Főoldal Filmek Streaming bemutató ellenére a Gyilkos Halloween tartotta rettegésben az amerikai mozinézőket
Filmek

Streaming bemutató ellenére a Gyilkos Halloween tartotta rettegésben az amerikai mozinézőket

Jól nyitott a Gyilkos Halloween az amerikai mozikban.

879
Halloween
Forrás: Universal Pictures

Őszintén szólva olyannyira jól kezdett David Gordon Green horrorfolytatása a tengerentúlon, hogy a legerősebb nyitóhétvégét tudhatja magáénak a Gyilkos Halloween azon filmek körében, amelyeknek a premierjei egy napra estek a streaming és a mozis bemutatóval. A Gyilkos Halloween 50,4 millió dollárral nyitott, és ezzel bebiztosította az első helyet az amerikai box office táblázatban.

A Variety összesítője szerint a jobban kezdett az első hétvégén, mint a Godzilla Kong ellen márciusban, ami akkor 31,6M dollárral kezdett – Godzilla és Kong harcát szintén a mozikkal egy napon mutatták be az HBO Max streamingszolgáltatón. A Gyilkos Halloween sikere is jól tükrözi, hogy kár volt temet a mozikat, egyértelműen világszerte a rajongók csordogálnak vissza a vetítőtermekbe, inkább ott keresik a kikapcsolódást, mintsem otthon a tévéképernyőin keresztül. Valahol ez érthető az elmúlt két év bezártsága után.

A siker kapcsán a Universal Pictures amerikai forgalmazásért felelős elnöke, Jim Orr is megszólalt.

Ez a műfaj és ez a bizonyos franchise alkalmas a moziélményre. Az emberek együtt akarnak megijedni [a teremben]. A mi törzsközönségünk buzgó és lelkes volt.

Gyikos Halloween

Ugyanakkor ezt nem mondhatja el magáról Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver és Jodie Comer főszereplésével forgatott Az utolsó párbaj. Ridley Scott új filmje csúnyán elhasalt, mindössze 4,8M dollárt kapartak össze belőle az amerikai jegypénztáraknál, s mindezt úgy, hogy exkluzív mozis bemutatóval szerepelt. Becslések szerint a film gyártási költsége nagyjából 100M dollárra tehető, és ettől még nagyon messze vagyunk. A bevétel azonban nincs összhangban a minőséggel. Kritikánkban az idei év egyik legjobbjának hoztuk ki, és Jodie Comer alakításáért akár még Oscar-díjért is mehet.

A 007 Nincs idő meghalni a második hétvégén az Egyesült Államokban 24,3M dollárral zárt, s ezzel kénytelen volt megelégedni a második hellyel, s ezzel gyakorlatilag 57%-os visszaesést látunk. Ez a szám állítólag összhangban van a korábbi részekkel, név szerint a 007 Spectre – A Fantom visszatér és a Skyfall részekkel. A 007 Nincs idő meghalni amerikai bevétele mostanra elérte a 99,5M dollárt, nemzetközileg pedig már 447,5M dollárnál jár, s így a 2021-es év második legsikeresebb kasszasikere az új Bond-film a Halálos iramban 9. mögött (ami 716,6M dollárt hozott).

A Venom 2. – Vérontó a rendkívül erős kezdés után folyamatosan csúszik vissza a ranglétrán, a hétvégén már csak a harmadik helyre volt elég a lendület. Amerikai mozikban 16,5M dollárt adtak el belőle, nemzetközi eladásokból eddig 169,1M dollárt hozott össze Tom Hardy és Woody Harrelson nagy menete. Az animációs Az Addams Family 2. 7,2M dollárral a negyedik helyen zárt.

Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...