Főoldal Játékok Na ezért halasztották a The Last of Us Part II megjelenését
Játékok

Na ezért halasztották a The Last of Us Part II megjelenését

Beszédes számok és ami mögöttük lapul.

460

Beszédes számok és ami mögöttük lapul.

Sajnálom ha valaki szenzációs sztorit szagolt, itt nem lesz ilyen, csak ésszerű magyarázat és unalmas statisztikák. A Capcom ugyanis közzétett egy sajtóközélményt, a Resident Evil 3 megjelenése kapcsán és eszerint öt nap alatt 2 millió példányban sikerült eladni a játékot. Az nem is rossz ugye? Csakhogy a Resident Evil 2 remake-je tavaly mindössze három nap alatt 3 milliós számot tudott felmutatni.

A Gameindustry.biz jelentése szerint az Egyesült Királyságban nőttek a dobozos játékok eladási mutatói (2%-kal az előző héthez képest). Mindez azonban hiába, ha a listavezető Final Fantasy VII remake nyitó számai csak arra voltak elegendőek, hogy a franchise utolsó színre lépésének, a Final Fantasy XV-nek csak a felét hozzák. A lista további szereplői a két említett nagyágyún (és az Animal Crossing: New Horizonson) kívül csupa régi címek.

Mindez talán segít jobban megérteni, hogy miért is döntött úgy a Sony, hogy halasztja a mindenki által nagyon várt The Last of Us Part II megjelenését. A bejelentést követően ugyanis sokan farkast kiáltottak, és többféle teória is elkezdett keringeni. Egyesek szerint nagyon nincsenek készen a Naughty Dognál a játékkal, s ezt a Kotaku éppen akkoriban megjelent szörnyű túlórákról szóló leleplező cikkével támogatták meg. Mások pedig szinte azonnal arra asszociáltak, hogy a Sony nyitócímet akar csinálni a PS5-höz Ellie kalandjából.

Pedig az okok világosan le lettek írva, csak ezt senki nem hitte el: a világjárvány okozta logisztikai problémák miatt tartották vissza a megjelenést, a fejlesztés pedig gyakorlatilag majdnem készen van. Egy olyan játék fejlesztése, mint a The Last of Us Part II rengetegbe kerül és igenis nagyon sokat számít, hogy mennyi példányban kel el (nem csak a profit miatt, hanem mert mint platform húzócímnek precedens értéke van) és a fenti számok nem igazán mutatnak jó példát. Neil Druckmann, a projekt kreatív igazgatója és írója egyébként nagyon azon van, hogy a játék minél hamarabb megjelenhessen és nyilatkozatában elárulta, hogy folyamatosan ötletelnek a Sony-val együtt, hogy minél hamarabb megoldják a dolgot. Bízzunk benne, hogy sikerül.

Szerző

Általában egész nap játszom a munkahelyemen, ugyanis videojáték fejlesztésben dolgozom. Mellette hobbikritikusként okoskodom jó pár éve, immár szélesvásznon.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

Rise of the Ronin
Játéktesztek

Rise of the Ronin teszt

Tesztünk az új PlayStation 5 exkluzív szamurájos játékról.

PlayStation 5
PlayStation

Kiszivároghattak a PS5 Pro részletei, brutálisan erős konzol jöhet

A pletykák szerint akár 2024 karácsonyán érkezhet az új PlayStation 5 Pro.