Sokféle hírünk volt a héten a játékiparban. Kaptunk pár új infót a vámpíros The Blood of Dawnwalkerről. A Steam Machine árazása problémás lehet, míg a Stellar Blade 2 akár multiplatformként jelenthet meg. A Resident Evil Requiem fejlesztői elárulták, miben más Grace a korábbi főhősökhöz képest, a The Witcher 4 pedig nem a Baldur’s Gate 3 mintájára készül. A Hogwarts Legacy 2 úgy tűnik, mégsem lesz multiplayer sokak örömére, az Assassin’s Creed Shadows pályafutása pedig jövőre véget érhet. Az Nvidia pedig nem ad memóriát a videókártya gyártó partnereknek, és még a Hyrule Warriors: Age of Imprisonment tesztjét is hoztuk Nintendo Switch 2-n.
- Nem a megszokott vámpír fantasy lesz a The Blood of Dawnwalker
- Az új Steam Machine akár egy PC árába is kerülhet, és ez sok rajongó szerint akár a bukását is jelentheti
- Multiplatform lehet a Stellar Blade 2
- A Resident Evil Requiem fejlesztői elárulták, miben más Grace a korábbi főhősökhöz képest
- Nem a Baldur’s Gate 3 mintájára készül a The Witcher 4
- Mégsem lesz multiplayer a Hogwarts Legacy 2
- Nem kap több sztori DLC-t az Assassin’s Creed Shadows
- Az Nvidia többé nem szállítja memóriával a videókártyáit a partnereinek – komoly gondok a hardverpiacon
Nem a megszokott vámpír fantasy lesz a The Blood of Dawnwalker

A The Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 volt fejlesztőiből verbuválódott Rebel Wolves első játéka lesz a The Blood of Dawnwalker. A csapat egy új akció-RPG játékot hoz, mely egy sötétebb vámpíros fantasy lesz, azonban ez nem a megszokott történet, a lengyel fejlesztő egy merőben új megközelítéssel áll majd a vérszívók történetéhez.
Az új Steam Machine akár egy PC árába is kerülhet, és ez sok rajongó szerint akár a bukását is jelentheti

A Valve újra elővette a Steam Machine ötletét, és a novemberi bemutató óta egyre nagyobb érdeklődés övezi a készülő gépet. A vállalat ezúttal egy jóval erősebb, PC-alapokra épített rendszert ígér, amelyet jövő tavasszal terveznek piacra dobni, de a pontos dátum továbbra sem ismert. A rajongókat azonban most leginkább az ár foglalkoztatja, hiszen ez dönti majd el, mennyire lesz sikeres a feltámasztott projekt. A pletykák szerint nem a konzolok szokásos árszintjén kell gondolkodni, és a Valve egyértelműen a prémium kategóriát célozza meg. A kérdés már csak az, elfogadja-e ezt a közönség, vagy megismétlődik a 2015-ös kudarc.
Multiplatform lehet a Stellar Blade 2

2024 egyik sikercíme lett a Stellar Blade, mely a koreai Swift Up stúdió első AAA és PS5 exkluzív játéka volt. A játékot később PC-re is kiadták, mely ott az egyik legjobban fogyó PlayStation Studios cím lett, így borítékolható volt a folytatás. A stúdió most már gőzerővel dolgozik Eve következő kalandját és a stúdió most úgy toboroz fejlesztőket, hogy egy multiplatform címre pályázhatnak.
A Resident Evil Requiem fejlesztői elárulták, miben más Grace a korábbi főhősökhöz képest

A Capcom nagy lendülettel készül a Resident Evil Requiem 2026-os megjelenésére, és ahogy közeledik a nagy nap, úgy nő a rajongók kíváncsisága is. A fejlesztők korábban már megerősítették, hogy a játékban visszatérnek korábbi részek szereplői, most pedig a CheckpointGaming kérdéseire producer árult el új részleteket arról, hogyan épül fel Grace karaktere és miért lesz teljesen más, mint bármelyik eddigi főhős. Masato Kumazawa egy friss interjúban beszélt arról, miért éppen ő lett a történet középpontjában, és mi teszi különlegessé a túlélőhorror világán belül.
Nem a Baldur’s Gate 3 mintájára készül a The Witcher 4

2023 nagy sikerjátéka volt a Baldur’s Gate 3, mely egyúttal új megvilágításba is helyezte a CRPG műfaját. A CD Projekt viszont úgy tűnik nem követi a Larian Studios útját. A fejlesztő szerint, noha a The Witcher 4 azért inspirálódik a Bladur’s Gate 3 sikeréből, de nem követi az útját. Ciri új kalandja továbbra is a korábbi Witcher játékokhoz lesz hű elsősorban.
Mégsem lesz multiplayer a Hogwarts Legacy 2

2023 nagy sikercíme volt a Hogwarts Legacy, mely végre elhozta azt a Harry Potter videójátékot, melyre mindenki várt. A Warner Bros. azóta hivatalosan is berendelte a folytatást, melyen az Avalanche Software már dolgozik is. Korábban mentek a találgatások arról az álláshirdetések alapján, hogy a folytatás egy live service, multiplayer cím lehet, szemben az első rész egyjátékos stílusához. A fejlesztő legújabb álláshirdetései viszont ezeket cáfolják, és így a folytatás megmarad az első játék által kijelölt úton.
Nem kap több sztori DLC-t az Assassin’s Creed Shadows

Az idei év egyik megosztó játéka volt az Assassin’s Creed Shadows. A népszerű orgyilkosos széria várva várt szamurájos része erősen megosztotta a közvéleményt, miközben a Ubisoft azért egy a korábbi részekhez képest grafikailag sokkal fejlettebb és szórakoztató játékot tett le az asztalra. Az előzetes negatív kritikák miatt a Ubisoft ejtette a megjelenés utáni fizetős tartalmakat, egy DLC-t még ingyenesen adtak, de úgy tűnik további nem várható, ezzel gyakorlatilag a játék a pályafutása végéhez ért.
Az Nvidia többé nem szállítja memóriával a videókártyáit a partnereinek – komoly gondok a hardverpiacon

A mesterséges intelligencia fenekestül felforgatta az IT piacot és a világot is. Az AI növekvő hardver és energiaéhsége komoly gondokat okozott már most a világpiacon. Az egyes alkatrészek, mint a RAM memóriák már most nagyon drágák és a gyártók sem tudnak lépést tartani a növekvő kereslettel. Erre most az Nvidia is reagált, mely a legnagyobb piaci szereplő a mesterséges intelligencia terén. A jövőben az Nvidia nem tudja biztosítani a memóriát a grafikus chippel együtt, így azokat a partnereknek maguknak kell beszerezniük, ha egyáltalán tudják. Ez csak tovább növelheti a költségeket és egyre többen úgy vélik, hogy hosszú távon nem fenntartható a mesterséges intelligencia a mostani formában.
Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
