A Charlie angyalai nem kovácsolt előnyt az elmúlt évek botrányaiból, pedig akár még jól is elsülhetett volna.
Szinte felfoghatatlan, hogy az elmúlt évtizedben mit csinál Hollywood, nem mernek előrukkolni egy eredettörténettel (persze azért láttunk egy-két példát erre, ami még jól is sült el), helyettük kapjuk a feldolgozásokat, a jól bevált receptekhez nyúlnak több-kevesebb sikerrel. Ebből még baj is lehet, ha nem változtatnak ezen, akkor a mozik üresjáraton fognak üzemelni, hiszen ilyen alkotásokra, mint a Charlie angyalai senki sem lesz kíváncsi, és a régimódi mozitermeket lassan bekebelezik a streamingszolgáltatók, amik az elmúlt években egyre nagyobb teret hódítottak, s jelét sem mutatja, hogy a tendencia lassulást mutatna, sőt, épp most mutatták a Disney+-ot, jövőre pedig az HBO Max is elstartol. Csak Martin Scorsese dörzsölheti tenyerét, aki ezt kihasználva filmjeivel egyeduralkodóvá nőheti ki magát.
A Charlie angyalai sztoriját egy mondatban össze tudnánk foglalni, hiszen semmi extra nincs benne: valami gonosztevő el akarja pusztítani a világot, miközben több pénzt és hatalmas (elismerést) szeretne kapni, amiért nem becsülték meg. Ezt nem nézik jó szemmel az angyalok, és minden erejükkel azon lesznek, hogy megmentsék a világot. És ezzel nagy vonalakban letudtuk a történetet, persze mindeközben a csajok felpróbálják az összes rucit a ruhatárból, nagyon szexi mozdulatokkal számolnak le a gonosztevőkkel, de legalább csodálatos helyszíneket látunk.
Elizabeth Banks jobb alkalmat nem is választhatott volna a Charlie angyalai reboot bemutatására, hiszen a csajos filmet akár a #metoo kampány jegyében is bemutathatták volna, hiszen a mozifilmben egy percre sem titkolják, hogy mennyire megvetik a férfiakat, ostobáknak és hímsovinisztának mutatják be őket, minden férfi sztereotípiát kifiguráznak, a nők uralják a világot, és nem csak dögösek, de nagyon kemények is a filmvásznon. Ezzel szemben végig egydimenziós képben mutatják be a férfi szereplőket, többször is elmondják, hogy nincs olyan feladat, amire ne lennének képesek a női szereplők, sőt, még az angol ügynökséget is úgy állították fel, hogy a fontosabb feladatokra csak nőket osztottak be. Bármennyire is nevettünk a film egyes jelenetein, a humorán, ahogy a női színészek visszaadják az elmúlt évek sérelmeit férfi társaiknak, ettől függetlenül értékelhetetlen kategóriába sorolható a 2019-es Charlie angyalai, mert nemcsak a történeten bukik el, hanem még a dialógusok után is hagy némi kivetni valót.
Egyes poénok átjönnek, néha azonban teljesen értetlenül állunk a dolgok előtt, és már-már olyan érzés támad bennünk, hogy a forgatás közben sütötték el azt a viccet, s kívülállóként esélyünk sincs megérteni a színfalak mögött elhangzott eredeti sztorit, amin talán mi is jóízűen nevetnénk, ha ismernénk az előzményeket. Helyette azonban be kell érnünk olcsó, közhelyes monológokkal, bár Kristen Stewart azért dobálja a vicces egysorosokat, de ő legalább hozzátesz valami értékelhetőt a filmhez. Ha már a főszereplőknél tartunk, akkor bennük sincs semmi különleges, papírformát hozzák: a tettek súlyát egyedül Ella Balinski éli át, az ő játékában látunk drámát, Naomi Scott a zöldfülűt, aki mindenre rácsodálkozik, hogy mennyire modern technológiával vannak felszerelve a csajok, miközben maga is programozó és egy spéci fegyver megalkotásában is részt vett, ennek dacára az Alkonyatból ismerős Kristen Stewart a film legüdítőbb színfoltja, nemcsak bájával bűvöli el a férfi és női nézőket, de humorát is megcsillogtatja. Az egyik rosszfiút Jonathan Trucker játssza, akinek száját egy szó sem hagyja el a filmben, szimplán csak ráakasztották a gonosz szerepét, tetőtől talpig televarrták, hogy még félelmetesebbnek tűnjék, mialatt kergeti a szebbnél-szebb rucikban flangáló angyalokat, akik úgy is lenyomják a hatalomra éhes férfi gonosztevőket.
Mindamellett még az akciójelenetek sincsenek a helyükön, olcsó effekteket használnak, a karakterek lefolynak a háttérről, merthogy még arra sem vették a fáradtságot, hogy jól megvilágítsák a hátteret. Voltaképpen itt bukik meg a film, hiszen női akciófilmként szerették volna eladni, hogy majd a cuki lányokkal sminkben minden szuperhősön átgázolnak, s megmutatják a világnak, ők a legkeményebbek. Ehhez képest az akciójelenetek kész katasztrófák, ahogy a vágásokkal a karakterek változtatják helyüket, és mennyire hihető már, hogy a tip-top lányok náluk legalább háromszor nagyobb férfiakat vernek kenterbe puszta erőből és ügyességből? Köszönjük, Hollywood, de nem kérünk ebből, mert bármennyire is csinosak az angyalok, lenézik a férfiakat, szemben a Marvel és a DC szereplőivel.
Hiába minden próbálkozás, erőfeszítés, még az erős kampánnyal sem értek el sokat, amelyben végig azt hangsúlyozták a készítők, hogy ez tényleg egy csajos film lesz, szemben a Marvel Kapitány és a Wonder Woman női szuperhősfilmekkel, melyek ugyan női karaktereket vonultattak fel, de azt férfi nézőknek filmezték, ezért arattak sikert – legalábbis Banks így fogalmazott a Charlie angyalai bukása után, merthogy alig egy hete mutatták be a filmet a (hazai) mozikban – a tengerentúlon már előbb bemutatták, de a kutya sem volt rá kíváncsi -, már óriásit zakózott, és nem gondolnám, hogy ez javulni fog a következő hetekben, szóval egy időre ismét nélkülöznünk kell majd az angyalokat. De se baj, vannak még hősök, akik önfeláldozóan megmentik majd a világot.
VERDIKT
A Charlie angyalaiban belesajtoltak minden világmegmentős akcióhőst, kezdve James Bond kém kütyüivel és Tom Cruise hajmeresztő akciójeleneteivel, csak azt nem látták be, hogy milyen bugyuta történetet írtak köré. A kudarcot abszolút Banks számlájára írhatjuk fel, aki mintha jegyzetfüzetéből puskázott volna a forgatáson, s sorra húzta volna ki a kötelező pontokat, amiket be kell mutatni a filmben. A film kínos, csöppet sem szórakoztató, pedig az első néhány perc után még reménykedtünk benne, hogy a franchise megszabadult a szekunder szégyentől.
Szólj hozzá!