BÉTATESZT: Ilyennek láttuk a Marvel’s Avengers bétáját

Elmeséljük, milyen élmény hősnek lenni.

Három napon át éltek a hétvége folyamán a Marvel’s Avengers szerverei a zárt bétában, mi pedig tüzetesen megvizsgáltuk, mit érdemes várni a Square Enix legújabb projektjétől.

Bétatesztektől szokatlan módon a singleplayer kampány egy egészen nagy szeletét tette idő előtt nyilvánossá a fejlesztő. Kutatással, a területek tüzetes bejárása mellett nagyjából 5-6 órán át élvezhettük a történetet, amely a mutatott részletek alapján méltó lesz bármelyik epikus képregényhez. A bevezető küldetés mozivászonra való jelenetekkel indít, miközben megismertet minket mindegyik csapattag saját képességeivel. A tény, hogy minden karakter ennyire különböző, pont annyira izgalmas, mint aggasztó. Remekül hangzik, hogy ilyen sokféle stílust vegyít a játékélmény, de nagyon nehéz lesz balanszot találni a szerepeltetésükben. A béta alatt gyakran éreztem azt, hogy mire kényelmesen kezdtem bánni egy hőssel, már le is váltottunk róla, így mindannyian csak epizódszerephez jutottak. Persze az is volt a cél, hogy mindenkit megismerjünk, de bennem bőven maradtak kételyek arra vonatkozóan, hogy sikerül-e belőni az egyensúlyt a különböző szakaszok között.

Akik esetleg aggódtak volna amiatt, hogy a történet középpontjában álló Ms. Marvel nem méltó a szerepre, legyenek teljesen nyugodtak, nagyon is beleillik a képbe. Kamala Khan talán a legszórakoztatóbb karakter, és gyakran azon kaptam magam, hogy akkor is őt választom ki a listából, amikor a sokkal ismertebb és erősebb Bosszúállók is rendelkezésre álltak. Remek döntés volt köré összpontosítani a történéseket, szinkronszínészének hála pedig különösen üdítő élmény az irányítása. Külön dicséret illeti az őt meganimáló csapatot is, ugyanis finoman szólva is körülményesek a képességei az interaktív ábrázoláshoz, mégis kihozták belőle a maximumot.

Vizualitás tekintetében semmi panaszunk nem lehet. Szenzációs helyszínek, részletesen kidolgozott textúrák, lenyűgöző panorámák jellemzik a történet kezdeti szakaszát, és nem valószínű, hogy pont a későbbi időszakra zuhanna a színvonal. A karakterek ábrázolása is rendkívüli igényességet jelez, minden szuperhős saját repertoárját öröm nézni. Akik a promóciós anyagokban nem kedvelték a hősök kinézetét, legyenek türelmesek. Nehéz lesz hozzászokni az ábrázolásmódhoz az Marvel Moziverzum által festett kép után, de cserébe bátran kijelenthető, hogy van identitása a játéknak, miközben hű marad a karakterek gyökereihez is. Én is azok közé tartozom, akiknek kissé kedvét szegték a korábban bemutatott kinézetek, de mozgás közben látva a Bosszúállókat, minden vonakodásom eloszlott.

Végeredményben a játék egyik legnagyobb hibája pont abból származhat, ami miatt a legtöbben várták a megjelenést, ez pedig nem más, mint a multiplayer. Első körben egyedül próbáltam végigjátszani a rendelkezésre álló küldetéseket, de finoman szólva sem éreztem azt, hogy a teljes élményt kapnám. A nehézség, az ellenfelek száma, a küldetések előtti menü tippjei mind-mind azt sugallták, amit a gameplay is éreztet: ezt bizony többjátékos élménynek tervezték. Ezzel nem is lenne baj, ha a bejelentések nem úgy szóltak volna, hogy egy erős singleplayer élményt kapunk opcionális co-op lehetőséggel. Ennek pont az ellenkezőjét tapasztaltam, egy erősen kooperációs módra szabott történetet lehetőségem volt egyedül is átélni, ha minden kötél szakad. Szó se róla, rendkívül szórakoztató a többjátékos mód, főleg azáltal, hogy mindenki különböző hősöket kell, hogy hadba hívjon, de a küldetések olykor egy átlagos multiplayer meccsre hajaznak, mintsem izgalmas történetre.

Technikai oldalról sajnos rengeteg aggodalomra adott okot a játék. Teljesítménybeli problémák, mint a hosszú töltési idők és képfrissítési gondok alaposan aláásták a játékélményt, azonban mentségére legyen mondva, bugok, textúrahibák és az ilyenkor megszokott bakik abszolút nem voltak jellemzőek. A korábban részletezett nagyszerű látványvilághoz néha már kevésnek érződött a jelen generációs hardver. Mindannyian ismerjük a PS4 hűtéséről alkotott vicceket, azonban még a vizuális szempontból abszolút etalon The Last of Us Part II alatt se pörgött úgy a masinám, mint a bétateszt idején. Sajnálatos módon ezek nem olyan apróságok, amikre rá lehetne fogni, hogy a béta miatt érzékeljük, valószínűleg a végleges verzió is nehézkesen fut majd, de bízzunk benne, hogy sikerül kiküszöbölni az igazán kellemetlen elemeket.

Összefoglalva a tapasztalatokat: rengeteg potenciál van a Marvel’s Avengers-ben. Ha sikerül arányosan belőni a hősök szerepeltetését, és a co-op lehetősége nem megy az egyjátékos mód kárára, egy remek akciójátékot foghatunk a kezünkbe egy hónap múlva. A technikai hibák javítását sajnos nem érdemes várni, szűkös az idő a megjelenésig, így maximum apróbb változtatások jöhetnek csak szóba. Nyilvánvalóan ez még nem a végleges verzió, így könnyen lehet, hogy nem egyeznek majd a tapasztalatok az itteniekkel, de van egy erős gyanúm, hogy csak a next-gen verzió fogja a legjobb teljesítményt kihozni a játékból. Mi mindenkit arra biztatunk, hogy kóstoljon bele maga is az élménybe a vásárlás előtt, egészen tiszta képet lehet kapni arról, nekünk szól-e a játék stílusa.

Néhány fontos tudnivaló a bétáról: A megszerzett szintek, felszerelés és gyűjtenivalók nem kerülnek át a végleges verzióba, ahogy a teljesített küldetések és kihívások sem. A bétatesztelők azonban exkluzív in-game névtáblához és Fortnite skinekhez juthatnak, amennyiben a rendelkezésre álló szakasz végére érnek. A következő etap augusztus 14-16. között esedékes, ami már a nyílt forduló, nem szükséges kód és előrendelés a letöltéshez, legalábbis a PS4 tulajdonosok számára. Azonban már Xbox és PC előrendelők szintén csatlakozhatnak. A teljesen nyílt, mindenki számára elérhető menet augusztus 21-23 között érkezik.

Total
1
Shares
Previous Article

Ritkán látni így a Need for Speedet

Next Article
Tenet

Kitalált egy mesét Robert Pattinson, hogy eltitkolja a The Batman meghallgatást Christopher Nolan elől

Related Posts
Wide Screen YouTube