Negyedik napja tart az FTC vs Microsoft per, amely azután jött létre, hogy az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, FTC) blokkolta az Activision Blizzard felvásárlását a Microsoftnál. Június 28-án azonban egy váratlan fordulat történt a tárgyalóteremben.
A Sony korábban elküldte a bíróságnak a PlayStation játékaira, bevételeire vonatkozó belsős dokumentumait. Az átadott anyagokon szokás szerint ilyenkor kitakarják azokat a számadatokat, amelyek nem tartoznak a nyilvánosságra. Azonban a filctollal áthúzott adatok a szkennelés után láthatóvá váltak és így töltötték fel a bíróság szerverére. A sajtó képviselői letöltötték és sorra lehozták cikkeikben. Mire észrevette a bíróság már késő volt eltüntetni, az internet ugyanis nem felejt.
A titkosított dokumentumokból többek között kiderült, hogy a Sony pontosan mennyit költött a PlayStation exkluzív játékaira. Kettőt neveztek meg, az egyik a Horizon Forbidden West volt, amely 212 millió dollárba került, öt évig készült 2017 és 2022 között és közel 300 fejlesztő dolgozott rajta. A másik a The Last of Us Part II volt, amely a szöveg szerint 220 millió dollárba került, hat évig készült 2014 és 2020 között és 200 fejlesztő dolgozott rajta a Naughty Dognál.
A Sony már eddig is hangoztatta, hogy milyen nagy költségvetéssel készülnek az exkluzív játékaik, azonban ezeket a számokat nézve jól látszik, hogy ezek a videójátékok büdzséje már a blockbuster mozifilmek szintjén vannak.
De nem csak a PlayStation játékok költségei, hanem bevételek is. Itt kifejezetten a Call of Duty-ra vonatkozó számokat közölt a Sony. A The Verge újságírója a következő képen tudta kielemezni a kitakart szöveget, amely arról szólt, hogy hányan és mennyit játszanak a multiplayer játékkal PlayStationön.
2021-ben több mint [14?] millió felhasználó (eszközönként) töltötte idejének legalább 30%-át Call of Duty játékkal, több mint 6 millió felhasználó töltötte idejének több mint 70%-át Call of Duty játékkal, és körülbelül 1 millió felhasználó töltötte játékidejének 100%-át Call of Duty játékkal. 2021-ben a Call of Duty játékosok évente átlagosan [116?] órát töltöttek Call of Duty játékkal. A Call of Duty játékosok, akik idejük több mint 70%-át töltötték Call of Duty-val, átlagosan 296 órát töltöttek a franchise-zal.
– írta Sean Hollister a The Verge oldalán.
Igazán meglepő, hogy 1 millió játékos kizárólag a Call of Duty miatt vett PlayStation konzolt. Így érthető, hogy a Sonynak miért is olyan rendkívül fontos az Activision felvásárlása és ha netán Xbox exkluzív lesz a Call of Duty. A nagy sikerű multiplayer játék ugyanis számottevő a PlayStation eladásokban is, nem beszélve arról, hogy bundle-be csomagolva árulják a konzollal.
És ha ez még nem lenne elég kiderült az is, hogy a mégis mekkora bevételt generált a Sonynak a Call of Duty. Korábban azt állították, hogy 2021-ben több mint 1 milliárd dollárt kerestek a Call of Duty eladásokból. A mostani dokumentumokból úgy látszik, hogy ez egy valós szám volt. 2021-ben csak az Egyesült Államokban 800 millió dollárt keresett a Sony a Call of Duty-nak köszönhető konzoleladásokból, míg világszinten feltételezhetően 1,5 milliárdot. És ez csak az alapjáték önmagában, ebbe nem számolták bele a kiegészítőket, előfizetéseket és minden mást.
A dokumentum még arra is kitért, hogy a Sonynak még egy Call of Duty játékra van megállapodása az Activisionnel, a 2023-as játékra, amelyet még be sem jelentettek hivatalosan.
1 Hozzászólás