A Sony Pictures merész lépésre szánta el magát azzal, hogy megerősítette, a jövőben mesterséges intelligencia segítségével fog filmeket és TV-műsorokat gyártani. Ezen kijelentésén a vezetőnek valószínűleg sokan szemöldöküket ráncolják majd, mivel a 2023-as nagy hollywoodi sztrájk egyik témája éppen az AI volt, és annak felhasználása.
Tony Vinciquerra vezérigazgató nemrégiben részt vett egy befektetői konferencián Japánban, ahol elmondta a résztvevőknek, hogy a stúdiónál “a mesterséges intelligenciára fókuszálnak nagyon”, mivel szeretnék csökkenteni a kiadásokat.
“Keressük azokat a lehetőségeket, hogyan használhatjuk az MI-t, hogy hatékonyabban készítsünk filmeket és TV-műsorokat, elsősorban az MI-t alkalmazva” – mondta Vinciquerra. Később hozzátette: “A tavalyi sztrájkokból származó megállapodások és az IATSE és a Teamster [tárgyalások] megállapodásai nagyjából meghatározzák majd, hogy mit kezdünk az MI-val.”
Utalt a Hollywoodi nagy szakszervezet és a fő stúdiók közötti tárgyalásokra; a félelem az, hogy az olyan MI-eszközök, mint az OpenAI tulajdonában lévő ChatGPT, elveszi a munkát a személyzettől és a tehetséges alkotóktól. Most az IATSE ugyanazokat a garanciákat reméli biztosítani, mint a színészek és írók a SAG-AFTRA és a WGA sztrájkokat követően.
Akár tetszik, akár nem, a stúdiók egyre inkább támaszkodnak az MI-ra; tavaly javasolta a DreamWorks alapítója, Jeffrey Katzenberg, hogy ez valószínűleg akár 90%-kal is csökkentheti egy animációs film költségeit, mindössze 50 művész szükséges ahhoz, hogy elkészítsék ezeket a filmeket, szemben az 500-zal.
Amiért a Sony erre az útra lép, a The Hollywood Reporter szerint feltehetően az utóbbi hónapok kudarcainál keresendő a válasz, beleértve a Morbius, a Madame Web és – ha tippelni kellene – a Szellemirtók – A borzongás birodalma is csalódást okozott a stúdiónak.
Láttunk már példát arra, hogy a mesterséges intelligencia segítségével filmet forgatnak. A filmrajongók tetszését nem nyerte el a Late Night with the Devil, egy egyébként remek horrorfilm, mivel különböző pontokon MI-generált képeket használtak. Hogy az átlagos mozilátogatók ezt észreveszik-e vagy érdekli-e őket, az más kérdés.
Nem lehet művészetet alkotni számok és algoritmusok alapján. Régóta úgy érzem, hogy a közönség rendkívül okos, és a vezetők elkezdték azt hinni, hogy ez nem így van. A közönség mindig ki fogja szimatolni a hülyeséget. Még akkor is, ha a filmek MI-vel készülnek, az emberek nem akarják majd látni azokat.
3 Hozzászólások