Főoldal BREAKING KRITIKA: Pappa pia
BREAKINGKritikák/tesztek

KRITIKA: Pappa pia

Az undorító filmcím után kijelenthetjük, hogy bemutatták az 1 milliárddal megtámogatott magyar filmipar legalját, a Pappa pia-t.

502

Az undorító filmcím után kijelenthetjük, hogy bemutatták az 1 milliárddal megtámogatott magyar filmipar legalját, a Pappa pia-t.

Sokan, köztük mi is úgy gondoltuk, hogy a márciusban bemutatott nagysikerű Kincsem mozival újjászületik majd a hazai filmipar, de tévedtünk sajnos. Hiába lett pokolian jó a Kincsem, az őt követő magyar alkotások csapnivalóak lettek, kezdve a Tökéletes gyilkossal és most a kritikán alulira sikerült Pappa pia-val.

Kezdjük is rögtön a címmel, ami nem elég, hogy rettenetesen lapos, már-már hülye lett, de még az egyik legnagyobb musical filmcímét is koppintja – Mamma Mia! Értjük mi, hogy egy ebből a valag pénzből szerették volna magyar slágerekkel és nagyszerű színészekkel leutánozni Pierce Brosnan főszerepében készült világsikerű darabot, de ennyire pofátlanul mégsem kellett volna lopni a címet. A forgatókönyvíróknak, producereknek és a rendezőnek – aki talán épp szabadságon lehetett – egy jó ötlete nem volt? Kínunkban sajnos sírnunk kell, és ez nem javult a film közben sem, és mikor üdvrivalgás tört ki a teremben az sem azért volt, mert annyira jó poént sütöttek el, vagy összeraktak egy képkockát, hanem fájdalmunkban nevettünk fel: „Miért vagy ennyire ostoba, te Pappa pia?!” Egyik pillanatban tapsolunk, végre helyes útra terelték a cselekményt, de jön egy éles váltás a lámával, és mintha 10 perccel korábban mi sem történt volna, újra sírunk egy heves nyári záporban. Csapongunk az érzelmek és döntések tengerében, mert mennyire valós az a rész, amelyben

miután lefekszel régi szerelmeddel, és érzed, helyrehozhatsz mindent, majd pár perccel később megvádolod a csajt, hogy míg ti hetyegtek az ágyban, addig munkaadója lenyúlja a csónakházra gyűjtött pénzt?

Csupó Gábor filmrendező valószínűleg nyári szabadságát tölthette a forgatás alatt, merthogy ő nem vett részt a gyártásban, abban biztosak vagyunk. Nem lehet elképzelni azt, hogy egy rendezőnek ne tűnt volna fel, hogy a filmmel baj van: nincs forgatókönyve, nincsenek kidolgozva benne a szerepek, botrányos vágások és a feldolgozott slágereket olyan szedett vetett jelenetekkel koreografálták meg, amelyek nem méltóak, hogy olyan nagy előadók slágerei szóljanak alattuk. A film egyetlen pozitívuma, hogy a lemezlovasok legalább kitettek magukért, és szépen turbózták fel nagyjaink régi számait, és ha jót akarnánk magunknak, akkor ennél a pontnál zárnánk is a kritikánkat, mert ami ezután jön, még inkább fájni fog.

A musical minden aspektusán meglátszik a forgatókönyv rossz minősége – a teljes hiánya -, és lehetnek itt olyan nagynevű színészek, mint Szabó Kimmel Tamás, Ostorházi Bernadett, Stohl András, Dobó Kata és önmagát adó Nagy Feró, ha nem kapnak segítséget a stábtól, akkor ők is mennek a levesbe.
Szabó Kimmel Tamás karaktere a tékozló fiú szerepét kapta, aki hazatér nyugatról, és baráti fogadtatás helyett mindenki csak fejéhez vágja, amiért lelépett. Mara a kemény, de a naiv karakter, akit miután Tomi magáévá tett egy padon és szó nélkül elhagyott, most három évvel később hirtelen elfelejt mindent. De a legrosszabb ebben az, hogy nem csak a karakterek szenvedtek szexuális hiányt, még a nézőket is hosszú percekig azzal fárasztják, hogy eldördüljön az első csók. Egy percig sem volt kérdés, hogy lesz csók és miegymás, de hogy erre 80 percet kellett várni, s mindezt úgy, hogy alattomos, közhelyes és béna jelenetekkel vezessék fel… Ott van Stohl András, aki egy pofátlan gengsztert alakít, nem mellesleg túltolt szereppel adja mindezt elő. Fennhangon nevet mindenen, akár Jóker a képregényvilágból, és még sok más modern karakter bőrét magára húzhatná ebben a Wizy szerepben. A legrosszabb akkor is az, napokkal a bemutató után sem teljesen értjük, hogy miért kellett női lábbeliket viselni film közben, de biztosan megvan ennek is az okai, legfeljebb viccesnek gondolta Stohl a szitut. Maximum ő!

VÉGSZÓ

A Pappa pia a magyar filmtörténet legalja, ennél rosszabb filmet aligha tudnak majd készíteni. Nagyon erősen megmutatkozik benne a politika, ostoba karakterek és rosszul fényképezett jelenetek váltják egymást. Egyedül Nagy Feró adja benne önmagát, amit akár szó szerint is érthetünk, mivelhogy aligha kellett átöltöznie a forgatásra. Ajánlani nem tudjuk, nem lesztek előrébb vele, legfeljebb a pénztárcátok és az időtök bánja, hogy kiadtatok pénzt a jegyre és elment az időtökből 105 perc erre.

Szerző
Urbin András

A cikkek javításával foglalkozom. Ebbe beletartozik az is, hogy ellenőrzőm a helyesírást, javítom az elgépeléseket, és minden egyéb nyelvtani hibát.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

El a kezekkel a Papámtól!
Filmek

El a kezekkel a papámtól! kritika

Dobó Kata új mesefilmjében összecsapnak a mostohák.

Hollywood
Filmek

Magyar színészek hollywoodi produkciókban

Az nem titok, hogy az amerikai filmiparban a magyar felmenőkkel rendelkező sztárok...

BREAKINGKritikák/tesztek

KRITIKA: A tökéletes gyilkos

A kérdés adott: létezik-e „tökéletes” gyilkosság, s ha igen, akkor egy magyar...