A Ubisoft fejlesztője szerint az Assassin’s Creed Valhalla egy szörnyeteggé vált a játék hossza miatt

A Ubisoft tanult az Assassin’s Creed Valhalla hibáiból a Shadows új DLC-jével.

Faragó Dániel
Olvasási idő: 4 perc
Forrás: Ubisoft

A 2020-as Assassin’s Creed Valhalla a széria legjobban fogyó címe lett, azonban többen kritizálták a vikinges játékot az elnyújtott történet és ismétlődő játékmenet miatt. A nyitott világú akció-RPG már az alapjátékkal egy tetemes mennyiségű tartalmat vonultatott fel, de ezt csak tetézték az utána megjelenő kiegészítők. A Ubisoft fejlesztője most beismerte, hogy a játék egy idő után annyira nagy lett, hogy a sok tartalom a visszájára fordult a szoftver egy „szörnyeteg” képét mutatta azoknak, akik arra vállalkoztak, hogy végig vigyék. Az Assassin’s Creed Shadows DLC-jével viszont nem szeretnék elkövetni újra ezt a hibát.

Túl nagy lett az Assassin’s Creed Valhalla, a Ubisoft beismerte

Szeptember 16-án jelent meg az Assassin’s Creed Shadows kiegészítője, a Claws of Awaji. Ennek apropóján a Ubisoft Bordeaux tartalomért felelős igazgatója, Simon Arseneault ült le beszélgetni a Games Radar+ portáljával. Arseneault korábban az Assassin’s Creed Mirage és az Assassin’s Creed Valhalla játékok pályadizájnere is volt, de 2007 óta dolgozik a francia vállalatnál. A Valhalláról elmondta, hogy bár nagyszerű játék lett, a túl sok tartalom miatt egy idő után nehéz feladat volt végig vinni.

„Egyre kaotikusabbá vált a helyzet” – mondja Arsenault a GamesRadar+nak. „Ha a [Valhalla] megjelenésekor játszottál vele, akkor jó volt, de minél tovább vártál, annál több kiegészítés és ingyenes tartalom halmozódott fel. Egy ponton óriási játékká vált. Már eleve óriási volt, de a végére még nagyobb szörnyeteg lett.”

Való igaz, hogy az Assassin’s Creed Valhalla egy idő után tényleg túl hosszú és túl nagy lett. Már az alapjátékot is közel 100 óra volt teljesíteni, hát még ha a mellékküldetéseket is megcsináltuk. A játékot még legalább 3 évig támogatta a Ubisoft ingyenes és fizetős DLC-k formájában. A Season Pass két sztori DLC-t tartalmazott és emellé még jött a Dawn of Ragnarok kiegészítő is, ami felért egy új játékkal. Így akik minden tartalommal végezni akartak, azok akár 200 órát is beleölhettek a szoftverbe, miközben minden egyre inkább csak ismétlődött benne.

Az Assassin’s Creed Shadow nem követi el a Valhalla hibáját

Arseneault azt is elmondta, hogy a Shadowsszal nem követik el a Valhalla hibáját. Bár a Shadows alapjátéka szintén hosszú lett, akár 80 órát is kitesz, a Ubisoft Québec és a Bordeaux a Claws of Awaji kiegészítővel nagyjából 10 órányi extra tartalmat kíván és új fegyvereket, játékmenetet, fogyasztható mennyiségben.

„Amikor egy fő játékot indítasz és valami nagy dolgot csinálsz, természetesen rengeteg erőforrásod és sok embered van” – mondja Arsenault. „Nagyon messzire juthatok. Ehhez viszont korlátozott időnk volt, még akkor is, ha sokkal többet kaptunk, mint amire az elején számítottunk, de korlátozott volt, ezért koncentrálnunk kellett. És hogyan koncentrálsz? A lehető legegyértelműbbé teszed a határokat.”

A Claws of Awaji tehát remélhetőleg nem esik bele abba hibába, mint a Valhalla extra tartalmai. A kiegészítő tegnap óta elérhető minden platformon. Akik előrendelték a Shadowst, azok ingyen megkapják, a többiek 25 euróért megvásárolhatják külön. A Ubisoft egyelőre nem tervez több hasonló DLC-t a Shadowshoz előbb szeretnék látni a reakciókat erre.

Assassin's Creed Shadows Claws of Awaji
Forrás: Ubisoft

Wide Screen Logo

Cikk megosztás
×