KRITIKA: Körök

Ha ijesztésre és minőségre nem is lett a legjobb a Körök, tévéreklámra attól még tökéletes.

Ha ijesztésre és minőségre nem is lett a legjobb a Körök, tévéreklámra attól még tökéletes.

Tudjátok, van az a régi VHS kazetta, amit ha megnéztek, akkor hét napotok van a halálig. A hetedik napon eljön érted Samara, kimászik a kútból – ha nem tudtad még, akkor a film címe is erre utal, ezt jelenti a kör -, majd a képernyőből is, és neked befellegzett. A Paramount Pictures stúdió egyszerűen rajong ezekért a rémséges horror kalandokért. Ott van nekik a Kör, meg a Paranormal Activity is, de ezekkel a fránya folytatásokkal mindig elrontják. Miért kell szüntelenül hozzányúlni azokhoz az első filmekhez, melyek még újak voltak a kategóriájukban? Értékeltük azokat, szerettük, és tényleg jókat tudtunk sikítani a mozin. Mára ezek a klisék teljesen elvesztették erejüket.

A 2002-ben megjelent A kör első része tulajdonképen csak egy koppintás volt. Sokan nem tudják, hogy az egész hollywoodi franchise az 1996-os japán filmből lopta az ihletet, és lett egy egyedi másolat. Az összes Kör című film – a A kör, majd a 2005-ös A kör 2., illetve az évekkel korábban elkészült Körök harmadik rész – is egy természetfeletti erőkkel bíró videókazettáról szól. Ha megnézed a videót, akkor számolhatod a napokat, mert a lány magával visz téged is a túlvilágra. Az első Kört imádtam, és sokan így vannak még ezzel. Új volt minden, a rendezés még ha nem is volt hibátlan, de a történet annyira lendületesre sikerült, hogy a mozi végig fogta a kezünket, s nem eresztett. Majd jött az a csúfos 2005-ös folytatás, amit még most sem értek teljesen. Nem bírom felfogni, hogy miért kellett, és miért kellett annyira elrontani ezt a szériát. Gore Verbinski rendezőt leváltották, és az eredeti japán horrorfilm direktorát, Hideo Nakata-t bízták meg feladattal, aki amilyen gyorsan jött, úgy el is rontotta azt. A történet teljesen káoszba torkollott, már nem adott többet, mint az első rész.

És nincs ez máshogy a Körök új résszel sem. Visszatudok emlékezni az első részre, mindenki felsikított, mikor Samara kimászott a film végén, itt viszont mindenki rezzenéstelenül nézte, ahogy a film intrójában lelövik a poént, és megjelenik Samara, sőt kimászik egy utasszállító LCD paneljából. Ezzel talán várhattak volna többet, mert így elvették a Kör franchise varázsát. Már nem félünk Samara! És további blamázsokat is láthatunk, és már nem csak a történetben, hanem a misztikum világában is magunkra maradunk.

F. Javier Gutiérrez rendező gyorsan megnézte, de nem tudta lemásolni a kazettát, ezért inkább tovább adta másoknak, ők hátha sikerrel járnak – gondolhatta a totálisan idegen rendező. Megtudjuk ugyanis, hogy a harmadik részre már valamiféle önképző körök szerveződtek a rejtély megoldására, hogy megfejtsék Samara titkát. Így kerül bajba a Holt (Alex Roe), aki egyetem miatt egy másik városba költözik, de ígéretet tesz barátnőjének, Skype-on tartják a kapcsolatot. Napok telnek úgy el, hogy Holt nem jelentkezik, nem veszi fel mobilját, mígnem Julia (Matilda Anna Ingrid Lutz) nem tud tovább ölbe tett kézzel várni a válaszra, a fiú megkeresésére indul. Mint kiderül, Holt és többen is megnézték a videót, és csak a lány biztonsága érdekében nem vette fel a hívásokat. Később persze Julia is megnézi. Itt akarták, hogy izgalmassá váljék, és maximálisan új képkockákkal egészítsék ki a 15 éves felvételt.

VÉGSZÓ

Samara hiába született újjá, ezt a VHS kazettát már rongyosra néztük, ki is dobhatjuk, nem jó ez már semmire. A történetet megpróbálták újfent új irányban továbbvinni, de vakvágányra futottak. Nem érezzük benne az első Kör film átkát. Hagyjuk szegény Samarát a kútban, ne piszkáljuk.

Total
0
Shares
Previous Article

KRITIKA: Az alapító

Next Article

Megérkezett a sneak peek a Transformers: Az utolsó lovag Super Bowl előtti előzeteséhez

Related Posts