Az Alien: Isolation írója eleinte nem akarta, hogy Ripley lánya legyen a főszereplő – „túl Frankenstein fia-szerűnek tűnt”

Dion Lay szerint Amanda Ripley ötlete először klisésnek és kényelmes megoldásnak hatott, de végül pont ez adta a játék szívét és súlyát.

Kévés Bence Mihály
Olvasási idő: 3 perc
Forrás: PlayStation

Kevés játék tud olyan személyes és feszültséggel teli élményt nyújtani, mint az Alien: Isolation. A főhős, Amanda Ripley – az eredeti filmek legendás Ellen Ripleyjének lánya – története egyszerre emberi és félelmetes. Az anyja utáni kétségbeesett kutatás ad érzelmi alapot a horror közepette, ami miatt a játékos valóban együtt érez vele. Azonban az egyik író, Dion Lay, eleinte egyáltalán nem volt meggyőzve arról, hogy Amanda jó választás lesz a főszerepre.

„Túl kényelmes megoldásnak tűnt”

A FRVR podcastben Lay elárulta, hogy kezdetben nem rajongott Amanda Ripley ötletéért.

Most már nyilvánvalónak tűnik, de akkoriban azt gondoltam: ez nem jó ötlet. Az egyik barátom, Chris Gascoyne – aki a főprogramozónk volt – jött oda hozzám a konyhában, és azt mondta: »Mi lenne, ha [Amanda Ripley] lenne a főszereplő?«

Dion Lay

Lay szerint elsőre „túl Frankenstein fia-szerűnek” tűnt a koncepció – vagyis egy túlzottan kézenfekvő családi kapcsolatra építő folytatásnak. „Úgy voltam vele, hogy ez kicsit túl kényelmes, nem tudom… nem vagyok biztos benne” – mondta az író. Aztán Gascoyne továbbvitte az ötletet Alistair Hope rendezőhöz, aki azonnal lelkes lett. Lay viszont még mindig nem volt teljesen meggyőzve.

Amikor minden „súlyt és szívet kapott”

A fordulópont akkor jött el, amikor a másik író, Dan Abnett, új megközelítést javasolt: „Dannek az volt az ötlete, hogy Amanda nem véletlenül találkozik az idegennel, hanem azért, mert követi az anyját – szó szerint. Ez tette logikussá a történetet.”

Lay ekkor jött rá, hogy Amanda személyes kapcsolata Ellen Ripleyhez sokkal mélyebbé és érzelmesebbé teszi a sztorit. „Hirtelen minden sokkal több súlyt és szívet kapott” – fogalmazott. Ma már nehéz lenne elképzelni az Alien: Isolation-t Amanda nélkül, hiszen az ő emberi története adja a játék egyedi hangulatát és feszült atmoszféráját.

„Túl ijesztő lett… de nem baj”

Lay később azt is elárulta, hogy a játék hossza és intenzitása nem volt véletlen. A fejlesztés során a xenomorf mesterséges intelligenciája egyre okosabbá vált, ami miatt hosszabb és nehezebb lett a játék.

„Sokan mondták, hogy túl ijesztő lett. Talán többet adhattunk volna el belőle, ha kicsit felvizezzük… de örülök, hogy nem tettük” – mondta.

Az eredmény: egy félelmetesen intenzív túlélőhorror, ami nemcsak a franchise egyik legjobb videojátéka lett, hanem méltó örököse is Ellen Ripley örökségének. Nem véletlen, hogy hosszú várakozást követően 2024 őszén végre bejelentették a folytatást, érkezik az Alien: Isolation 2. része valamikor a jövőben.

Alien: Isolation
Forrás: PlayStation

Wide Screen Logo

CÍMKÉK:
Cikk megosztás
×