Újabb kasszasikert ért el a Szellempofa. A Sikoly VI. csütörtökön átlépte a 100 millió dolláros amerikai jegybevételt a mozikasszáknál, s ezzel a 2023-as film lett a slasher-sorozat első olyan része, ami 26 év után elérte a hőn áhított mérföldkövet, mivel ez egyik folytatásnak sem sikerült azóta. A legutóbbi rekordot az 1997-es Sikoly 2. tartotta, amely 101 millió dollárral zárt.
Ebben az ütemben mindössze csak néhány napra lesz szüksége, hogy Észak-Amerikában az új rész jegybevételben maga mögé utasítja az eredeti, 1996-os Sikolyt, ami 103 millió dollárral zárt – az inflációval nem számoluk ebben az összehasonlításban.
A Paramount Pictures és a Spyglass márciusban mutatta be a hatodik részt a mozivásznon, amely 44,5 millió dolláros debütálásával megdöntötte a franchise korábbi rekordjait. A Sikoly VI. a nemzetközi jegypénztáraknál is 56,25 millió dollárral nyitott, így a film globális összbevétele 156 millió dollárra emelkedett. A globális rekordot az első rész tartja még mindig a maga 173 millió dollárjával, majd ezt követi a második rész 172M dollárral.
A legújabb rész gyártási költsége 35 millió dollárjába fájt a stúdiónak, és ezzel a Paramount újabb mozis győzelmet könyvelhetett el. Az elmúlt 12 hónapban a stúdió öt filmje – köztük Az elveszett város, a Mosolyogj! és a Top Gun: Maverick – legalább 100 millió dolláros bevételt hozott az amerikai jegypénztáraknál.
A Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett által rendezett Sikoly VI. az előző rész túlélőit követi, akik maguk mögött hagyják Woodsborót, hogy új életet kezdjenek New Yorkban. Courteney Cox, Melissa Barrera, Jenna Ortega és Hayden Panettiere kapják a főszerepet a filmben, és ez volt a franchise első olyan filmje, amiben nem kapott szerepet Neve Campbell örökös sikolykirálynője, Sidney Prescott – nem volt kibékülve a gázsival, ezért visszadobta a felkérést.
Bizonytalan volt a Sikoly VI. szereplése, különösen a magas korhatár-besorolásnak köszönhetően, végül előnyére fordította a film körül kialakult őrületet, de sokat köszönhet a pozitív kritikáknak is. A producerek egy ügyes cselhez folyamodtak, s azzal reklámozták a filmet, hogy a Szellempofát elküldték az amerikai nevezetességekhez. A mutatvány annyira hihető volt, hogy néhány zavart járókelő hívta a rendőrséget, miután meglátta a késes, maszkos gyilkost élőben.
Szólj hozzá!