Augusztus 20-án közölte a kínai Pop Mart vállalat vezérigazgatója, hogy a vállalat a tőzsdei napon majdnem elérte a 20 milliárd jüanos (2,78 milliárd dollár) bevételt eddig 2025-ben, az év végére pedig ez akár megduplázódhat, amely a mostani növekedést elnézve egyáltalán nem merész kijelentés. A cuki-ronda Labubu plüss játékfigurákról elhíresült kínai játékgyártó egy év alatt elképesztő növekedést ért el, maga mögé utasítva olyan jól bejáratott márkákat, mint a Barbie vagy a Hello Kitty és ki tudja hol áll meg a cég. A gyerekek mellett már a felnőttek és a sztárok között is népszerű játék hamarosan egy újabb kisebb kiadást is kap, amelyet a telefonunkra akaszthatunk.
A Labubu letarolta a játékpiacot
A pekingi székhelyű Pop Mart vezérigazgatója, Wang Ning szerdán mondta, hogy a cég remek számokkal szárd szerdán a hongkongi és sanghaji tőzsdén, közölte a hírt a Reuters. A 2010-ben alapított játékgyártó 2015-ben robbant be a köztudatba, amikor piacra dobták a Labubu nevű gyűjthető dizájner plüss- és vinyljáték márkát. A figurák kizárólag a Pop Mart forgalmazásában jelenhettek meg és értékesíthetők. Az apró szörnyecske-szerű lény, hegyes fülekkel, nagy szemekkel és vicsorgó fogakkal egyszerre cuki és ijesztő érzetet kelt, amely tükrözi a groteszk mesék világát.
A Labubu hamar trend lett, amely óriási keresletet hozott Kínában és a világ más régióiban is. Pop Mart augusztus 19-én féléves rekordot ért el a tőzsdén, a nettó nyereségük 400%-kal emelkedett. A Pop Mart iránt jelentkezett szerdán a legnagyobb kereslet a hongkongi tőzsdén. A részvények több mint 12,5%-kal emelkedtek, és a legmagasabb záróárat érték el azóta, hogy alig öt évvel ezelőtt debütáltak.
Kasing Lung által tervezett „The Monsters” nevű játéksorozatát jelentő Labubu eddig leginkább kézitáskák díszeként volt népszerű, de a Pop Mart bejelentette, hogy ezen a héten piacra dobja Labubu mini változatát, amelyet telefonokra lehet rögzíteni. A Pop Mart kedden közölte, hogy a „The Monsters” az első félévben 4,81 milliárd jüan (669,88 millió dollár) bevételt hozott, ami a teljes bevétel 34,7%-át teszi ki. Hozzátette, hogy négy másik játék sorozat is több mint 1 milliárd jüan bevételt hozott ebben az időszakban, köztük a „Molly” és a „Crybaby”.
A Pop Mart tovább terjeszkedne világszinten
A vezetők szerdán azt is elmondták, hogy vizsgálják a közel-keleti, közép-európai, valamint közép- és dél-amerikai feltörekvő piacok terjeszkedésének lehetőségét.
„Úgy gondolom, hogy a tengerentúli piacok tekintetében továbbra is nagyon pozitívak vagyunk, és úgy véljük, hogy még mindig nagyon széles körű növekedési lehetőségek vannak” – mondta Wang, hozzátéve, hogy az észak-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni értékesítés együttesen meg fogja haladni a 2024-es kínai értékesítést.
Az Egyesült Államokban, ahol a Pop Mart jelenleg körülbelül 40 üzlettel rendelkezik, Wang elmondta, hogy a vállalat a következő egy-két évben „viszonylag gyors üzletnyitási fázisba” kezd, és várhatóan még 10 további üzlet nyílik meg az Egyesült Államokban ez év végéig.
A vállalat részvényei az év eleje óta több mint 230%-kal emelkedtek, így a Pop Mart piaci kapitalizációja meghaladja az 50 milliárd dollárt, ami azt jelenti, hogy a vállalat értékesebbé vált, mint a hagyományos iparági óriások, például a Barbie-gyártó Mattel és a Hello Kitty anyavállalata, a Sanrio.
A Pop Mart következő célja egy Disney-szerű birodalom létrehozása. A vállalat vezetői optimisták a Pop Mart karakterek animációs filmekben és vidámparki attrakciókban való szereplésének lehetőségeit illetően, bár ezek rövid távon várhatóan jelentős bevételt nem hoznak. Nem lenne meglepő, ha rövidesen egy hollywoodi stúdió is megvenné a Labubu filmes jogait, gondoljunk csak a Barbie film sikerére vagy a Transformers franchise-ra.
Rihanna, David Beckham és Madonna is Labubu „rajongók”
Természetesen a Labubu körüli őrület elérte a sztárokat is. A Pop Mart fő tevékenységi köre a gyűjtői játékok gyártása és értékesítése, amelyek közül sok művészekkel együttműködésben fejlesztették ki, és „vakdobozokban” értékesítik, vagyis a fogyasztók 10–20 dollárért vásárolják meg a csomagot anélkül, hogy pontosan tudnák, melyik játék található benne. Ilyet vásárolt Rihanna és David Beckham is, akik hamar a Labubu rajongói lettek.
De olyanok figyelmét sem kerülte el a Labubu, mint pl. Madonna. A Popkirálynő augusztus 16-án gyermekei és a 28 éves párjával, a jamaicai származású ex-focista, Akeem Morrisszal együtt ünnepelte 67. születésnapját az olaszországi Siena városában. Erről egy videót is megosztott az Instagramján, ahol egy hatalmas Labubu formájú tortát kapott, amelyen a „Boldog születésnapot Madudu” felirat volt olvasható, egy vicces egyvelege a Labubu és Madonna neveknek.
Valószínűleg a Labubu inkább a gyermekei érdeklődését keltették fel, de az új trendektől Madonna sem idegenkedett, mindig nagy érdeklődést mutatott az újdonságokra, akár a zenében vagy azon kívül is. Természetesen a Popdívát a Labubu helyett inkább Siena nevezetes lóversenye érdekelte, amelyet mindig is szeretett volna megnézni, hiszen ő maga is aktívan lovagol és tart lovakat is a birtokán. A Labubu népszerűségét jól mutatja, hogy egyre többen figyelnek fel rá, így vélhetően további sztárok fognak tetszelegni ezekkel az egyszerre cuki és ijesztő figurákkal.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
