Egy friss felmérés szerint a Disney+ sokkal népszerűbb volt a karácsonyi időszakban, mint az HBO Max streamingszolgáltató. A népszerűséget itt előfizetőkben kell mérni, és jelentések szerint az új Pixar animációs film, a Lelki ismereteket többen nézték meg, mint a Wonder Woman 1984 című folytatást. Pedig mindkét filmet egy időben, Karácsony napján mutatták be VOD-formában.
Egy év késés után december 25-én végre megjelent a Wonder Woman 1984, amit digitális platform mellett az Egyesült Államokban és a világ néhány mozijában is bemutattak. Ezzel szemben a Lelki ismeretek nem kapott mozis megjelenést az Államokban, kizárólag a Disney+-on volt megtekinthető a rajzfilm, de a tengerentúlon a mozikban is megtekinthető volt. Mindkét film vízválasztónak bizonyult, hiszen a Disney és a Warner Bros. sem próbálkozott még nagy költségvetésű filmet közvetlenül digitális formában bemutatni az ünnepek alatt. Bár a Disney ősszel tett egy próbát a Mulán élőszereplős feldolgozással, de pontos számokat nem osztott meg a sikerről. Csak találgatni tudunk, hogy hosszútávon kifizetődő lesz-e majd a Disney stratégiája, hiszen a Disney+ streamingszolgáltatás előfizetői bázisa hónapról-hónapra csak nő.
Az idei év bebizonyította, hogy a streamingszolgáltatók még nagyobb hangsúlyt kapnak a jövőben. Ezért döntött úgy a WarnerMedia is, hogy 2021 összes filmjét hibrid formában, azaz megjelenés napján 30 napra elérhetővé fogják tenni az HBO Maxon is. A Bloomberg cikke szerint a Disney+ és az HBO Max jelentős növekedést ért el a karácsonyi időszakban, de a nagy győztes a Disney+ volt. A jelentés szerint a Wonder Woman 1984 megjelenése miatt 554 ezren töltötték le az HBO Max alkalmazását, ami rekordnak számít, de még ez is messze elmarad a 2,3 millió új letöltéstől, amit a Lelki ismereteknél mértek. A felmérés azonban nem tartalmazza az okos tv-alkalmazásokat, köztük a Roku és az Amazon FireStickeket.
A Disney sikere nem meglepő, tekintettel, hogy az HBO Max jelenleg csak Észak-Amerikában érhető el, szemben a Disney szolgáltatásával, ami a világ több országában is elérhető már. Számítások szerint a Disney több mint 86 millió előfizetővel rendelkezik már, vagyis az első évében sikerült elérni a négyéves célt. Az HBO Max viszont csak 12 millió előfizetővel rendelkezik, de jövő nyáron hozzánk is megérkezik az HBO Go szolgáltatás helyett.
Bár nem Wonder Woman nyerte a hétvégi párharcot, de a jelek szerint bejött a WarnerMedia hibrid húzása, hogy egyszerre mutassák be a filmet a mozikban és digitális formában. Sokan előfizettek a szolgáltatásra, és ez mindenképpen jó jel 2021 többi alkotására nézve.
Szólj hozzá!