezérigazgató, Jim Ryan állt a PlayStation élén, egészen 2024-ig. Layden 2022 óta a kínai Tencent Games stratégiai tanácsadója. A közösségi médiában újabban egyre jobban fogalmaznak meg hasonló kritikákat, már a megjelenés előtt, előzetesek és marketing anyagok alapján leírnak játékokat, vagy filmeket, még mielőtt a kész terméket látták volna. Az ilyen és ehhez hasonló netes kommentek rendszerint nem érik el úgy a céljukat. Layden szavait igazolják, hogy a játékosok és a fogyasztók igazán a pénztárcájukkal tudnak szavazni és véleményt nyilvánítani. Ha pedig nem tetszik a játék, akkor keressünk egy másikat, van választék.
A Ghost of Tsushima egy sikerjáték volt a PlayStation konzolján, amely remekül ültette át a Kuroszava Akira stílusú japán szamurájos filmek világát videójátékos formában. Egy igazán autentikus bemutatása volt a japán kultúrának és történelemnek. Azonban nem szabad azt elfelejteni, hogy mind a Tsushima, mind a Ghost of Yotei, nem valódi történelmi művek, fikciós művészeti víziók és elsősorban szórakoztatóipar termékek, ilyen módon érdemes kezelni őket. Aki valódi történelemre vágyik annak a dokumentumfilmek vagy a könyvtár felé kellene tekintenie. A Ghost of Yotei már most ígéretesnek játéknak tűnik. A Sucker Punch láthatóan sokat fejleszti tovább az első játék grafikáját, játékmenetét és harcrendszerét. A játék 2025-ben érkezik PS5 és PS5 Pro konzolokra.
Szólj hozzá!