Május 30-án megjelent a FromSoftware Inc. fejlesztésében és a Bandai Namco Entertainment Inc. kiadásában az Elden Ring Nightreign. A nagy sikerű Elden Ring univerzumához tartozó új játék egy kooperatív multiplayer akció-túlélő cím lett, amelyben a játékosok PVE harcokban szállhatnak harcba a zord és könyörtelen világ ellen. A játékból már a megjelenés napján elkelt 2 millió példány, így anyagilag sikeres lett, de a fogadtatása már közel sem volt olyan jó, többen nem igazán vannak oda a From új játékáért.
Siker lett az Elden Ring Nightreign
A Bandai Namco és a FromSoftware már a megjelenés napján sajtóközleményben tudatták, hogy az Elden Ring Nightreignből több mint 2 millió példány kelt el egyből. A játékosok minden bizonnyal a 2022-es nagyon népszerű és kedvelt Elden Ring nyomán szavaztak bizalmat az új játéknak és ekkora számban rendelték elő. Az Elden Ring az év játéka díjat kapta meg 2022-ben és a megjelenése óta elkelt belőle 30 millió példány és már a filmadaptációja is készül.
Az alapjátékkal ellentétben a Nightreign egy új kooperatív, roguelike stílusú multiplayer, amelyben egyedül és két másik társunkkal együtt hárman is harcba szállhatunk. Az új akció RPG élményben a játékosoknak nyolc egyedi Nightfarer közül kell választaniuk, amelyek egyedi képességekkel és fegyverekkel rendelkeznek. A játékmenet lényege, hogy a terep és az ellenségek folyamatosan változnak, amelyben sok számít az ügyességen. Az Elden Ring Nightreign világa azonos, de a játékmenete jelentősen eltér az alap Elden Ring játéktól vagy a Shadow of the Erdtree című kiegészítőjétől.
Problémák a szerverekkel és vegyes fogadtatás
Ugyan anyagilag nagy siker lett az Elden Ring Nightreign, közel sem tökéletes a játék. A kritikák elég vegyesek lett. A sajtó nem magasztalta olyan nagyra, mint a From korábbi címeit. Jelenleg Metacriticen 77 ponton áll, amely azért nem kimagasló. Ennél sokkal rosszabb a játékosok visszajelzése, tőlük 6,3 ponton áll, amely már erős közepest mutat. A játék maga nem egy rossz, csupán a játékosok egy tömege nem volt tisztában azzal, hogy ez nem az az Elden Ring, amit korábban megszerettek.
A FromSoftware-nek viszont kihívást okozott a multiplayer. A megjelenés napján elöntötték a negatív kommentek a Redditet és a Steamet. A szerverek nem bírták a terhelést és akadoztak, ahogy a matchmaking sem működött. A fejlesztők másnap reagáltak rá, hogy észrevették a problémákat és igyekeznek kijavítani. Megoldásként jelezték, hogy a játékosok indítsák újra a matchmakinget. A kommentek ezt jelezték, hogy nem segítség. Erre a From közölte, hogy ellenőrizzék a routerük NAT típusát a PlayStation tulajdonosok, ami nem igazán egy felhasználóbarát megoldás és nem egy hozzáértő csapat munkáját tükrözi. Ráadásul az is látszott, hogy a probléma minden platformot érintett, PlayStation, PC és Xbox felhasználókat egyaránt.
A probléma leginkább azoknál jelentkezett, akik egyedül vagy párban akartak nekivágni, ahol megvolt a három fő a csapatban, ott a játék gond nélkül működött. A FromSoftware június 2-án délelőtt 10-kor lekapcsolta a szervert 3 órára, hogy kijavítsák a hibákat mielőtt az új patchet kiadják, amely most már elérhető. Reméljük, hogy a From gyorsan kijavítja és a kezdeti hibák után egy igazán jó és hozzájuk méltó játék lesz belőle. Az Elden Ring Nightreign digitális és dobozos kiadásai most elérhetők PC, PS5, PS4, Xbox One és Xbox Series X/S konzolokon, csupán 14,990,- Ft-ért.
