A hír kapcsán összeszedtük a japán fejlesztő körüli friss történéseket.
Hideo Kojima annak ellenére, hogy mostanában mindig azt nyilatkozza, hogy mennyire elfoglalt a Death Stranding befejezésével, előszeretettel posztolgat a közösségi médiákban mindenféléről. Most épp arról, hogy beugrott hozzájuk a melóba Keanu Reeves, akivel a jelek szerint jóban vannak, pedig korábbi hírek alapján kevésen múlott, hogy kimaradt a japán designer fenegyerek új játékából (sebaj, a Cyberpunk 2077-tel vigasztalódhat). Hogy mi volt a látogatás apropója, azt nem kötötték az orrunkra, de ha már ott volt, Keanu hagyott az utókornak mondanivalót, Hideo meg kimaxolta a hipsterkedést a pólójával.
Azonban ez nem minden (mindössze a bulvár rész), mert a Death Strandinggel kapcsolatban azonban van egy pár újdonság. Például a játék jelen lesz a közelgő Tokyo Game Shown és nyolcvan percnyi új tartalmat osztanak meg majd róla. A filmsztároktól hemzsegő produkciónak lesz amúgy egy “very easy” módja is, pont azok kedvéért, akik a filmek világából érkeznek és nem annyira jártasak a videojátékokban (magyarul inkább azoknak, akik csak a sztorira kíváncsiak).
Az már csak a hab a tortán, hogy Kojima a Financial Timesnak adott exkluzív interjújában azt találta mondani, hogy tulajdonképp ő maga sem érti a játékot. A fejlesztő híresség azzal magyarázta furcsa kijelentését, hogy ő tulajdonképp egy iparos, akinek az a dolga hogy új világokat hozzon létre – olyanokat, amelyek mindenkit meglepnek. Viszont ahogy egy sushi készítő is arra koncentrál, hogy a végeredmény finom legyen (de végső soron nem ő fogja úgysem elfogyasztani és véleményt adni róla), úgy neki sem feltétlenül kell értenie miről szól a saját játéka. A kifacsart logika könnyen lehet hogy csak hírverés és trollkodás, előkészítve hogy a Death Stranding során bizony nem lesz egyszerű dolgunk.
Mindenesetre egy utolsó adalékként jött még egy fricska Mr. Hideotól. Az Eurogamer a 20 éves jubileumuk kapcsán összeállított egy 20-as listát, melyben ismert fejlesztőket, iparági szakembereket kérdeztek meg arról, mi az a játék ami a legnagyobb hatást fejtette ki az elmúlt 20 esztendőben (a listát amúgy is érdemes átböngészni, mert vannak akik elég részlehajlóan nyilatkoztak, vagy csak simán félreértették a kérdést). Kojima azonban az indie platformer Inside-ot jelölte meg (legalábbis az utolsó 5 évre visszatekintve), mint ami legnagyobb hatást mért rá. Visszagondolva: sztoriban az is eléggé különös volt, így a választása nem meglepő. Várjuk szeretettel a Death Stranding megjelenését (már csak két hónap).
Szólj hozzá!