Wide Screen
Image default
Játékok

JÁTÉKTESZT: Dragon Ball Z: Kakarot

Egy szerelmeslevél a Dragon Ball Z sorozat rajongóinak.

Azt hiszem nem vagyok egyedül a fiatal felnőttek között, ha azt mondom, hogy a japán kultúrába való bevezetésem, ha úgy tetszik a “kapudrogom” bizony az egyik kereskedelmi tv csatorna, délutáni műsorsávjában sugárzott Dragon Ball sorozat volt. Úgy emlékszem mintha tegnap lett volna, ott álltam a helyi uszodában és először néztem animét, egyszerűen annyira megfogott, mint előtte semmi. Pedig addigra már túl voltam a “keményebb” amerikai rajzfilmek tömkelegén mint a Transformers, G.I. Joe vagy más manapság már nem feltétlen kisgyermekeknek vetítendő klasszikusok.

Feltételezem, hogy ezzel a történettel nem vagyok egyedül a korosztályomban és ami érdekes, hogy valószínűleg mind az idősebbek, mind a fiatalabbak tudnak ezzel a személyesebb hangvételű bevezetővel azonosulni.
De mi is az a Dragon Ball, kérdezhetné valaki, bár kétlem, hogy lenne olyan egyén a világon, aki ne ismerné legalább a főbb karaktereket.

Eredetileg 1984-ben jelent meg manga formában Akira Toriyama tollából, melyben egy kisfiú, Son Goku kalandjait követhetjük a nagy harcossá válásig (a teljes univerzumban ugye egészen a nagypapaságig halad a szál). Az eredeti mangát természetesen animébe ültették át és a világsikert ez hozta el, és követte meg annyi spin-off, egész estés film, konzol és PC játék, így egy igen jövedelmező franchise lett.
Mint említettem készült pár anime a történetből, a legsikeresebb ezek közül a Dragon Ball Z volt melyben főhősünk Son Goku már felnőtt és a szokásos harc mellett a mindennapokkal is meg kellett küzdenie, megannyi komikus helyzetet szülve. A most tesztelt Kakarot alcímű játék ezen sorozat 4 nagyobb állomását öleli fel.

A történetbe ott csatlakozunk be mikor kiderül, hogy a Földre érkezett nagyon erős entitás egyetlen célja a bolygó lakóinak leigázása, na ebben leszünk mi, akik meg kell hogy akadályozzuk, és lényegében el is mondtam a teljes történet alapját. A DB univerzum teljes sztorija ilyen faék egyszerűségű, általában azzal a csavarral, hogy jön valaki még erősebb, és nekünk őt is le kell nyomni. A fura és megmagyarázhatatlan az, hogy ez nagyon jól áll a sorozatnak és mai napig működik.

Na de akkor most tereljük is végre oda a szót ahova kell, és beszéljünk a játékról. A Dragon Ball Z: Kakarot egy nyílt világú akció rpg. Epizódonként adott egy egyre bővülő világtérkép és azok zónái között tudunk “gyors” utazással ugrálni, a zónák viszont teljesen bejárhatóak, npc-kel és megannyi gyűjtögetnivalóval, mellékküldetéssel és felfedezni valóval ellátva. Na azért nem túlságosan, sőt kicsit foghíjasan, de garantáltan kitolva az amúgy sem rövid fősztorit, melyet az internet népe 42 órára saccol (a 100% kb. 60 óra), nekem ezzel szemben 51 órába telt abszolválni, persze gyakran elkalandozva a mellékküldetések között is.

A grafika a helyén van, nem nagy extra, de az animét simán hozza, gyors, pörgős, meg sem reccen, folyamatos a képfrissítés. Nagyon ritkán azért látni olyat, hogy a textúrák még nem töltöttek be, de ez szinte minden ilyen sandbox típusú világgal operáló játékban megesik és tényleg ritkán látni, tehát simán eltekinthetünk ettől.
A renderelt átvezetők szuperek, ám a játék motorjával készülteknél már nem mindig van szinkron, csak egy mondat eleji odabökés, de gondolom spórolni kellett, ezen tudtak kicsit, nem mondanám zavarónak. Ám néhány feliratos átvezetőnél mozog a karakterek szája és ugye mondanak valamit, de nem azt ami ki van írva és végképpen nem azt ami elhangzik. Noha japán hanggal teszteltem, attól még elég hülyén nézett ki az, hogy hang már nem volt, de a karakter szája még járt. Tudom apróság, de azért egy ilyen kaliberű játéknál nem ártott volna erre jobban odafigyelni.

Hatalmas menőség viszont, hogy az epizódok között olyan elbeszélős átvezetés van, mint az anime egyes részei között volt, a mesélő elmondja mi várható a következő epizódban. Az ilyen apró figyelmességek, bizony melengetni fogják a rajongók szívét!

A játék sajnos igen hosszan tölt, ami igazán a mellékküldetéseknél és a játék vége felé zavaró ott ugyanis gyakran kell térképet váltani, így egy kicsit megtöri a hangulatot és a játékmenetet, mert akarva, akaratlanul is a kezembe veszem a telefonom, ami engem mindig kizökkent a történetből. Ez azonban a fősztori mentén nem fordul elő túl sűrűn, inkább csak a vége felé, ahogy fentebb említettem. A Bandai Namco már be is jelentette, hogy ez egy hamarosan várható frissítéssel orvoslásra kerül, lecsökkentve a zavaró töltési időket.

Ahogyan azt már említettem egy nyílt világban kalandozunk éppen aktuális főhősünkkel, és noha akció rpg a kategória, milyen Dragon Ball játék lenne, ha nem tudnánk benne jól odacsapni? És bizony oda is csapunk rendesen. A harc mechanikáját nem bonyolították túl, van egy fizikai támadás gombunk, egy kí energia támadás gombunk egy védekezés gombunk és néhány egyszerű gomb kombinációval speciális támadásokat vagy a partinkban lévő karakterek speciális támadásait tudjuk elsütni.

Az utóbbiak használata a kí méterünket zabálják, melyet egy újabb gombbal tudunk töltődésre bírni. Van még egy dash gomb is, ezt az irányokkal kombinálva kitérésre használhatjuk. És fogjuk is, mert ugye a leglátványosabb rész, a harc a játék alapköve és lesz is benne részünk jócskán. Harc, harc hátán amíg az egészet meg nem töri egy kis beszélgetés majd újabb hirig és mehet minden tovább. Azt hozzá kell tenni, hogy egyszerű néhány gomb ismételt lenyomásának tűnhet a harc, de azért némi taktikázásra is lesz szükség, ugyanis vannak olyan ellenfelek, akik gyorsan feltörlik velünk a padlót, ha nem vagyunk résen.

Ahhoz, hogy ezek a csaták a kezdetektől gördülékenyen menjenek számunkra, bizony kell szedegetnünk a világban elszórt Z Orbokat, ezekből tudunk ugyanis fejlesztéseket vásárolni a karaktereink képességfáin. Minél több a megvásárolt képesség, annál egyszerűbben nyomjuk le az ellenfeleket. Egy bizonyos szint után már nem kell bajlódni a gyűjtögetéssel a harcért járó mennyiséggel is bőven elleszünk. Néhány ilyen speciális mozdulat azonban nem megvásárolható, bizony meg kell érteni, küzdeni a pályákon található tréning pontoknál.

A fősztorin kívül rengeteg mellékküldetés is elérhető a játékban, bizonyos progresszió azonban szükséges a feloldásukhoz. Ezen küldetések kapcsán adhatunk karaktereket a Community menüpontban, az adott képességet elősegítő csoportokhoz, mint a harc vagy a fejlődés, így növelve a megszerzett tapasztalati pontokat vagy akár az eladott tárgyak értékét. A mellékküldetések mellett vannak vicces kis minijátékok is mint a horgászás, vagy az autóverseny, de temérdek tárgyat is gyűjthetünk, valamint főzhetünk is magunknak ezáltal javítva karaktereink végleges és átmeneti statisztikáit. A játékba belekerült egy hatalmas kódex is, melyben a Z epizódok minden egyes szereplőjét, a játékban előforduló tárgyakat, állatokat, járműveket, zenéket és videókat megnézhetünk és kielemezhetünk.

Ötletes kis plusz elfoglaltság, hogy a második fejezet lezárása után bármikor összegyűjthetjük a sárkánygömböket. Ez úgy néz ki ahogyan el is képzeljük, egyszerűen a sárkányradar megmutatja a pozíciót, mi pedig oda megyünk és felkapjuk. Szerintem ezt már mindenki meg akarta tenni egyszer, ilyen minőségben. A gyűjtögetés eredményeként lehet egy kívánságunk, ami lehet triviális, hogy legyünk gazdagok vagy kapjunk egy csomó Z orbot, ritka tárgyakat, de lehet valamelyik már legyőzött főellenféllel való új harc is.
Természetesen a sztori befejezésével nem ér véget a játék, megannyi mellékküldetést, felszedhető tárgyat, legyőzhető ellenfelet kapunk még. Egy nemsokára érkező frissítéssel egy időgép is érkezik a játékba, mellyel a korábban kihagyott mellékküldetések idejére ugorhatunk, ezzel újra lehetőséget kapva a teljesítésükre. Van egy rejtett ellenfél is a játék végén, akivel azután küzdhetünk meg, ha az összes piros felhős ellenféltől megtisztítottuk a világtérképet és néhány jövőben érkező sztori dlc-vel is kitolják a fejlesztők az élményt.

VÉGSZÓ

Természetesen vannak hibái, mint minden játéknak, de semmi eget rengető probléma ami olyat okozna, hogy a játékot ne tudjátok folytatni, egy szóval ez bizony egy jól sikerült játék lett. Bátran ajánlom mindenkinek aki szereti a Dragon Ball univerzumát, esetleg a akció-rpg-ket, az animéket, de igazából bárkinek remek szórakozást tud nyújtani, szórakoztató történetével és a nem túlbonyolított játékmenettel.
A Dragon Ball sorozat rajongói viszont semmiképpen se hagyják ki, ugyanis a néhány hiányossága ellenére, ez az eddigi legkomplexebb, legszórakoztatóbb játék adaptációja a Z szériának.

8.2

Történet

9.0/10

Szereplők

8.0/10

Játékmenet

7.0/10

Hangulat

9.0/10

Grafika

8.0/10

PRO

  • Hűen és részletesen adja vissza a Z széria történetét
  • Gyors és pörgős játékmenet
  • Nagyon frankón hozza az eredeti látványvilágot
  • Tisztességes és hosszú egyjátékos kampány

KONTRA

  • Hosszú töltési idők
  • Kevés variáció a küldetések feladatai között
  • Apróbb szájmozgásbeli hibák
  • A játékmenet egy kicsit egyszerűnek tűnhet komolyabb rpg-khez mérten

Még több a témában...

Megjelenési dátumot kapott a Those Who Remain

Fonyódi Dávid

Új platformon hódít a Yakuza 0

Fonyódi Dávid

Bárki lehet Predator egy kicsit, ráadásul ingyen

Sinka Tamás

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Elfogad Tovább

Úgy tűnik, hogy Adblock kiegészítőt használsz, blokkolod a hirdetéseket.

Segítsd a munkánkat azzal, hogy engedélyezed a weboldalon megjelenő hirdetéseket.

Zárd be, ha nem szeretnél támogatni minket | Segítség? Kapcsolat

Kövess minket a Facebookon