x
Filmek

Chloé Zhao megerősítette, Zack Snyder Supermanje inspirálta az Örökkévalók Ikariszát

Nem véletlen kaptunk elszólást Supermanre sem a filmben.

Chloé Zhao megerősítette, Zack Snyder Supermanje inspirálta az Örökkévalók Ikariszát
  • Publishednovember 7, 2021

Az Örökkévalók című film rendezője, Chloé Zhao az elmúlt napokban több dolgot is elárult a filmmel kapcsolatban. Megtudtuk, hogy kit hallottunk a stáblista utáni jelenetben, vagy éppen arról mesélt, hogy mennyi idő állt rendelkezésre a Marvel Moziverzum első szexjelenetének felvételére. Most pedig az erősítette meg, hogy a Zack Snyder rendezőtől Az acélember című filmből Superman nagyban inspiráló volt Richard Madden Ikariszának megalkotásánál.

A The Hollywood Reporter figyelt fel egy érdekes interjúra, amit a Film Actu című lap készített az Oscar-díjas rendezővel. Zhao elárulta, hogy Zack Snyder Superman-verziója nagy hatással volt rá, mivel Snyder “hiteles és nagyon valóságos módon közelítette meg ezt a mítoszt”.

Superman összes modern értelmezése közül Zack Snyder Az acélember című filmje inspirált a leginkább, mert hiteles és nagyon valóságos módon közelítette meg ezt a mítoszt… ez a film nagy hatással volt rám.

Chloé Zhao

A párosítás nem véletlen, nyilvánvaló nagy szerepet játszott benne az a sok közös hasonlóság. Ikaris és Zack Snyder Supermanje között párhuzamot vonhatunk, kezdve a repülés képességével, a “gyilkos tekintet”, a szupererő és a közel sebezhetetlenség, valamint a hősi képességek mellett mindketten egzisztenciális problémákkal küzdenek, hogy mit jelent “embernek” lenni.

Örökkévalók

További hasonlóság a két film között, hogy a szóban forgó karakterek (Superman és Ikarisz) egyaránt megosztó filmekben szerepeltek. A cikk publikálása pillanatában Az acélember 56%-on áll a Rotten Tomatoes oldalán, az Örökkévalók pedig 48%-on. Az Örökkévalók tulajdonképpen az első MCU-film, amely “romlott” minősítést kapott a kritikákat összesítő oldalon.

Written By
Kévés Bence Mihály

Rajongásom a filmek után igazán a 2000-es évek elején kezdődött, ami 2016-tól tartalomgyártásban és kritikaírásban nyilvánul meg a Wide Screen oldalon.