Főoldal Játékok PlayStation New York egyik híres épülete hiányozni fog a Marvel’s Spider-Man 2-ből
PlayStation

New York egyik híres épülete hiányozni fog a Marvel’s Spider-Man 2-ből

Az Insomniac Games nem szerezte meg a jogokat a város összes felhőkarcolójára.

733
Marvel's Spider-Man 2
Forrás: PlayStation

Már nem kell sokat aludnunk és itt a Sony új PlayStation exkluzív játéka, a Marvel’s Spider-Man 2. A 2018-as Marvel’s Spider-Man és a 2020-as Marvel’s Spider-Man: Miles Morales folytatását már most nagy várakozás előzi meg, amelyben Peter Parker és Miles Morales vállvetve veszik fel a harcot az új ellenségekkel. A játék fejlesztői érdekes információkat osztottak meg a nyitott világ lemodellezésével a The New York Timesban megjelent cikkben.

A nyitott világú Pókember-játék első részében is meglepően élethűen sikerült New York City-t lemodelleznie az Insomniac Games fejlesztőinek. Manhattan szigetét járhattuk be, amely lenyűgöző részletességgel lett virtuálisan újra alkotva. Pókember hazája New York, amelynek valódi helyszínei, mint pl.: az Empire State Building, a Lincoln Center, a Times Square vagy a New York-i közkönyvtár keverednek olyan kitalált épületekkel, mint a Bosszúállók főhadiszállása vagy a May néni által üzemeltetett F.E.A.S.T. épülete. A Marvel’s Spider-Man 2 fő helyszíne ismét Manhattan szigete lesz, amely kibővül Queens, Brooklyn és Coney Island területeivel.

Marvel's Spider-Man 2 Coney Island
Coney Island a Marvel’s Spider-Man 2-ben

Az Insomniac Games dizájnerei nagyon komoly kutatómunkát végeztek, hogy életre keltsék New York városát. Josue Benavidez, dizájn rendező szerint a Brooklyn-i Történelmi Központtal is felvették a kapcsolatot a fejlesztés során. Nem ez az első olyan nyitott világú videójáték, amely New York városát modellezte le. Gondoljunk csak a vírusfertőzés utáni apokalipszisről szóló Tom Clany’s The Division játékra, az Assassin’s Creed III-ban látható 18. századi New York vagy a GTA III és GTA IV-ben látott Liberty City, amely egy fiktív változata volt a Nagy Almának.

A fejlesztőknek újabb kihívást jelentett az új részben, hogy Manhattan mellett Brooklyn és Queens is bekerült a szoftverbe. Míg Manhattan szigete hatalmas felhőkarcolókkal van tele, addig Long Island ezen része barna színű téglaépületek és sorházak furcsa geometriájából áll. A fejlesztők a város látképét változatossá szerették volna tenni, amelybe beleillesztették a képregényekből és a filmekből ismert helyszíneket, mint May néni háza vagy a Brooklyn Visions Academy, ahová Miles is járt tanulni.

A második részben már két karaktert irányíthatunk, hiszen váltogathatunk Peter vagy Miles között. Számos új képességet és kütyüt is kaptak, mint pl.: hálószárnyakat, amellyel könnyedén és gyorsan repülhetünk a házak között. Parker a szimbionta ruhája miatt pedig még furcsább képességekre tesz szert, amely a játékmenetben is újdonságot hoz. A PlayStation Showcasen látott gameplay videóban Peter és Miles építkezési daruk, víztornyok, hidak és alagutak között üldözték a Gyíkot, amelyhez a fejlesztők hónapokon keresztül tanulmányozták a várost.

„Minden nagyon szándékosan van elhelyezve.” – mondta Benavidez, megjegyezve, hogy rengeteg tárgynak kell lennie ahhoz, hogy Pókember hálólengő képességeinek fizikáját bemutathassa.
Ehhez a megoldás az volt, hogy több fát ültettek, mint amennyit valójában találhatunk New Yorkban. De más turpisságot is elkövettek: a Times Square-en több a zöld és árnyékos növényzet, valamint újságos standok sokasága szegélyezi az olyan menedékhelyeket, mint a Union Square Park. Más megoldások közelebb állnak a valósághoz: Szemetesek és szemétkupacok töltik meg a város járdáit.

Amikor harc van, az emberek szeretnek összetörni dolgokat.

Jacinda Chew, vezető művészeti igazgató

A várost úgy alkották meg, hogy Now York City digitális vázlata általános felhőkarcolókat tartalmazott, szürke homlokzatokkal és fekete ablakokkal a horizonton. A fejlesztők ezután az online képekből és helyszíni fotókból összeválogatott vizuális kutatásuk segítségével határozták meg a város léptékét, és keltettek életet a sugárutakba. Miután elegendő információval rendelkeztek, elkezdték megalkotni a városrészeket jellemző magasházak és barna kövek változatait. Ezek közül a tervek közül sokat betápláltak a Houdini nevű procedurális generáló szoftverbe, amely segít kiküszöbölni az olyan unalmas feladatokat, mint az egyes utcai lámpák elhelyezése.

Azonban hiába a mérnöki pontossággal lemodellezett város, ha nem sikerül ikonikus épületekkel feltöltenie a fejlesztőknek. Míg a 2018-as játékban benne volt a híres Chrysler Building, addig a Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesből már hiányzott és úgy tűnik a Marvel’s Spider-Man 2-ben sem lesz benne. Ennek oka, hogy az Insomniac nem tudta megújítani az épülethez szükséges licenc jogokat és azóta sem sikerült megállapodniuk az épület tulajdonosaival. Ez azonban ne szegje kedvünket, mert a játék helyszíne még így is nagyon élethű lesz. A Marvel’s Spider-Man 2 kifejezetten a PS5 erőforrásaira épült, ami lehetővé tette a fejlesztőknek, hogy nagyobb mélységű épületeket tervezzenek.

Marvel's Spider-Man Chrysler
Chrysler Building a Marvel’s Spider-Man játékban

Az elvárások nagyok, hiszen az előző két játékból összesen 33 millió példány kelt el, amelyeket PlayStation mellett már PC-re is kiadták. A pontos költségvetésről nincs infónk, ezt titokban tartják. Azonban nem rég az FTC vs Microsoft perben kiderült, hogy a Sony több mint 200 millió dollárt költött a legutóbbi exkluzív játékaira, így feltehetően a Marvel’s Spider-Man 2 is nagyjából ennyibe kerülhetett a Sonynak. A Marvel’s Spider-Man folytatása mögött álló csapat úgy véli, hogy már megtalálta a nyerő formulát, amely a szuperhős univerzumába csábítja a játékosokat egy csipetnyi realizmussal és egy adag New York-i attitűddel.

Amire megpróbáltunk összpontosítani az az, hogy tiszteletben tartsuk a franchise DNS-ét anélkül, hogy félnénk a dolgok összekeverésétől.

Bryan Intihar, kreatív igazgató

A Marvel’s Spider-Man 2 október 20-án érkezik PlayStation 5-re. Az előrendelés már él.

Marvel's Spider-Man 2
Szerző
Faragó Dániel

Gamer, videójátékos újságíró és Star Wars rajongó. Akkor került kapcsolatba a játékokkal, amikor először a kezébe adták a Rogue Squadront és a Tomb Raidert. 2019-ben kezdett el videójátékokról írni a Ziro.hu portálján. Jelenleg a Rebo.hu főszerkesztő helyettese és a Wide Screen gaming szerkesztője

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...